۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۲:۵۲
کد خبر: ۶۱۹۹۱۶
حجت الاسلام والمسلمین آشتبانی:

مراقب دستاوردهای معنوی عزاداری ها باشیم | از وقایع تاریخی عبرت گرفته شود

مراقب دستاوردهای معنوی عزاداری ها باشیم | از وقایع تاریخی عبرت گرفته شود
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که باید از فرصت های زندگی نهایت بهره و استفاده را ببریم، تأکید کرد که باید از دستاوردهای معنوی عزاداری ها مراقبت شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم سه شنبه شب در مراسم عزاداری شام غریبان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در حسینیه شهدای قم با اشاره به سرنوشت شوم دشمنان امام حسین(ع) و کسانی که حضرت را تنها گذاشتند، گفت: کسانی که در حق سیدالشهدا(ع) ظلم کردند خیلی زود دچار عاقبت بدی شدند.

وی افزود: انسان خیلی باید مراقبت کند و از فرصت های خود در زندگی نهایت استفاده را انجام دهد چرا که اگر این فرصت ها از دست رود و زمان مرگ انسان فرا برسد، دیگر زمانی برای جبران کوتاهی ها ندارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که انسان باید آینده نگر باشد، اظهار داشت: مسلمان و شیعه حقیقی باید توجه داشته باشد که رسول اکرم(ص) و اهل بیت طاهرین(ع) اولیای الهی هستند و ما باید در همه شرایط تابع این بزرگواران باشیم.

وی ادامه داد: اهل بیت(ع) خیرخواه ترین افراد نسبت به انسان ها هستند و اولیای الهی برای نجات افراد از انحراف ها و هدایت بشر آمده اند، اگر تبعیت از امر ولی خدا نکردیم معلوم نیست که چه عاقبتی در انتظار ما باشد.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی با تأکید بر این که از وقایع تاریخی باید عبرت گرفته شود، ابراز داشت: باید در ادامه محرم نسبت به ایام حزن آل الله رعایت های لازم را داشته باشیم و در حزن اهل بیت(ع) عزاداری کنیم؛ باید مراقب دستاوردهای معنوی ماه محرم و عزاداری های انجام شده باشیم.

وی در ادامه با اشاره به روایتی از رسول گرامی اسلام(ص) درباره علائم شرح صدر عنوان کرد: اگر انسان شرح صدر داشته باشد دیدگاه او نسبت به زندگی و دنیا تغییر کرده و با کسانی که دید مادی و قلب ظلمانی دارند تفاوت می کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمود کسانی که شرح صدر دارند به قیامت و آخرت توجه داشته و می دانند که همه کارهای خوب و بد در دنیا حساب و کتاب دارد.

وی اضافه کرد: حضرت می فرماید انسان باید از خود را از دنیایی که محل گذر و امتحان است جدا کند و کارهای او متمرکز بر آخرت باشد، یاران با وفای امام حسین(ع) از همه چیز دنیا بریدند و پا در رکاب سیدالشهدا(ع) به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی گفت: از دیدگاه رسول اکرم(ص) ویژگی دیگری کسانی که شرح صدر دارند این است قبل از این که مرگ آن ها برسد خود را آماده مرگ و قیامت می کنند و در آخرت دست پر خواهند بود.

وی افزود: کسانی که از معصیت و کفران نعمت الهی دور می کنند هم دارای شرح صدر هستند، اگر انسان مراقب لغزش ها نباشد دچار قلب ظلمانی شده و در تاریکی نمی تواند راه به جایی ببرد؛ مسلمان باید نور ایمان، قرآن و ولایت را در قلب خود تقویت کند و به فکر زندگی آینده خود باشد.

تعداد بازدید : 4
گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 3
محمد قمین
ارسال نظرات