۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۸
کد خبر: ۶۲۰۰۲۲
حجت الاسلام حیدری خبر داد؛

برگزاری همایش رهروان زینبی در ۵۱ بقعه متبرکه مازندران

برگزاری همایش رهروان زینبی در ۵۱ بقعه متبرکه مازندران
مدیر کل اوقاف مازندران از برگزاری همایش رهروان زینبی در ۵۱ امامزاده و بقعه متبرکه استان خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در دیدار جمعی از هیأت امناء مساجد و امامزادگان استان در ساری با اشاره به حضور پر شور مردم به ویژه نسل جوان در سوگواری سید و سالار شهیدان اشاره کرد و گفت: این حضور بی نظیر نشان از عشق و دلدادگی مردم به ویژه جوانان به امام حسین (ع) است.
 
وی با بیان این که دشمن با تبلیغات منفی و دروغین تلاش کرد حضور مردم در مراسم عزاداری حسینی را کاهش دهد، افزود: اما این تلاش‌ها مانع از حضور پرشور مردم در مراسم سوگواری حسینی در روز‌های اخیر نشده است.
 
حجت الاسلام حیدری، حضور امسال مردم در هیأت‌های مذهبی، مساجد و دسته‌های عزاداری را بسیار گسترده‌تر از سال‌های گذشته عنوان کرد و گفت: ملت بزرگ ایران ثابت کردند که مشکلات و بحران‌های اقتصادی نمی‌تواند خللی در اعتقادات دینی آن‌ها ایجاد کند.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که این حضور گسترده نشان از جاذبه حسینی در جامعه دارد، خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) قلوب همه انسان‌ها را به هم نزدیک می‌کند و این همان جذابه حسینی است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که اگر همه قدرت‌های مادی جهان هم جمع شوند نمی‌توانند نور حسینی را در جامعه اسلامی خاموش کنند، بیان داشت: جاذبه حسینی به دلیل حقانیت خود در قلوب انسان‌ها جای گرفته و نهادینه شده است.
 
حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که در طول سال‌های اخیر تلاش‌های بسیاری برای جلوگیری از گسترش فرهنگ حسینی در جهان از سوی دشمنان صورت گرفته است، افزود:، اما امروز می‌بینیم اجتماع عظیم و چند ده میلیونی اربعین حسینی آن چنان حماسه‌ای خلق می‌کند که همه دنیا زبان به دهان می‌مانند.
 
مدیر کل اوقاف مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری همایش رهروان زینبی در ۵۱ امامزاده و بقعه متبرکه استان خبر داد و خاطرنشان کرد: این همایش فردا همزمان با دوازدهم محرم در این بقاع متبرکه شاخص استان برگزار خواهد شد.
 
وی، تبیین نقش حضرت زینب (س) و سایر بانوان مؤثر در قیام حسینی از سوی خطبا و مبلغان دینی را از جمله مهم‌ترین اهداف برگزاری این همایش عنوان کرد و گفت: این همایش که ویژه بانوان است در قالب طرح سوگواره بصیرت عاشورایی و با امضای طومار میثاق با حضرت زینب (س) برگزار می‌شود./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات