۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۰
کد خبر: ۶۲۰۰۲۴
آیت الله توکل:

شهدای دفاع مقدس راه لبیک یا حسین را هموار کردند

شهدای دفاع مقدس راه لبیک یا حسین را هموار کردند
آیت الله توکل گفت: شهدا با الگو قرار دادن سیدالشهدا، عزت، سربلندی، امنیت و آزادگی را برای انسان‌ها به ویژه برای ملت ایران به ارمغان آورده‌اند.
به گزارش خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله سید رحیم توکل، نماینده مجلس خبرگان رهبری با صدور پیامی به مناسبت تشییع پیکر پاک شهید تازه‌ تفحص‌ شده دوران دفاع مقدس رضاعلی ابراهیم‌نژادلداری، که بعد از ۳۳ سال به آغوش خانواده برگشت، گفت: شهدا با الگو قرار دادن سیدالشهدا و با هموار کردن مسیر «لبیک یا حسین»، عزت، سربلندی، امنیت و آزادگی را برای انسان‌ها، به ویژه برای ملت ایران به ارمغان آورده‌اند.
 
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان با تجلیل از این شهید و متعالی دانستن درجه والدین و ادامه‌دهندگان راه این شهید عالیمقام، همزمانی تشییع این شهید با روز تاسوعا را معنادار توصیف کرد و افزود: الگوی شهدای ما به‌خصوص در دوران دفاع مقدس سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام بود و مقارنت تشییع جنازه شهید رضاعلی ابراهیم‌نژاد نشانه پیوند زیبای شهدایمان با تاسوعا و عاشورا است.
 
استاد برجسته درس خارج فقه با بیان این که عظمت امت اسلامی به فرهنگ ایثار و شهادت است، عاشورا را مروج این فرهنگ دانست و یادآور شد: تنها راه سعادت و شرافت و سربلندی امت اسلامی و ملت بزرگ ایران، زنده نگه داشتن عاشورا و پیگیری اهداف و آرمان امام حسین(ع) است که الحمدلله جوانان مدافع حرم و همه جوانانی که در راه اعتلای کشور و امت اسلامی تلاش می‌کنند، از رهروان راه سیدالشهدا می‌باشند.
 
مادر سه شهید داداشی، تجلی صبر زینبی‌اند
 
نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری همچنین طی پیامی به‌مناسبت درگذشت مادر شهیدان داداشی، مادران شهدا را پیروان سفیر کربلا حضرت زینب سلام‌الله علی‌ها دانست.

در این پیام آمده است؛ درگذشت مادر صبور و پرشکیب سه شهید سرافراز دوران دفاع مقدس:علی اکبر، علی اصغر و عباس داداشی دیوکلایی، تاثر و تالم خاطر دوستداران انقلاب اسلامی را فراهم آورد.
 
این پیام می افزاید؛ شهدای انقلاب اسلامی با اقتدا به سید و سالار شهیدان اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام، شرف و عزت و استقلال و امنیت را برای ملت بزرگ ایران به ارمغان آوردند و مادران شهدا نیز در این حماسه بی‌همتا به سفیر بزرگ کربلا حضرت زینب سلام الله علی‌ها تاسی کردند.
 
در ادامه این پیام آمده است؛ مادران شهدا نعمت خداوند در میان مردم‌اند و قدردانی از آنان، صیانت از ایثار و شهادت و سربلندی در دنیا و آخرت است.
 
با تسلیت به بازماندگان و مردم غیور مازندران و شهرستان بابل، برای آن بانوی ارجمند علو درجات و حشر با شهدا و معصومین علیهم‌السلام را از خداوند بزرگ مسالت دارم./950/د102/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات