۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۶۲۰۰۸۱

تحصن پناهندگان فلسطینی در بیروت

تحصن پناهندگان فلسطینی در بیروت
پناهندگان فلسطینی در لبنان با تحصن در مرکز شهر بیروت، پایتخت لبنان، از کشورهای اروپایی و کانادا خواستند که زمینه مهاجرت به این جوامع را فراهم کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا، ده‌ها پناهنده فلسطینی، امروز، در بیروت پایتخت لبنان تحصن کردند و از کشورهای اروپایی و کانادا درخواست کردند که آن‌ها را به‌عنوان پناهنده بپذیرند.

این فلسطینی‌ها، ضمن برافراشتن پرچم‌های کانادا، استرالیا و اتحادیه اروپا در اقدامی دوباره از این کشورها خواستند تا زمینه مهاجرت را برای آن‌ها باز کنند.

این در حالی است که گروهی از این تظاهرکنندگان هفته گذشته در مقابل سفارت کانادا در بیروت تحصن کرده و خواستار اجازه ورود و مهاجرت به کانادا شدند.

لازم به ‌ذکر است که طرح «کمیل ابو سلیمان»، وزیر کار لبنان مبنی بر سلب مجوز اشتغال از کارگران خارجی، موجی از اعتراضات در اردوگاه‌های فلسطینی در لبنان به دنبال داشت، به‌طوری که پناهندگان فلسطینی‌ در لبنان بر این باورند که این طرح آن‌ها را هدف قرار داده است.

کمیل ابوسلیمان، پیش از این در گفت‌وگویی تصریح کرد که طرح وزارتخانه وی هیچ اشاره‌ای به آوارگان فلسطینی نکرده و برخی می‌خواهند مشکل‌تراشی کنند./983/ب

منبع: ایکنا

ارسال نظرات