۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۸
کد خبر: ۶۲۰۱۸۷

وقتی تل آویو از خطوط قرمز عبور می‌کند

وقتی تل آویو از خطوط قرمز عبور می‌کند
بررسی تحولات اخیر در منطقه نشان از تشدید حملات نظامی رژیم صهیونیستی به مواضع مقاومت و در مقابل پاسخ درخورِ رزمندگان محور مقاومت به این حملات دارد.

به گزارش خبرگزاری رسا، بررسی اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی و تجاوزات نظامی این رژیم علیه محور مقاومت در منطقه بیانگر آن است که این حملات و تجاوزات طی روزهای اخیر علیه لبنان، سوریه، عراق و فلسطین تشدید شده و نشان از آن دارد که رژیم صهیونیستی به همراه هم پیمانان خود از جمله آمریکا خطوط قرمز را رد کرده اند.

بنا به گفته های یک منبع امنیتی سوری، رژیم صهیونیستی اخیرا با استفاده از حریم هوایی اردن و با کمک آمریکایی ها و استفاده از پایگاه نظامی آنها در منطقه التنف اقدام به بمباران یک پایگاه نظامی در منطقه البوکمال واقع در شرق سوریه کرده است. وی افزود که آمریکا و رژیم صهیونیستی مسئولیت این اقدامات خصمانه را به عهده دارند.

این منبع تصریح کرد: آنها از خطوط قرمز عبور کرده اند. این پایگاه نظامی متعلق به ارتش سوریه ودر حال ساخت بوده که توسط رژیم صهیونیستی مورد حمله قرار می گیرد. به متجاوزین درسی خواهیم داد که فراموش نکنند.

پیش از این نیز برخی منابع از حمله هوایی هواپیماهای صهیونیستی به مواضع نیروهای الحشد الشعبی در نزدیکی مرزهای عراق خبر داده‌ بودند. این منابع اعلام کردند که بمباران داخل منطقه «البوکمال سوریه» صورت گرفت، خاطرنشان کرد این حملات پنج بار و با فاصله کمتر از یک دقیقه انجام می‌شد.

مواضع نظامی الحشد الشعبی پیشتر نیز هدف آتش‌سوزی‌های مشکوک قرار گرفته که خسارات مادی زیادی هم داشته است. در حالی‌که مسئولان دولتی اعلام کردند که این آتش‌سوزی‌ها در نتیجه حملات هوایی جنگنده‌های ناشناس است و اسرائیل و آمریکا پشت این اقدام تجاوزکارانه قرار دارند.

چندی قبل نیز پایگاه حزب الله در سوریه توسط رژیم صهیونیستی مورد هدف قرار گرفت و بر اثر آن دو نفر از رزمندگان حزب الله به شهادت رسیدند که حزب الله در واکنشی سریع یک خودروی زرهی رژیم صهیونیستی را در مرزها مورد هدف قرار داد.

حملات گاه و بیگاه جنگنده های رژیم صهیونیستی علیه مواضع نیروهای مقاومت فلسطین از جمله حماس در مناطق مختلف غزه نیز طی روزهای اخیر تشدید شده است.

این حملات رژیم صهیونیستی در حالی صورت می گیرد که نیروهای مقاومت نیز بیکار ننشسته و با نشان دادن ضربه شصت هایی از آمادگی خود برای پاسخگویی به تجاوزات رژیم صهیونیستی سخن می گویند.

در همین راستا، نیروهای مقاومت فلسطین موفق شدند یک پهپاد اسرائیلی را در شرق رفح واقع در جنوب غزه ساقط کنند. ارتش رژیم صهیونیستی طی بیانیه ای ساقط شدن پهپاد خود در جنوب نوار غزه را تایید کرد. هم چنین نیروهای حزب الله لبنان نیز موفق شدند طی چند روز گذشته یک پهپاد جاسوسی متعلق به ارتش رژیم صهیونیستی را ساقط کنند. منابع وابسته به ارتش رژیم صهیونیستی به سرنگونی پهپاد این رژیم به دست رزمندگان مقاومت لبنان اذعان کردند.

امروزه گروه های سیاسی در عراق نیز با نشان دادن اعتراض خود نسبت به حملات گاه و بیگاه صهیونیستها علیه مواضع حشد شعبی در این کشور خواهان نشان دادن واکنش جدی به این حملات هستند به طوریکه ائتلاف الفتح عراق در واکنش به حملات رژیم صهیونیستی به مقرهای الحشد الشعبی در شرق سوریه، تأکید کرد که باید پاسخ این حملات را بدهد.

تشدید حملات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه مواضع نیروهای مقاومت در منطقه آن هم با توجه به نزدیک شدن به انتخابات پارلمانی این رژیم بیانگر یک نکته است؛ سران رژیم صهیونیستی و در رأس آنها بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل تلاش دارند تا با اقدامات تبلیغاتی خود نشان دهند که از پس گروه های مقاومت در منطقه بر می آیند و می توانند تهدیدات خود را علیه آنها عملی کنند بنابراین ساکنان اراضی اشغالی نباید از بابت حملات این گروه ها نگرانی داشته باشند و با رأی مثبت خود به نتانیاهو و حزب وی امنیت خود را تضمین کنند.

این در حالیست که حملات اسرائیل علیه نیروهای مقاومت در منطقه بعد از شکست مفتضحانه ارتش این رژیم در برابر عملیات موشکی نیروهای حزب الله لبنان صورت می گیرد به طوریکه نتانیاهو تلاش دارد تا با حمله به دیگر مواضع نیروهای مقاومت از بار سنگین این شکست در میان افکار عمومی صهیونیستها بکاهد. البته حمله به یک پایگاه خالی از سکنه و در حال ساخت در سوریه نشان از آن دارد که رژیم صهیونیستی قصد انجام یک شوی تبلیغاتی برای مصرف داخلی داشته و یک هدف مهم را انتخاب نکرده است.

مسأله قابل توجه در جریان بررسی حملات رژیم صهیونیستی به مواضع گروه های مقاومت در منطقه این است که این گروه ها دیگر در برابر حملات مذکور دست بسته نمی ایستند و با توجه به سخنان اخیر سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در خصوص اینکه قواعد بازی در منطقه تغییر کرده است، در برابر هر حمله ای، واکنش متناسب با آن را نشان می دهند.

به نظر می رسد نتنیاهو در میان بحران های زیادی ایستاده که وی را واداشته تا در عرصه منطقه ای تلاش کند آبرویی برای خود و حزب لیکود کسب کند. عدم توانایی نتانیاهو در تشکیل کابینه جدید در سایه اختلافات داخلی با رقبایش یعنی آویگدور لیبرمن رهبر حزب اسرائیل بیتنا و بنی گانتس رهبر ائتلاف آبی-سفید در کنار اتهامات گسترده فساد علیه وی و ساره نتانیاهو همسرش در خصوص دریافت رشوه و استفاده از امکانات دولتی و محاکمه وی و هم چنین پاسخ کوبنده گروه های مقاومت به تجاوزات ارتش رژیم صهیونیستی که تا خاک اراضی اشغالی کشیده می شود و افزایش نارضایتی ساکنان شهرک ها از عدم وجود امنیت در این منطقه همه و همه دلیل تشدید حملات نظامی تل آویو علیه مواضع مقاومت در منطقه به شمار می رود.

رژیم صهیونیستی باید بداند که گروه های مقاومت از سوریه گرفته تا لبنان و فلسطین و عراق در هر لحظه امکان شلیک هزاران موشک و راکت را به سمت اراضی اشغالی و تل آویو دارند و سران صهیونیست با توجه به اینکه توسط این گروه ها در محاصره کامل قرار گرفته اند باید در محاسبات خود و نقشه حملات نظامی علیه مواضع این گروه ها بازنگری کنند؛ به ویژه آنکه سید مقاومت از تغییر قواعد بازی در منطقه و نشان دادن واکنش متناسب با هر تجاوز خبر داده و تل آویو نباید صبر گروه های مقاومت را در این خصوص بیازماید؛ چرا که در نهایت به ضرر صهیونیستها تمام خواهد شد./847/ب

فاطمه صالحی/مهر

ارسال نظرات