۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۶۲۰۸۶۶
آیت الله کعبی:

سقوط آل سعود کلید آزادی قدس است | با دیدن کدخدا قفل مشکلات باز نمی‌شود

سقوط آل سعود کلید آزادی قدس است | با دیدن کدخدا قفل مشکلات باز نمی‌شود
نماینده خبرگان با بیان اینکه راهبرد آمریکا فشار حداکثری برای بر اندازی است،گفت: آمریکا می خواهد با ترفند مذاکره سیاست های پیش رونده ایران را از بین ببرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه فقهی علی بن موسی الرضا(ع) قم اشاره به ویژگی های طلبه موفق و انقلابی گفت: بر اساس روایات اهل بیت(ع) طلبه موفق (مقبلا علی شانه عارفا باهل زمانه) به انجام وظایف وشئون و امور و کارهای خویش  می پردازد و با آشنایی با اهل زمان و تحولات زمانه و بصیرت، خود را  درگیر حواشی نمی سازد،  طلبه موفق با تحصیل علم، فضیلت، تقوا و عدالت اخلاقی با رویکرد انقلابی؛ دشمن شناس و زمان شناس است.

وی افزود: یکی از آفت های امروز طلبگی این است که در مسیر رشد و ارتقای علمى، اخلاقى و بصيرتى  با ضعف و سستی  وظیفه خود را درست انجام ندهیم و صرفا مطالبه گری از دیگران  کنیم که چرا وظیفه خود را به خوبی انجام نمی دهند، امروز فضای حوزه علمیه قم پرظرفیت و اثربخش است که باید از آن نهایت استفاده را انجام دهیم.

آیت الله کعبی ظرفیت عظیم امروز حوزه علمیه قم را مرهون تراث، تاریخ حوزه های علمیه از آغاز عصر غیبت کبری و مجاهدت های مراجع و علما دانست و اظهار داشت: در زمان ما حوزه مرهون نهضت امام خمینی(ره)، شهدا و انقلاب اسلامی و نیروهای مجاهد و مخلص است که پرچم اسلام ناب را با هدایت و اشراف رهبری برافراشته نگه داشتند.

وی ادامه داد: امروز حوزه علمیه قم سرآمد و دارای ظرفیت های جهانی برای اثرگذاری است که باید این نعمت بزرگ را قدر بدانیم و وظیفه خود را به خوبی بشناسیم و به آن عمل کنیم تا برای مسؤولیت های بزرگ آینده آماده شویم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که هر کدام از طلاب جوان امروز می توانند با رشد علمی وعملی در سطح کشور، جهان اسلام و در سطح بین الملل فرصت های بزرگی برای خدمت به اسلام و مکتب اهل بیت(ع) پیدا کنند، ابراز داشت: باید برای تحقق تمدن نوین اسلامی تلاش کرده و زمینه را برای ظهور حضرت ولیعصر(عج) فراهم کنیم.

وی عنوان کرد: امروزه تحولات جهانی به شکل لحظه ای اتفاق می افتد، تحولات پرشتاب به گونه ای است که در 10 سال آینده ممکن است بامدد الهی، پیروزی های راهبردی کلانی بر اساس سنت های الهی شکل گیرد، از این رو مردانی می خواهیم که از نظر محتوایی، منابع انسانی و ساختارهای مربوط به پیشرفت اسلام و امت اسلامی کار را پیش ببرند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: امروز انقلاب اسلامی پیش برندگی راهبردی در منطقه و جهان دارد و هدایت های رهبر معظم انقلاب به صورت دقیق و حکیمانه صورت می گیرد، یکی از تحولاتی که ان شاءالله قطعا اتفاق خواهد افتاد این است که طاغوت های منطقه و در رأس آن ها آل سعود رفتنی خواهند شد، ضرب شست مقاومت یمن نصف نفت آل سعود را متوقف کرد و آمریکا و صهیونیسم و دشمنان را مبهوت کرده و معادلات بین المللی را به نفع محور مقاومت دگرگون کرده است. قدرت بازدارنده و راهبردی منطقه ای و بین المللی را به سود جمهوری اسلامی تغییر داده است.

وی اضافه کرد: تحلیلگران می گویند سامانه های راداری و پدافندی و امکانات فراوان آمریکا و آل سعود اثرگذار نبود و پهپادها و پرنده های  با امکانات کم اما با فناوری پیشرفته آل سعود را زمین گیر کرده است، پهپادهای دقیق یمنی توانستند سلاح های پیشرفته غرب را از کار بیندازند، امروزه رسانه های غربی و صهیونیستی تحلیل می کنند که ضربه و ابتکار عمل یمنی ها فنون جنگ  را  پیچیده ومتحول کرده است و محاصره های شدید بر یمن تأثیرگذار نبوده است.

آیت الله کعبی با بیان این که یکی از تحلیل های سعودی این است که نمی توانیم در جبهه واحد بجنگیم و باید از نظر سیاسی با ایران کنار بیاییم، گفت: عزتی که امسال حجاج بیت الله الحرام به دست آوردند به دلیل راهبرد مقاومت فعال است که رهبر انقلاب ترسیم کردند.

وی افزود: امروز به ایران و ایرانی به مثابه کشور و ملت با اقتدار و با عظمت نگاه می کنند و دشمنان احساس ذلت دارند چرا که راهبرد مقاومت فعال جواب داده است، رهبر معظم انقلاب فرمودند در 20 سال آینده رژیم صهیونیستی در کار نخواهد بود و سید حسن نصرالله می گوید در قدس نماز خواهیم خواهند؛ امروز دشمن می داند روزگار بزن و در رو تمام شده و اگر حرکت احمقانه ای انجام دهند ضربه سنگینی خواهد خورد.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان با تأکید بر این که سقوط آل سعود کلید آزادی قدس است، اظهار داشت: با عنایت الهی آل سعود و رژیم صهیونیستی نابود خواهند شد، جهان به سمت  پیروزهای  بزرگ وگذر از پیچ تاریخی تمدنی و بسترسازی جهت تحولات عظیم جهانی و آخرین آمادگی ها برای ظهور منجی عالم بشریت پیش می رود.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب با اشراف به این مسائل در بیانیه گام دوم بر خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی تأکید دارند تا کار به ولایت عظمی منتهی شود، تحولات بزرگ؛ مردان، اقدامات و اندیشه های بزرگ می خواهد و نیازمند کادرهای زیادی به ویژه در عرصه فکری و جریان سازی معنوی بر پایه فقه وحقوق و مدیریت اسلامی است.

آیت الله کعبی با اشاره به شاخص های حوزه برنامه ریز و آینده ساز اظهار داشت: برای این که خود را برای آینده آماده کنیم حوزه از نظر کمی و کیفی باید پیشرفت کند، روحانیت باید مأموریت ها و رسالت های خود را بشناسد و با نگاه تحولی متناسب با آینده نگری به نیازها پاسخگو باشد و پیشرفت کند.

وی عنوان کرد: الزامات تحول کیفی و کمی حوزه، وجود کادر و منبع انسانی دانا، توانا، با برنامه، با همت، با انگیزه، با تقوا و با بصیرت است، امروز طلاب جوان باید قدر خود را بدانند و متناسب با تحولات آینده پیش بروند، باید شأن خود را بدانیم و موقعیت خود را در تحولات جهانی ترسیم کنیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: نگاه های بی روحیه، خسته و تنگ نظر انگیزه طلاب را از بین می برد، ما باید نگاه های بلند، امیدوارانه و با همت عالی برای تحقق شعار"ما می توانیم" داشته باشیم، نقش یک طلبه آینده نگر، با عزم و اراده، پر تلاش و با فضل و تقوا در تحولات پیش روی انقلاب اسلامی از نقش یک دانشمند هسته ای بیشتر خواهد بود، نقش امروز طلاب و فضلا در تحولات آینده حتی از نقش زمان شیخ انصاری و آخوند خراسانی برای اسلام و مکتب اهل بیت(ع) بیشتر خواهد بود، باید آینده انقلاب اسلامی و تحولات جهانی را رقم بزنیم.

وی اضافه کرد: باید تلاش کنیم که تکلیف خود را شناخته و با همت عالی به تکالیف عمل کرده و برای عمل به تکلیف هزینه بپردازیم، ابزار طلبه برای تحقق تکلیف؛ درس، تقوا، بصیرت، صبر و امید به آینده است؛ هر طلبه ای که خود را برای آینده بسازد  قادر خواهد بود در عرصه مدیریت وخدمت به دین ودنیای مردم به موفقیت های درخشان برسد ونقش امام را در قلمروهای گوناگون  اجتماعی سیاسی ایفا کند؛ سلاح امام جامعه صبر است و باید ظرفیت های خود را بالاببریم چرا که صبر در سایه معرفت و یقین حاصل می شود، هر کس سعه صدر بیشتری داشته باشد نقش آفرینی بیشتری خواهد داشت و کسی که صبر نداشته باشد از این قطار پیاده خواهد شد.

آیت الله کعبی با بیان این که اگر کسی از انقلاب فاصله بگیرد خودش ضرر خواهد کرد، گفت: انقلاب اسلامی با عنایت الهی به راه خود ادامه می دهد و اگر کسی کنار کشید ضرر می کند؛ باید قدر خود را بدانید و برای تحولات آینده آماده شوید و با برنامه خود را توانمند کنید.

وی افزود: تربیت فقیه و مجتهد برای افتا، برای مدیریت در نظام و برای تدریس در حوزه های علمیه، تربیت پژوهشگر و محقق و تربیت مبلغ در زمینه های گوناگون حائز اهمیت است، نگاه راهبردی به رسالت، اهداف، وظایف و مأموریت های روحانیت سبب پیشرفت حوزه ها می شود و طلاب باید چنین نگاهی داشته باشند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب درباره مذاکره با آمریکا گفت: بحمدالله دولت و ملت یکپارچه با هدایت رهبری حکیم و فرزانه راهبرد مقاومت فعال را دنبال می کنند و فریب مذاکره را نخواهند خورد و همانگونه که رهبری فرمودند همه در این مسیر یکصدا هستند.

وی مذاکره را یک فریب و دام آمریکایی دانست و افزود: رهبر انقلاب از مذاکره با آمریکا با عنوان سم مهلک یاد کردند، راهبرد آمریکا فشار حداکثری با هدف بر اندازی نظام اسلامی است و از هر راهی که بتواند هدف خود را دنبال می کند، دشمن می خواست از طریق نظامی و اقتصادی ضربه بزند اما نتوانست و مسیرهای دیگر را دنبال می کند، تاکتیک دشمن مذاکره است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: همانگونه که رهبری فرمودند دشمن فشار می آورد تا در کنار آن ها بنشینیم و خواسته های خود را به ما دیکته کنند، امروز دشمن به دنبال برجام های 2 و 3 است تا سیاست های پیش رونده جمهوری اسلامی در منطقه و جهان را با ترفند مذاکره از بین ببرند.

وی ادامه داد: خوشبختانه رهبر حکیم انقلاب دست دشمن را خوانده اند و به کسی اجازه نمی دهند که دچار حماقت مذاکره با آمریکا شوند، ایشان فرمودند مذاکره با آمریکا در هیچ سطحی امکانپذیر نیست مگر این که آمریکا توبه کند، توبه آمریکا این است که به جمع کشورها در برجام بازگردد و در کنار دیگر کشورها برطبق تعهدات برجام به رفع تحریم ها تن دهد.

آیت الله کعبی تحریم، ائتلاف سازی، فشار بین المللی، فضاسازی رسانه ای، جنگ نرم، خسته کردن و از کار انداختن کشور و ایجاد یأس و ناامیدی را از برنامه های آمریکا برای تحقق راهبرد شوم خود برشمرد و بر هوشیاری در برابر دسیسه های آمریکایی ها تأکید کرد.

وی عنوان کرد: آمریکا درصدد تضعیف سرمایه اجتماعی نظام است چرا که می داند با وجود این سرمایه اجتماعی و حضور مردم در صحنه نمی تواند کاری از پیش ببرد، آمریکا می خواهد با جنگ روانی به مردم القا کند کارهای کشور پیش نمی رود و کارها قفل شده است و تنها با دیدن کدخدا این قفل باز می شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی با روحیه خودباختگی می خواهند به همین سمت پیش بروند اما رهبر انقلاب و ملت چنین اجازه ای نمی دهند، در شرایطی که راهبرد مقاومت فعال بعد از هدف قرار دادن پهپاد و توقیف نفتکش انگلیسی جواب داده و گفتمان مقاومت فعال برای نظام اسلامی اقتدار آفرین شده است، نباید اجازه داد برخی مسؤولان منفعلانه در میدان دشمن بازی کنند و بخواهند راهبرد مقاومت فعال را از بین ببرند و راهبرد سازش را جایگزین کنند.

وی اضافه کرد: یکی از ابعاد تقویت سرمایه اجتماعی عدالت گرایی، مبارزه با فساد اقتصادی و اقدامات دستگاه قضایی و آیت الله رئیسی است که الهام آفرین و امیدبخش جامعه شده است، برخی می خواستند به گونه ای القا کنند که نظام به فساد کشیده شده است و فساد سیستمی شده است در حالیکه آیت الله رئیسی با ابتکار، تلاش و اطلاع رسانی  جا انداخته که فساد مربوط به نظام اسلامی نیست بلکه مربوط به اشخاصی است که از نظام سوء استفاده می کنند.

آیت الله کعبی با بیان این که هاضمه نظام فسادستیز بوده و فساد را تحمل نمی کند، گفت: فساد یک ضد ارزش است، امروز اقدامات دستگاه قضایی نشان می دهد که اراده نظام اسلامی مبارزه جدی با فساد است، پرچم مبارزه با فساد را رهبری بر افراشته اند و قوه قضاییه این گفتمان فساد ستیزی را اجرایی می کند.

وی افزود: مردم امروز مشاهده کردند که مبارزه با فساد جدی است و سبب ایجاد امید در جامعه شده است، امروز بازگشت اموال به بیت المال امید جدیدی در جامعه ایجاد کرده است، باید تلاش کنیم ریشه های فساد از بین برود و گلوگاه های فساد با قوانین درست، نظارت بیشتر و شفافیت نابود شود.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان با بیان این که گفتمان مبارزه با فساد گفتمانی مردمی، جدی و امید آفرین شده است، اظهار داشت: قوه قضاییه این گفتمان را ایجاد کرده است و این فضای امید آفرین در کنار راهبرد مقاومت فعال سبب سردرگمی دشمنان و آمریکایی ها شده است.

وی ادامه داد: آمریکا با مذاکره می خواهد خودش را نجات دهد، ترامپ با مذاکره می خواهد انتخابات آینده را پیش ببرد و ما نباید در دام آمریکا بیفتیم، سخنان حکیمانه رهبر انقلاب ناشی از این است که برخی از صداها می خواهند مذاکره، سازش و بن بست را به مردم القا کنند، ایشان با فرمایشات خود روشن کردند که این صداها مربوط به ملت نبوده و صدای دشمن نباید در بین مسؤولان وجود داشته باشد.

آیت الله کعبی با بیان این که صحبت از مذاکره باید در بین مسؤولان کاملا از بین برود، ابراز داشت: مردم نمی توانند سازش و مذاکره را تحمل کنند، واقعا باید از مردم تشکر کنیم چرا که ملت ما حقیقتا ملت حسینی و اقتدارآفرین و عزت آفرین است.

وی با اشاره به اهتمام ملت ایران به عزاداری های محرم عنوان کرد: ملت ایران نشان دادند که شعائر حسینی را تنها در صرف عزاداری نمی بینند بلکه شعائر حسینی را در تداوم راه امام حسین(ع) و پیروی از رهبر حسینی هم می دانند؛ مواضع مجاهد بزرگ و ولایتمدار آقای نصرالله درباره انقلاب و رهبری را همه شنیدیم و این همان مواضع مردم ولایتمدار وانقلابی های ایران اسلامی  است.

نماینده خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: سید حسن نصرالله در سخنرانی اخیر خود اعلام کرد آیت الله العظمی امام خامنه ای حسین زمان و خیمه آن جمهوری اسلامی است، ما هم مانند اصحاب سیدالشهدا(ع) به فرزند ایشان می گوییم که ای پسر حسین(ع) هیچگاه شما را ترک نخواهیم کرد، این روحیه در ملت ایران وجود دارد و باید آن را قدر بدانیم و به یک گفتمان و فرهنگ عمومی تبدیل کنیم.

وی اضافه کرد: شعار اربعین آینده باید اقتدار، عزت و پیروزی حسینی باشد، عزاداری ها و راهپیمایی اربعین برای امت اسلامی قدرت و عزت آفرین است و ما باید این قدرت را به رخ دشمنان بکشانیم.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۳
احسنت
0
0