۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۴
کد خبر: ۶۲۱۰۳۳
فتاح:

بنیاد مستضعفان در عرصه تولید یاری رسان کشور است

بنیاد مستضعفان در عرصه تولید یاری رسان کشور است
رییس بنیاد مستضعفان با اشاره به واگذاری ۵۰۰ فقره املاک بنیاد علوی در اصفهان، گفت: وظیفه بنیاد مستضعفان تنها املاک نیست و در بخش تولید هم یاری رسان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، پرویز فتاح رییس بنیاد مستضعفان کشور، عصر امروز در مراسم اهدای 500 فقره از املاک علوی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، با اشاره به بازدید از مجتمع دامپروری قیام در اصفهان، گفت: این مجتمع که با همت جوانان به تولید روزانه 200 تن شیر رسیده است و با استفاده از 10 هزار رأس دام و استفاده از صنایع و تجهیزات به روز و مدرن توانسته است نقش بسزایی در تولید شیر و لبنیات کشور داشته باشد و این یک افتخار محسوب می‌شود.

فتاح در ادامه با بیان اینکه مردم اصفهان مشهور به سخت کوشی و کار و تلاش هستند، خاطرنشان کرد: مجموعه‌های تولیدی باید شبانه روز در حال فعالیت بوده و چراغ‌های آنها همیشه روشن باشد، وظیفه بنیاد مستضعفان تنها در حوزه املاک نیست، بلکه در عرصه رونق تولید نیز این بنیاد فعالیت داشته و وظایفی برعهده دارد و کمک رسانی می‌کند.

واگذاری 84 هزار و 500 فقره زمین در 5 سال اخیر

وی با اشاره به رشادت‌های مردم اصفهان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، تصریح کرد: منفعت و خیر بنیاد مستضعفان به مردم اصفهان نیز باید برسد و اهدای 500 فقره از املاک علوی در همین راستا و برای رسیدن حق به حق‌دار است.

رییس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه در طول پنج سال گذشته 84 هزار و 500 فقره زمین مسکونی و کشاورزی به مساحت 27 هزار هکتار و ارزش 1750 میلیارد تومان به مردم واگذار شده است، اظهار کرد: 90 درصد این املاک بلاعوض هستند و ارزش کلی آنها معادل 29 میلیارد تومان است، املاکی هم که بلاعوض نیستند مبلغ کمی دارند.

فتاح تکریم محرومان شهر شهیدپرور اصفهان را یک ضرورت عنوان کرد و گفت: مردم اصفهان مردمی انقلابی و متدین هستند و تکریم نیازمندان اصفهان ما را در مسیر شهدا قرار خواهد داد، با واگذاری‌های امروز تعداد واگذاری‌های زمین طی 5 سال اخیر به 84 هزار و 500 فقره زمین می‌رسد که به دو صورت کشاورزی و مسکونی است.

رییس بنیاد مستضعفان کشور با اشاره به نقش آفرینی اصفهان در دفاع مقدس و پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد: اصفهان شهر شهید خرازی‌ها، همت‌ها و حججی‌ها است و دارای مردم خوب و متدین و انقلابی است و ما باید نیازمندان آن را مورد تکریم قرار دهیم، تا در مسیر شهدا باشیم.

مسؤولان باید امانتدار مردم باشند

فتاح با بیان اینکه ما مسؤولان امانتدار مردم هستیم، گفت: در نهایت امانت باید به اهل خود برسد و‌ امروز شاهد همین اتفاق در این واگذاری‌ها هستیم. تاکنون با این واگذاری تعداد واگذاری های زمین طی ۵ سال گذشته به ۸۴ هزار و ۵۰۰ فقره زمین مسکونی و یا کشاورزی رسیده است، ۹۰ درصد این واگذاری‌ها بلاعوض هستند و مبلغ درصد باقی‌مانده آن نیز کم و ناچیز است.

وی در ادامه افزود: این املاک در کشور مجموعا 27 هزار هکتار است که 11 هکتار آن متعلق به اصفهان است و در مرحله دوم واگذاری املاک با سرعت بیشتری صورت خواهد گرفت. علیرغم همه فشارها و تحریم‌ها و توطئه‌ها مردم پای انقلاب اسلامی و نظام مقدس اسلامی ایستاده‌اند و نظام نیز باید مردمی باشد، بنیاد مستضعفان یکی از بخش‌های مردمی نظام است.

فتاح با اشاره به لزوم اتحاد و همدلی میان مسؤولان و مردم، تصریح کرد: مردم ما متدین و متعهد به انقلاب اسلامی هستند و پای عَلَم انقلاب و عزت نظام مقدس اسلامی ایستاده اند و همواره در صحنه حمایت از انقلاب اسلامی و تبعیت از رهبر معظم انقلاب حضور دارند و ما مسؤولان نیز موظف هستیم در همه عرصه‌ها در میان مردم و یاری رسان مردم باشیم تا بتوانیم مشکلات جامعه و کشور را برطرف کرده و نسبت به شهدا ادای دین کنیم./1304/پ202/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات