۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۶۲۱۰۶۱
آیت الله موحدی کرمانی:

فریب شعارهای انتخاباتی را نخوریم | نیازمند دفاع مقدس در فرهنگ جامعه هستیم

فریب شعارهای انتخاباتی را نخوریم | نیازمند دفاع مقدس در فرهنگ جامعه هستیم
امام جمعه موقت تهران با بیان این که نیازمند دفاع مقدس در عرصه فرهنگ جامعه هستیم، گفت: باید از فرهنگ دینی دفاع کرده و با ولنگاری ها و بی بندوباری ها مقابله کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با اشاره به ابعاد مختلف جریان عاشورا گفت: امام حسین(ع) «فراموشی یاد خدا» را یکی از دلایل کوردلی یزیدیان دانسته اند، از این رو ما باید مراقب باشیم که همواره دل های خود را با یاد خداوند نورانی کنیم.

وی ادامه داد: شنیدن ناله مظلومان، جلوگیری از غارت بیت المال، پایبندی به آرمان های انقلاب اسلامی و پاسداری از خون شهدا از وظایف مهم مسؤولان است، بنابراین اگر مسؤولی نتواند این کارها را انجام دهد باید مقام خود را رها کرده و به درگاه خداوند توبه کند.

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به اینکه طبق روایات همه ما باید بسیار زیاد خداوند را یاد کنیم، اظهار داشت: از یاد خداوند که غافل باشیم دست به غارتگری بیت المال و پایمال کردن خون شهدا خواهیم زد و هیچگاه ناله مظلومان را نخواهیم شنید.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه بی بندوباری و بدحجابی و بی حجابی به منزله دشمنی با امام حسین(ع) است، بیان کرد: بی عفتی و بی غیرتی کشور اسلامی را ساقط می کند؛ مگر اندلس با بی بندوباری و شراب خواری و فساد ساقط نشد؟ امروز نباید با بی عفتی، بی غیرتی، غارت بیت المال و پایمال کردن خون شهدا قلوب ملت مسلمان و مؤمن را جریحه دار کنیم.

وی با اشاره به اینکه مسؤولان باید همواره مراقب وسوسه ها و دام های شیطان باشند، گفت: هنگامی که مسؤولان بر بیت المال مسلط می شوند، شیطان به سراغ آنها آمده و آنها را تشویق به غارتگری می کند، بر این اساس مسؤولان باید همواره با یاد خداوند خود را مأنوس ساخته و از غارت میلیاردها دلار از بیت المال برحذر باشند.

امام جمعه موقت تهران ضمن تقدیر و تشکر از ریاست قوه قضاییه در برخورد با فساد و غارت بیت المال ابراز کرد: ایشان بحمدالله خوب موفق شده و مچ دزدها را گرفته، پای میز محاکمه می کشاند و با آنها برخورد قاطع می کند.

به گزارش رسا، آیت الله موحدی کرمانی در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با اشاره به بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی آموزش و پرورش عنوان کرد: دانش آموزان امانت های وزین الهی بوده و در سن ساخته شدن هستند، بنابراین آموزگاران نباید در دل های صاف و پاک آنها بذر تشکیک و تزلزل بپاشند.

وی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش باید به «پرورش» دانش آموزان توجه ویژه داشته باشد، افزود: اگر مبانی دین در مدارس تشکیک و متزلزل شود، دانش آموزان دچار تزلزل اعتقادی خواهند شد؛ اگر آموزگاران بی توجهی و سهل انگاری کنند، دانش آموزان از همان ابتدا نسبت به مبانی دینی و انقلابی کم توجه می شوند.

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به اینکه آموزگاران باید دانش آموزانی در تراز روحیه انقلابی دانش آموزان و نوجوانان دفاع مقدس تربیت کنند، تأکید کرد: اگر دانش آموزان به خوبی پرورش داده شوند، بدون شک در آینده به سربازان وفادار به انقلاب اسلامی تبدیل خواهند شد؛ امروز وظیفه آموزگاران تربیت نیروهای انقلابی برای آینده است.

امام جمعه موقت تهران مطرح کرد: اگر آموزگاران نیروهای تراز انقلاب اسلامی تربیت کنند آینده کشور بیمه می شود و آمریکا و بالاتر و پایین تر از آن هیچ غلطی نمی توانند بکنند.

وی هفته دفاع مقدس را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: اگر از مبانی خود دفاع نکنیم، ارزش ها و آرمان ها از بین می رود و دشمن هیچ چیزی برایمان باقی نخواهد گذاشت؛ بر اساس آیات قرآن کریم اگر مردم از ارزش های خود دفاع نکنند زمین فاسد می شود.

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به اینکه دفاع باید در همه عرصه های جنگی و فرهنگی مورد توجه باشد، گفت: امروز نیازمند دفاع مقدس در عرصه فرهنگ جامعه هستیم؛ همه ما باید از فرهنگ دین، عاشورا و کربلا دفاع کرده و با ولنگاری ها و بی بندوباری ها مقابله کنیم.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر لزوم «دفاع اقتصادی» در شرایط کنونی جامعه اظهار داشت: امروز آمریکا به دروغ پراکنی و جنگ روانی روی آورده است؛ همه باید به میدان آمده و با تقویت توان داخلی و قطع امید از بیگانگان با فشار اقتصادی دشمن مقابله کنند؛ بدانیم دشمن خیرخواه ما نیست و تنها به دنبال منافع خودش است.

آیت الله موحدی کرمانی ضمن ابراز خرسندی از ایجاد دانشکده عقیدتی سیاسی و تربیت عقیدتی سیاسی نظامیان، یکی از الزامات دفاع را دشمن شناسی دانست و گفت: اگر ساده لوح و ساده اندیش باشیم شکست می خوریم؛ فصل انتخابات نزدیک است، از این رو باید مراقب باشیم که گول شعارها را نخوریم، بلکه خود شخص را بشناسیم و به پاکدستی و امانت داری او رأی بدهیم.

وی یادآور شد: منافقان شعارهای خوب می دهند، اما در باطن دشمنی می کنند؛ خطر نفاق در طول تاریخ اسلام هزاران برابر بیشتر از خطر مشرکان بوده است، بنابراین اگر به خطر نفاق توجه نداشته باشیم زیر چکمه های ستمگران خرد و نابود خواهیم شد./841/

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 5
حسین ثالث موید
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴
قیام آقا امام حسین(ع) قیام ارزش ها و باورهای دین اسلام در برابر انحرافات،کجی ها ، دزدی ها ،اختلاس ها و غارتگری ها از بیت المال به اسم اسلام و مسلمین بود و راه نجات دین را از این کجی ها با بالاترین هزینه یعنی فدا کردن جان خود و عزیزانش برای نشان دادن اصالت دین اسلام که همانا ایستادگی در برابر ظلم و نیرنگ ، خدعه و ریاکاری یزد و یزیدیان است را با ترک نیمه کاره مناسک حج و رفتن به پیشواز بلا به همه مسلمانان جهان نشان داد.
ما چقدر در طول این ۴۰ سال راه آقا امام حسین را پیموده ایم؟
چند نفر از آقایون و مسئولین پیشانی مهر داغ کرده ، دوتابعیتی،رشوه گیر دزد و اختلاسگر حاضر شدند این هزینه را پرداخت کنند؟
0
0