۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۶۲۳۱۹۰
آیت الله جوادی آملی در دیدار سردار اشتری:

جلوی غارت و چپاول در کشور را بگیرید | راه شهادت برای ناجا همچنان باز است

جلوی غارت و چپاول در کشور را بگیرید | راه شهادت برای ناجا همچنان باز است
حضرت آیت الله جوادی آملی تأکید کرد که در مقابل دهه های فرهنگی، برخی دهه غارت و چپاول کشور را داشتند که از آنها غفلت شده بود و شما می توانید جلو این افراد را بگیرید.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، همزمان با هفته نیروی انتظامی، سردار حسین اشتری فرمانده ناجا با حضور در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با حضرت آیت الله جوادی آملی دیدار و گفت وگو کرد.

حضرت آیت الله جوادی آملی با اشاره به نزدیک شدن به ایام اربعین سید و سالار شهیدان علیه السلام، در این دیدار بیان داشت: جریان سید الشهدا یک دستور عبادی دارد و یک دستور سیاسی و نظامی؛ شعار رسمی ما در این ایام این است که «أَعْظَمَ اللَّهُ أُجُورَنَا و اجوركم بِمُصَابِنَا بِالْحُسَینِ(عَلَیهِ السَّلَام) وَ جَعَلَنَا وَ إِیاكُمْ مِنَ الطَّالِبِینَ بِثَأْرِهِ»، بخش اول این شعار، همان بخش عبادی است كه نشان می دهد ما مصیبت‌ زده‌ایم و برای آن حضرت سوگواریم، که اجر آن محفوظ است اما این جمله «وَ جَعَلَنَا وَ إِیاكُمْ مِنَ الطَّالِبِینَ بِثَأْرِهِ» یعنی خدایا آن توفیق را به ما مرحمت كن كه ما خونبهای حسین‌بن‌علی(ع) را بگیریم. این همان بخش سیاسی و نظامی این جریان است.

وی ادامه داد: گرفتن خونبها حق فرزندان مقتول است، اینکه ما این مطالبه را داریم در واقع تفسیر آن حدیث وجود مبارك پیغمبر(ص) است که فرمود «أنا و علی ابوا هذه الامة»، حضرت رسماً بیان کرد ما حاضریم شما را به عنوان فرزندی قبول كنیم، بیایید فرزند ما بشوید و ما نیز این دعوت را پذیرفتیم در نتیجه ما نه تنها شیعه ایم، بلکه فرزندان این حضراتیم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از خدمات نیروی انتظامی اظهار داشت: همین افتخار برای نیروی انتظامی بس، که راه شهادت برای نیروی انتظامی همچنان باز است و ما هنوز شاهد این هستیم که چه در مرزها و چه در دیگر بخش ها این نیرو، شهدایی را تقدیم انقلاب و کشور می کند.

حضرت آیت الله جوادی آملی در توصیه ای به نیروی انتظامی، گفت: نکته بسیار مهم این است که آن مامور نیروی انتظامی که در ابتدای وقوع جرم، پرونده را تنظیم می کند، در رسیدن قضات به حقیقت، سهم مهم و تعیین کننده دارد. به عبارت دیگر آن مامور نیروی انتظامی می تواند مسیر قضای قاضی را راهبری کند، لذا این عزیزان ما باید بسیار در کار خود و نوشتن گزارش ها حساس و مراقب باشند و تا چیزی برای آنها مسلم و کاملاً روشن نشده است گزارش خود را ننویسند.

وی ادامه داد: نکته مهم دیگر این است که نیروی انتظامی باید پیگیر گزارش های خود باشد و این نباشد که به صرف گزارش کردن جرم، اکتفا کنند بلکه بعد از آن باید نظارت کنند و نتیجه گزارش خود را رصد کنند تا حق به حق دار برسد. اگر آن کسی که مأمور نیروی انتظامی است تلاش و کوشش عالمانه کند و پرونده درستی را تنظیم و ارائه کند اما ثمره و نتیجه گزارش خود را رصد نکند، در واقع زحمت نیروی انتظامی را هدر داده است.

مفسر برجسته قرآن کریم تاکید کرد: امروز نیروی انتظامی این توان را دارد که مطالبه گر باشد، که اگر گزارش تخلفی را داده چرا پیگیری و رسیدگی نشده است؟ در نتیجه کار را تا انتها دنبال کنید و پرونده شما برای شهادت باز است لذا در این مسیر هراسی نیز نداشته باشید.

حضرت آیت الله جوادی آملی تصریح کرد: در کشور دهه های مختلف فرهنگی همچون دهه کرامت، دهه ولایت و امثالهم وجود دارد، ولی برخی در مقابل این دهه ها، دهه غارت و چپاول کشور را داشتند که از آنها غفلت شده بود و شما می توانید جلو این افراد را بگیرید.

وی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی سربلند است و می تواند امر به معروف و نهی از منکر را در بالاترین سطح یعنی در سطح کارگزاران و مسؤولان نظام انجام دهد و کسی نمی تواند در مقابل فداکاری شما بایستد، چراکه خون پاک شهدا و عنایت اهل بیت علیهم السلام حامی شماست.

در ابتدای این دیدار سردار اشتری گزارشی از اقدامات نیروی انتظامی و برنامه های این نیرو برای هوشمند سازی و استفاده از فناوری‌های نوین در راستای ارتقای توان خود و همچنین گزارشی از خدمت رسانی نیروی انتظامی به زائران اربعین حسینی ارائه کرد.

محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۴
رهنمودهای استاد جوادی دقیق بود مخصوصا جایی که اشاره به نقش مامور انتظامی در تعیین خط مشی برای قاضی می کند بسیار نکته مهم و قابل توجه است
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۰
عجب تعبیری جالبی
دهه چیاول و غارت
3
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳
دقت آقای جوادی در بیان مطالب با توجه به شغل و وظیفه مخاطب بسیار جالب و ستودنی می باشد
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱
در گذشته وسایل ارتباط جمعی، قدرت‌های سلطه گر و ظالم نبودند تا آب را گل آلود کنند و ماهی بگیرند، آن زمان قدرت در کف اسلام و مسلمانان بود.
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷
تا زمانی که مشکلات ساختاری داخل کشور حل نشود، و اصلاحات ساختاری در اقتصاد،نظام پولی و بانکی رانتی کشور صورت نگیرد، دست آقایون و آقازاده های دزد ،رشوه خوار و رانتخوارشان از اقتصاد کشور کوتاه نشود، و تمامی مسئولین فاسدی که در طول این ۴۰ سال در هر رده ای که از موقعیتشان سواستفاده کرده و فساد نموده اند و به قول معروف جیب انقلاب ، نظام و آرمان ها و ارزشهای والای شهدای مردم مظلوم رو زده و حالا کلاس سکولار و لیبرال شدنشان را به رخ مردم می کشند و بخاطر منافعشان ، پاسپورت خارجی و اقامت خارج از کشور خود و فرزندانشان دم از اعتدال گرایی و اصلاح طلبی می زنن و اصولگرای اعتدالی یا اصولگرای اصلاح طلب شده اند!!!.خود را پشت سر مشکلات معیشتی مردم، ناشی از سوء مدیریت خودشان پنهان نموده ،،فرزندانشان رو به خارج از کشور فرستاده و برای خودشان در غرب خانه و کار و کاسبی راه انداخته اند، و علارغم بی میلی ظاهری مترصد فرصتی-معجزه تکرار- بواسطه مذاکره یا تهدید نظام به تحریم یا باج خواهی از طریق آشوب و به هرنحوی خواهان حفظ منافع شخصی خود و خانواده در داخل و خارج از کشورند، محاکمه نشوند،مذاکره با ترامپ یا غیر ترامپ برای این مردم مظلوم و شهیدپرور بی فایده که هیچ ،پر ضرر هم هست.
0
1