۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۶۲۳۳۳۴
آیت الله نوری همدانی:

حوزه‌های علمیه به شبهات پاسخ دقیق و مستدل بدهند

حوزه‌های علمیه به شبهات پاسخ دقیق و مستدل بدهند
حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به شبهه پراکنی دشمن گفت: باید در حوزه گروهی باشند تا به شبهات پاسخ دقیق و مستدل بدهند و نگذارند بدخواهان اذهان را منحرف کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، بر لزوم توجه بیشتر حوزه های علمیه به کتاب شریف نهج البلاغه و پاسخگویی به شبهات تأکید کرد.

وی با اشاره به محتوای غنی نهج البلاغه افزود: حضرت امام در وصیت نامه خود فرمودند به داشتن نهج البلاغه افتخار می کنیم که دارای مطالب اعتقادی، اقتصادی، فرهنگی، حکومتی، سیاسی و اجتماعی است؛ متأسفانه این کتاب شریف به جایگاه حقیقی خود نرسیده است.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به شبه افکنی های دشمنان و مخالفان علیه نهج البلاغه اظهار داشت: اخیرا شبهه کرده اند که نهج البلاغه از امیرمؤمنان نیست و برخی شیعیان آن را درست کرده اند، باید مدارک نهج البلاغه را تبیین کنیم تا دیگران اتقان و استحکام آن را بدانند.

وی ادامه داد: علامه امینی وقتی می خواهد خطبه شقشقیه را نقل کند می گوید برخی تصور می کند منبع ما تنها کتاب سید رضی است اما بدانند که این خطبه را از 28 کتاب از اهل سنت نقل می کنم که قبل از تولد سید رضی به دنیا آمده بودند.

این مرجع تقلید با بیان این که حوزه علمیه با شبهات و سؤالات فراوانی مواجه است، ابراز داشت: باید در حوزه علمیه قم گروهی باشند تا به شبهات پاسخ دقیق و مستدل بدهند و نگذارند بدخواهان اذهان را منحرف کنند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به کلمات قصار امیرمؤمنان(ع) عنوان کرد: حضرت در این کله قصار می فرماید که مرگ را می پذیریم اما زیر بار ذلت نمی رویم و با کم می سازیم اما وابستگی را قبول نمی کنیم، این فرمایش بلند حضرت باید امروز سرلوحه کار ما باشد.

محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲
مراکز پاسخ گویی به شبهات زیاده باید راهی پیدا کنیم که این پاسخ ها به گوش جوانان برسد همانطور که دشمنان شبهات را با هزار لطاف الحیل به خورد جوانان می دهند ما هم باید تدبیری کنیم جوانان در پی پاسخ شبهات نیز باشند
3
0
صابر شاهدی
|
۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵
این کاربر عزیز نکته بسیار دقیقی بیان کردند
ناشناس
|
۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۹
موافقم باید پاسخها عمیق و با جذابیت باشه.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۹
درسته
2
0