۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۶۲۴۰۳۸

میزبانی داغ عراقی ها با دل و جان از «زوار الحسین»

میزبانی داغ عراقی ها با دل و جان از «زوار الحسین»
مردمان عراق این روزها، علاوه بر خانه ها، دل‌هایشان را برای پذیرایی از زائران اربعین مهیا کرده‌اند و معتقدند زوار الحسین روشنی‌بخش قلب‌هایشان هستند.

به گزارش خبرگزاری رسا، پای در مسیر کربلا که می‌نهی، نگرانی درباره خوراک و اقامتگاه برای استراحت بیهوده است، اینجا میزبانانی گشاده‌روی دارد که جان و مالشان را وقف سیدالشهدا کرده‌اند.

چه در مرزهای ایران و یا آن‌سوی نقطه صفر مرکزی به سمت نجف و کربلا، عشق به حسین (ع) در بین میزبانان و زائران موج می‌زند، آن‌چنان از میهمان گرم پذیرایی می‌کنند تا رنج و خستگی سفر را فراموش و فقط به زیارت فکر کنند.

خانواده‌ ام سلیمه چند سالی است که حوالی شهر کربلا موکب داری می‌کنند، از زمانی که نذرشان را با قربانی کردن یک گوسفند برای زائران ادا می‌کردند تا الآن که در طول سال بخشی از دارایی‌ها را پس‌انداز و ایام اربعین، صرف خدمت به زائران حسینی می کنند.

زائران حسینی برکت و نعمت هستند

چنان با شور و شوق به استقبالمان می‌آید که انگار از بستگانش هستیم، مدام با لهجه زیبایش می‌گوید: «تفضل زوارالحسین». با اصرار زیاد می‌خواهد تا میهمانش شویم. می‌گوید: زائران حسین (ع) برکت و نعمت هستند و افتخاری برای ما است تا میزبانتان باشیم.

ادامه می‌دهد: چند سال پیش با یک گوسفند برای پذیرایی از زائران حسینی نذرمان را آغاز کردیم و بعد تبدیل به گوساله شد و اکنون به همت همه خانواده، موکبی را برای پذیرایی از زائران حسینی برپا کردیم.

دخترش ۴۰ ساله است و با دادن چایی و شربت از زائران پذیرایی می‌کند و می‌گوید: عشق به حسین (ع) ما را به نوکری زائرانش واداشته است.

خانه‌ ام سلیمه، اطراقگاه زائران حسینی شده است و در ایام منتهی به اربعین، زائرانی از ملیت‌های مختلف به این خانه ساده اما باصفا می‌آیند و میزبانان خاضعانه پذیرایی می‌کنند.

در مسیر نجف به کربلا موکب‌های زیادی برپاشده است، موکب‌هایی از خاندان و طایفه‌های مختلف عرب و یا دیگر کشورهای اسلامی. ابوخالد بانی موکب باب الشاب که به عشق امام حسین این موکب را به راه انداخته است می‌گوید: امسال شمار زوار بی‌سابقه است و کربلا میزبان زائرانی از کشورهای مختلف است.

وی بابیان اینکه عراقی و ایرانی با یکدیگر همسایه و برادریم ادامه داد: اربعین و زیارت امام حسین (ع) مودت و دوستی بین مسلمانان به‌ویژه دو کشور را بیشتر می‌کند و میزبانی از آنان برای من و عشریه ام افتخار محسوب می‌شود.

اربعین و زیارت امام حسین (ع) مودت و دوستی بین مسلمانان به‌ویژه دو کشور را بیشتر می‌کند و میزبانی از آنان برای من و عشریه ام افتخار محسوب می‌شود

شمار زائران در کاظمین به‌قدری زیاد بود که موکب‌ها پاسخگوی اسکان و اقامت این تعداد زائر نبود و به اصرار یکی از شرطه‌های عراقی، شب مهمان‌خانه‌اش شدیم.

 همسر و فرزندانش به گرمی از زائران حسینی استقبال و پذیرایی کردند و آرزوی این خانواده عراقی، سفر به مشهد مقدس و زیارت حرم امام رضا (ع) بود.

در کنار موکب‌های عراقی ۲۰ موکب از مازندران نیز در عراق برپاشده است. مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران در این مورد می گوید: روزانه به ۲۰ هزار زائر حسینی در موکب اوقاف مازندران در سامرا خدمت‌رسانی می‌شود.

حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی با اشاره به ۳ سال فعالیت موکب اوقاف مازندران در ایام اربعین حسینی در سامرا، اظهار کرد: موکب اوقاف مازندران از هفته گذشته در سامرا مشغول خدمت‌رسانی به زائرین اربعین حسینی است و تا ۳ آبان این خدمت‌رسانی ادامه خواهد داشت.

وی بابیان اینکه در موکب اوقاف مازندران ۳۰ خادم حسینی از استان فعالیت می‌کنند، گفت: موکب امامزادگان استان قم و مازندران به‌صورت مشترک بوده است که روزانه حدود ۶۰ خادم در این موکب به زائرین خدمت‌رسانی می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران بابیان اینکه روزانه به ۲۰ هزار زائر حسینی در این موکب خدمات‌دهی می‌شود، خاطرنشان کرد: موکب اوقاف مازندران به‌صورت شبانه‌روزی در وعده‌های صبحانه، ناهار، شام و میان وعده به زائران اربعین حسینی در سامرا خدمت‌رسانی می‌کند.

چند روزی به اربعین باقی مانده و توصیه مسئولان آن است که زائران زیارت کوتاه داشته باشند و به به قوانین کشور عراق و میزبانان حرمت نهند.

حجت الاسلام ناصر شکریان مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به حضور میلیونی زائران در مراسم پیاده‌روی اربعین از زائران خواست تا توقف کوتاهی در کربلای معلا داشته باشند و رعایت قوانین و مقررات، پرهیز از اسراف، دعا برای شهدای والامقام زیرا آنان این مسیر را بازکرده‌اند و دعا برای ظهور حضرت امام زمان (عج) از دیگر تأکیدات است.

وی همچنین با تأکید بر رعایت حجاب از سوی بانوان و خواهران از زائران خواست تا قدم‌های خود را در پیاده‌روی اربعین نذر ظهور و سلامتی حضرت منجی عالم بشریت کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران همچنین با اشاره به هجمه‌ها و توطئه‌های دشمنان برای خدشه دارکردن همایش اربعین حسینی افزود: با توجه به اینکه اربعین حسینی جهانی شده و شاهد حضور زائران زیادی از کشورهای اسلامی و غیر اسلامی در آن هستم و به دلیل شکست‌هایی که جبهه استکبار از مقاومت خورده است و ضربه انصار الله یمن به سعودی‌ها، مشکلات داخلی رئیس‌جمهور آمریکا و طرح استیضاح، آنان درپی آن هستند تا اربعین حسینی را تحت الشعاع قرار دهند اما با حضور گسترده و کیفی‌تر زائران و امت اسلامی این توطئه‌ها بار دیگر به شکست خواهد انجامید.

بیش از 120 هزار زائر از مازندران مسافر کربلای معلی شدند.

محمود لطیف
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۸
صاحب عزا پاداشتان را بدهد ان شاالله
0
0