۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۶۲۵۰۴۷
حجت الاسلام شکریان:

عمل به سیره نبوی، راه حل برون رفت جامعه اسلامی از مشکلات است

عمل به سیره نبوی، راه حل برون رفت جامعه اسلامی از مشکلات است
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، اخلاق نبوی را مهم‌ترین نیاز امروز جامعه بشری دانست و بر ضرورت عمل به سیره نبوی در جامعه امروز تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصرشکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی امروز در حاشیه بازدید از هیأت‌های مذهبی با تسلیت در پیش بودن رحلت نبی مکرم اسلام، امام حسن مجتبی و امام رضا (ع)، محبت و مودت را ازجمله مهم‌ترین شاخصه‌های پیامبر گرامی اسلام عنوان کرد و گفت: نبی مکرم اسلام صلح، آرامش، نیکی، برابری و انسانیت را برای بشریت به ارمغان آوردند.
 
وی، نبی مکرم اسلام را تجلی وحدت، مودت و همبستگی در جامعه بشری یاد کرد و افزود: پیامبر گرامی اسلام محور همه خوبی‌ها و همچنین بهترین الگو برای رسیدن به کمال و سعادت هستند.
 
حجت الاسلام شکریان از پیامبر گرامی اسلام به عنوان پیام آور صلح و دوستی در جهان یاد کرد و گفت: نبی مکرم اسلام با تلاش‌های تبلیغی خود و ابلاغ پای وحی به مردم، جامعه زمان خود را از جهل به سوی آگاهی و رشد سوق دادند.
 
وی با اشاره به این که امروز و در سایه تلاش‌های پیامبر گرامی اسلام، اسلام ناب جهانی شده است، بیان داشت: تلاش‌ها و از خودگذشتگی‌های پیامبر اسلام موجب گسترش روز افزون اسلام واقعی در جهان شده است.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که پیامبر گرامی اسلام با ابلاغ پیام وحی به مردم آن‌ها را از خواب غفلت بیدار کرد و در مسیر هدایت و پیشرفت قرار دارد، افزود: پیامبر گرامی اسلام، معنویت، اخلاق، کرامت و انسانیت را در میان مردم زمان خود احیاء کردند.
 
حجت الاسلام شکریان، تلاش‌های چندین ساله پیامبر گرامی اسلام در ابلاغ پیام وحی به امت را دعوت انسان‌ها به توحید الهی دانست و افزود: متأسفانه پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام، مردم به عهد خود را آن حضرت وفادار نبودند و از مسیر دین و ارزش‌های الهی خارج شدند.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که مشکلات جامعه اسلام به دلیل بدعهدی مردم پس از رحلت آن حضرت آغاز شد، بیان داشت: اگر مردم بر عهد خود با پیامبر وفادار می‌ماندند امروز امت اسلامی با چنین بحران‌ها و مشکلاتی مواجه نبود.
 
وی با تأکید براین که جامعه اسلامی امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از سنت و سیره نبوی است، افزود: اگر مسلمانان جهان در عمل نیز پیرو سنت و سیره پیامبر گرامی اسلام باشند، همه اختلافات پایان خواهد یافت و امت اسلامی در اوج عزت و اقتدار زندگی خواهند کرد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران، تفرفه و اختلاف را یکی از مهم‌ترین مشکلات امروز جامعه اسلامی دانست و گفت: مسلمانان برای خنثی کردن توطئه دشمنان و قرار گرفتن در مسیر پیشرفت باید عمل به سیره پیامبر گرامی اسلام را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات