۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۵
کد خبر: ۶۲۵۰۶۶
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

اخلاق نبوی مهم ترین نیاز امروز جامعه بشری است

اخلاق نبوی مهم ترین نیاز امروز جامعه بشری است
حجت الاسلام لائینی، اخلاق نبوی را یکی از مهم ترین نیازهای امروز جامعه بشری دانست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت رحلت نبی مکرم اسلام برگزار شد، اخلاق نیکو را یکی از ویژگی‌ها و شاخصه‌های نبی مکرم اسلام دانست و گفت: خلق پیغمبر اسلام را باید الگوی رفتاری و کرداری خودمان قرار دهیم.
 
وی، سرآمد همه نیکی‌ها را اخلاق و سرآمد اخلاق را تقوا دانست و افزود: پیامبر گرامی اسلام با مکارم اخلاق، جامعه بشری را به سمت ارزش‌های اخلاقی و معنوی سوق دادند.
 
حجت الاسلام لائینی با بیان این که پیامبر گرامی اسلام با تلاش‌های تبلیغی خود جامعه جاهلیت قبل از بعثت را به سوی رشد اخلاقی، معنوی و انسانی هدایت کردند، بیان داشت: اگر تلاش‌های پیامبر گرامی اسلام نبود دنیای امروز در همان دوران باقی می‌ماند و به هیچ پیشرفتی دست پیدا نمی‌کرد.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که پیامبر گرامی اسلام جلوی نابودی اخلاق و کرامت انسانی را گرفتند، افزود: نبی مکرم اسلام با ابلاغ پیام وحی به امت خود، آن‌ها را در مسیر رشد و تعالی اخلاقی و انسانی قرار دادند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه امروز جامعه بشری از اخلاق و معنویت فاصله گرفته است، بیان داشت: مشکلاتی که امروز جامعه بشری با آن مواجه است نتیجه فاصله گرفتن از ارزش‌های اخلاقی و انسانی است.
 
حجت الاسلام لائینی با تأکید براین که بازگشت به اخلاق و معنویت تنها راه برون رفت جامعه بشری از مشکلات امروز است، افزود: سیره نبوی و معارف انسان ساز دینی می‌تواند جامعه بشری از مشکلات و بحران‌های به وجود آمده رهایی دهد.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که متأسفانه امروز ارزش‌های اخلاقی در جامعه اسلامی نیز کمرنگ شده است، گفت: باید تلاش کنیم ارزش‌های دینی و اخلاقی بیش از پیش در جامعه ترویج و گسترش یابد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران، تفرقه و اختلاف را یکی از مهم‌ترین مشکلات امروز جامعه اسلامی عنوان کرد و افزود: در سایه وحدت می‌توان از مشکلات و بحران‌ها عبور کرد و به سعادت و تعالی حقی رسید./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات