۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۹
کد خبر: ۶۲۵۰۶۹
استاندار مازندران مطرح کرد؛

ضرورت نقش آفرینی هیأت‌های مذهبی در گفتمان سازی و تبیین دستاورد‌های انقلاب

ضرورت نقش آفرینی هیأت‌های مذهبی در گفتمان سازی و تبیین دستاورد‌های انقلاب
استاندار مازندران در جمع هیأت های مذهبی گفت: تشکل های دینی و هیأت های مذهبی نقش بسیار محوری در کاهش آسیب های اجتماعی جامعه بر عهده دارند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، مجید حسین زادگان، استاندار مازندران در جمع هیأت‌های مذهبی شهر‌های استان در مشهد مقدس با تسلیت مناسبت‌های دهه آخر صفر، اظهار داشت: هیأت‌های مذهبی در گفتمان سازی و تبیین دستاورد‌های جمهوری اسلامی تلاش کنند و امروز همین هیأت مذهبی نقشه‌های شوم دشمنان را خنثی کرده اند که نمونه آن را در راهپیمایی بی نظیر اربعین حسینی به وضوح مشاهده کردید.
 
استاندار مازندران، نقش هیأت های مذهبی در تبیین و ترویج معارف دینی و اسلامی بسیار ارزنده و موثر دانست با بیان این که این نقش اجتماعی باید تقویت شود، گفت: امروز توسعه و ترویج فرهنگ دینی نیاز جامعه اسلامی است و باید هیأت های مذهبی برای توسعه و فرهنگ آن در جامعه تلاش کنند.
 
حسین زادگان در ادامه افزود: مردمی بودن و اداره کردن هیأت های مذهبی از سوی خود مردم یکی از برجسته ترین ویژگی این جریان فرهنگی و مردمی است و باید با همین روش در حوزه فعالیت های فرهنگی به ویژه فرهنگ دینی تلاش کرد.

استاندار مازندران همچنین به اجتماع میلیونی دلدادگان حسینی در پیاده روی اربعین حسینی اشاره و تصریح کرد: این اجتماع میلیونی چشم حیرت جهانیان را به خود معطوف کرد و نمی شود مانند این اجتماع را در هیچ جای جهان دید.

حسین زادگان به تعالیم اسلام ناب و تربیت اسلامی جوانان و نوجوانان اشاره و خاطر نشان کرد: پیشرفت امروز نظام اسلامی و توسعه ایران اسلامی در سایه خودباوری و اعتماد به جوانان این مرز و بوم شکل گرفت و امروز از ایران جزء قدرت های مهم و تاثیرگذار منطقه و حتی جهان یاد می شود.

نماینده دولت در مازندران ضمن تقدیر از فعالیت های اثرگذار فرهنگی و دینی سازمان تبلیغات اسلامی، از هیأت های مذهبی به عنوان مروجین اخلاق دینی و اسلامی یاد کرد و بیان داشت: تکیه بر معنویت، اخلاق و اصول اسلامی، کارکرد هیأت های مذهبی است و باید در گسترش مبانی اسلامی و تربیت و تعالیم آن هم تلاش کرد.

حسین زادگان در ادامه با اشاره به مؤثر بودن فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی هیات‌های مذهبی، افزود: مشارکت‌های اجتماعی بی نظیر نهاد‌های مدنی و هیات‌های مذهبی در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و دینی می‌تواند در کاهش و رفع آسیب‌های اجتماعی بسیار موثر واقع شود.

استاندار مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به ساماندهی بسیار مطلوب سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و دینی اشاره و تصریح کرد: ساماندهی هیأت‌های مذهبی و نهاد‌ها و تشکل‌های مردم نهاد و مدنی از سوی سازمان تبلیغات اسلامی قابل تقدیر است و باید ازاین شبکه عظیم معنوی در جهت توسعه و پیشرفت کشور بهره گرفت.

وی به شرایط سخت اقتصادی کشور در سال‌های اخیر اشاره و بیان داشت: مقاومت و ایستادگی مردم غیور ایران اسلامی همه معادلات مستکبران جهان را به هم زده است و این در سایه وفاق و همدلی امت اسلامی حاصل شده است./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات