۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۷
کد خبر: ۶۲۵۶۱۷
آیت الله خاتمی:

برخی می خواهند فضای فرهنگی قم را دچار خدشه کنند

برخی می خواهند فضای فرهنگی قم را دچار خدشه کنند
عضو هیأت رییسه جامعه مدرسین با بیان این که برخی می خواهند فضای فرهنگی قم را دچار خدشه کنند، بر لزوم برخورد با هنجارشکنان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی عضو هیأت رییسه مجلس جامعه مدرسین عصر امروز در نشست هفتگی جامعه مدرسین قم بر لزوم برخورد قانونی با هنجارشکنان در قم تأکید کرد و گفت: هنجارشکنان قصد دارند که فضای فرهنگی و دینی قم را خدشه‌دار کنند و با انگیزه در این میدان گام بر می‌دارند و با اجرای قانون می‌توان جلوی گسترش آن‌ها گرفت.

آیت الله خاتمی با اشاره به روایتی در زمینه امر به معروف گفت: در روایتی امام صادق (ع) فرموده‌اند خدا نخواسته که زبان باز و دست بسته باشد؛ در این روایت زبان نماد فعالیت‌های فرهنگی و ید نیز نماد کارهای اجرایی است بنابراین هم کار فرهنگی و اجرایی در کنار هم باید وجود داشته باشد.

وی با تقدیر از ورود دستگاه قضا به پرونده‌های فساد اقتصادی ابزار کرد: متأسفانه برخی افراد در عرصه فرهنگی خود را در حصر امن می‌دانند و معتقد هستند کسی توانایی جلوگیری آن‌ها در این زمینه را ندارد، دستگاه قضایی باید در عرصه فرهنگی نیز ورود درست داشته باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از وجود ناهنجارهای فرهنگی کشور گفت: نباید در جامعه اسلامی فضای فرهنگی کشور به گونه‌ای باشد که خانواده‌های مذهبی جرأت ورود به سینماها را نداشته باشند.

 وی با بیان اینکه فضای فرهنگی قم مورد نگرانی رهبر انقلاب است، گفت: دادگستری نسبت به فضای فرهنگی قم با انگیزه جدی ورود پیدا کند و با امکانات قانونی با ناهنجاری فرهنگی در این شهر برخورد قانونی انجام دهد چرا که نباید شاهد مسائلی باشیم که با عفت عمومی سازگار نیست./998/پ202/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
میثم صدیقیان
ارسال نظرات