۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۶۲۵۷۹۷
۲۸ آذر؛

کنگره ملی آیت الله تألهی در همدان برگزار می‌شود

کنگره ملی آیت الله تألهی در همدان برگزار می‌شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: کنگره ملی آیت‌الله تألهی ۲۸ آذر با حضور وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و علوم تحقیقات در همدان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، نشست خبری و هم اندیشی مسئولان اجرایی کنگره ملی آیت الله تألهی با اصحاب رسانه ظهر امروز در سالن کنفرانس مجموعه فرهنگی شهید آوینی همدان برگزار شد.

28 آذر زمان برگزاری کنگره

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان همدان در این نشست با بیان این که برای بزرگداشت مفاخر استان همدان برنامه‌های مناسبی در سال‌های اخیر اجرا شده است اظهار داشت: موسسه شهید محراب آیت الله مدنی، مسئول برگزاری کنگره ملی آیت الله تألهی در همدان است.

احمدرضا احسانی افزود: در سال 96 که کنگره ملی آیت الله نجفی در همدان برگزار شد با تاکید مقام معظم رهبری برگزاری کنگره ملی آیت الله تألهی در دستور کار قرار گرفت.
وی با اشاره به این که چند ماه‌ها است که در دبیرخانه برنامه‌های برگزاری کنگره در دست بررسی و انجام است گفت: کنگره ملی آیت الله تألهی 28 آذر ماه با حضور مقامات کشوری و استانی در همدان برگزاری کی‌شود.

احسانی با اشاره به این که وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و علوم و تحقیقات برای حضور در این کنگره به همدان سفر می‌کنند عنوان کرد: آیت‌الله تألهی از شخصیت‌های بارز استان همدان است و قطعا معرفی و شناساندن جنبه‌های عرفانی، فلسفی، اخلاقی، فکری و مذهبی این شخصیت بزرگ وظیفه اخلاقی رسانه‌های همدان است.

در بخش دیگری از این نشست خبری دبیر کنگره آیت الله تألهی با اشاره به این که آیت الله تألهی نزدیک به یک قرن در همدان زیسته‌اند و همه رشد و تعالی شخصیت ایشان در این شهر شکل گرفته است اظهار داشت: یکی از خصایص بارز همدان این است که این شهر یک شهر فرهنگی است و صفت دارالمومنین که به همدان نسبت داده می‌شود برگرفته از خصوصیات فرهنگی مردمان این شهر است.

سید محمد کاظم حجازی افزود: برگزاری کنگره آیت‌الله تألهی خود ثمره یک کار فرهنگی است و پس از تاکید مقام معظم رهبری بر برگزاری این کنگره قریب به 2 سال است که در حال برنامه‌ریزی هستیم.

وی عنوان کرد: 2 سال پیش در دیدار مسئولان اجرایی کنگره ملی آیت الله نجفی مقام معظم رهبری ضمن تاکید بر برگزاری چنین برنامه‌هایی تاکید کردند: در این ارتباط هوشمندانه و هنرمندانه عمل کنید.

دبیر کنگره ملی آیت الله تألهی با اشاره به این که همه تلاش خود را به کار خواهیم گرفت که به توصیه مقام معظم رهبری عمل کنیم عنوان کرد:ریاست شورای سیاستگذاری این گنگره برعهده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است. ضمن آنکه در سطح استان نیز شورایی تشکیل شده و نماینده ولی فقیه در استان و استاندار همدان از برگزارکنندگان کنگره حمایت‌های لازم را به عمل می‌آورند.

حجازی با اشاره به این که در دبیرخانه کنگره ملی آیت الله تألهی 6 کمیته تشکیل شده است تصریح کرد: کمیته علمی به ریاست رئیس حوزه علمیه همدان، کمیته تبلیغات با ریاست شهردار همدان، کمیته فرهنگی و پشتیبانی با ریاست مدیرکل ارشاد استان، کمیته اصلاع رسانی با ریاست مدیرکل صدا و سیمای همدان، کمیته انتظامی و امنیتی با ریاست فرماندار همدان و کمیته مردمی با ریاست مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان، کمیته‌های فعال در دبیرخانه کنگره هستند.

وی با اشاره به این که در ابتدا قرار بود کنگره در سی‌ام آبان برگزار شود تاکید کرد: با توجه به این که سالگرد رحلت آیت الله تألهی 27 آذر است تصمیم بر آن شد روز 27 آذر مراسمی مردمی برای سالگرد ایشان برگزار شود و روز 28 آبان نیز کنگره ملی آیت الله تألهی برگزار شود.

حجازی با بیان این که این کنگره در سالن همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار می‌شود اظهار داشت: آیت الله تألهی دستنوشته‌هایی داشتند که توسط آقازاده ایشان جمع‌آوری شده و پس از بررسی 30 نفر از طلاب حوزه علمیه قم به صورت 8 کتاب درآمده که در روز کنگره از این کتاب‌ها رونمایی می‌شود.

وی تاکید کرد: المجالس، هزار و یک کلام، ادعیه، ولایت و امامت، معراج و اسرار و زندگینامه آیت‌الله تألهی کتاب‌هایی هستند که در روز کنگره رونمایی می‌شود.

حجازی تصریح کرد: پس از فراخوان مقاله برای کنگره نیز تعداد قابل توجهی مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده است که در روز برگزاری کنگره مقالات برتر معرفی و از نویسندگان آن تجلیل می‌شود.

عباس قاسم پور
منبع: تسنیم
ارسال نظرات