۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۶۲۵۹۱۲

نگاهی به فعالیت ها و اقدامات اداره کل تبلیغ تخصصی دفتر تبلیغات

نگاهی به فعالیت ها و اقدامات اداره کل تبلیغ تخصصی دفتر تبلیغات
جعفری در گفت و گویی به تشریح فعالیت های اداره کل تبلیغ تخصصی در جذب و اعزام مبلغان متخصص پرداخت.

به گزارش خبرگزاری رسا، اباذر جعفری، مدیر کل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، در گفت و گویی به تشریح روند فعالیت اداره کل تبلیغ تخصصی پرداخت.

مدیر کل تبلیغ تخصصی اهتمام دفتر تبلیغات اسلامی بر رشد تبلیغ را ارزشمند دانست و گفت: با توجه به این که دفتر تبلیغات اسلامی هدف اصلی خودش را تبلیغ می داند، تمام تلاشش را کرده که روند تبلیغ، یک روند رو به رشد باشد. از همین جهت از ظرفیت های گوناگون برای ترویج مکتب اهل بیت (ع) استفاده کرده است. راه اندازی اداره کل تبلیغ نوین یکی از این فعالیت ها بود که مورد توجه مسئولان دفتر تبلیغات اسلامی قرار گرفت و به معاونت فضای مجازی، رسانه و هنر توسعه پیدا کرد.

وی تبلیغ تخصصی را یکی از جنبه های رشد تبلیغی خواند و ادامه داد: در کنار ابعاد مختلف تبلیغ، توجه به تبلیغ تخصصی، یکی از دغدغه های دفتر تبلیغات اسلامی بوده است. از همین رو برای مواجهه تخصصی با تبلیغ در ابعاد مختلف آن، از حیث مخاطب، حل مسأله و نیز موضوع و محتوا، دفتر تبلیغات اسلامی اقدام به راه اندازی اداره کل تبلیغ تخصصی کرد. با توجه به ظرفیت بسیار خوبی که در طلاب و مراکز آموزشی حوزه علمیه وجود دارد، اداره کل تبلیغ تخصصی تمام تلاش خود را می کند که به نیازهای مردم پاسخ خوبی بدهد.

جعفری به تشریح فعالیت های ادارات این اداره کل پرداخت و عنوان کرد: در این اداره کل ما با سه اداره در خدمت طلاب و عموم اقشار جامعه خواهیم بود. «اداره جذب و ساماندهی مبلغان و گروه های تبلیغ تخصصی»، وظیفه شناسایی مبلغان متخصص، جذب و تشکیل پرونده تبلیغ تخصصی در دفتر تبلیغات اسلامی را بر عهده دارد. به کارگیری و اعزام مبلغان متخصص موضوع بعدی است. با توجه به تفاوت های زیادی که در بستر سازی و ایجاد ظرفیت بین تبلیغ تخصصی و عمومی وجود دارد، «اداره اعزام مبلغان و گروه های تخصصی»، بستر سازی و اعزام این مبلغان متخصص را در دستور کار خود داده است. همچنین «اداره تبلیغ نخبگانی»، به عنوان یک رده ی بالاتر از تبلیغ تخصصی به بهره بری از ظرفیت مبلغان نخبه می پردازد. این مبلغان، علاوه بر نخبگی در امر تبلیغ در یکی از شاخه های علوم حوزوی تخصص دارند. این اداره کامل کننده ی تبلیغ تخصصی است. این سه اداره، در اداره کل تبلیغ تخصصی در خدمت طلاب و مبلغان خواهند بود.

مدیر کل تبلیغ تخصصی خاطرنشان کرد: با توجه به این که نگاه جدیدی به تبلیغ تخصصی در دفتر تبلیغات اسلامی وجود دارد و نیز با توجه به توصیه های رئیس محترم دفتر تبلیغات اسلامی و معاون محترم فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی که پیرو رهنمودهای مقام معظم رهبری صورت گرفته است، در حال آماده سازی آئین نامه های جذب و به کار گیری مبلغان متخصص هستیم. این آئین نامه ها به زودی تکمیل می شود.

وی آسان سازی جذب و اعزام مبلغان را یکی از دغدغه های اداره کل تبلیغ تخصصی خواند و تأکید کرد: تمام تلاش ما بر این است که مبلغان مراحل جذب و ساماندهی تبلیغ خود را از طریق سامانه تبلیغ تخصصی که به زودی از آن رونمایی خواهد شد انجام دهند و کمترین نیاز به حضور فیزیکی آن ها در دفتر تبلیغات اسلامی باشد تا فقط برای ارزیابی ها و نهایی سازی تشکیل پرونده تبلیغی یک جلسه در خدمت طلاب باشیم. سعی ما بر این است که ظرفیت های جدیدی برای تبلیغ تخصصی ایجاد کنیم. از این رو با راه اندازی سامانه های مختلف در حوزه تبلیغ تخصصی، هم دسترسی مردم به مبلغان متخصص و هم فرایند جذب و اعزام مبلغان را با دسترسی به سامانه های آنلاین تسهیل خواهیم کرد.

جعفری در ادامه به موضوعات دارای اولویت دفتر تبلیغات اسلامی پرداخت و گفت: با توجه به دیدگاه قطب های فکری و فرهنگی دفترتبلیغات اسلامی، موضوعاتی در اولویت جذب و اعزام قرار خواهد داشت. موضوعاتی مانند «خانواده»، «اخلاق»، «حجاب و عفاف»، «آسیب های اجتماعی»، «تعمیق باورهای دینی»، «تربیت دینی کودک و نوجوان» از اولویت های دفترتبلیغات اسلامی برای جذب و اعزام مبلغان خواهد بود.

مدیر کل تبلیغ تخصصی در پایان به اهمیت فعالیت گروهی اشاره کرد و افزود: طی سال های اخیر سیاست دفتر تبلیغات اسلامی بر گسترش فعالیت های گروهی بوده است. از همین رو اولویت ما بر ساماندهی تبلیغ بر مبنای گروه های تبلیغی خواهد بود. اما جذب فردی نیز وجود دارد./1324/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات