۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۶۲۶۰۳۹

نقش بعثی‌ها و شیعه انگلیسی در حمله به کنسولگری ایران در کربلا

نقش بعثی‌ها و شیعه انگلیسی در حمله به کنسولگری ایران در کربلا
عناصر حزب منحله بعث، کنسولگری ایران در کربلای معلی را مورد تعرض قرار‌دادند. دولت عراق این اقدام آشوبگران را به شدت محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاري رسا، شماری از اغتشاشگران شامگاه یکشنبه گذشته در شهر کربلای معلی، دست به تحرکاتی علیه کنسولگری ایران زدند. براساس تصاویر منتشر شده در فضای مجازی، آشوبگران ضمن سنگ‌ پرانی به سمت ساختمان کنسولگری، اقدام به پایین کشیدن پرچم ایران کردند.

بر اساس خبرهای تکمیلی، حمله‌ کنندگان به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کربلا، از پیروان فرقه «صرخی» (وابسته به سرویس‌های بیگانه) بودند. این افراد پیش از این، از استان‌های بابل و دیوانیه به کربلا منتقل شده بودند تا دست به چنین اقدامی بزنند.

سرکنسول ایران در کربلا اما نیمه شب گذشته تاکید کرد که اوضاع آرام شده و شرایط تحت کنترل است.

فرقه «صرخی» توسط فردی به نام «محمود الحسنی الصرخی» که نماد شیعه انگلیسی است و داعیه مرجعیت دارد، رهبری می‌شود. این روحانی نما، حمایت از داعش و مخالفت با فتوای مرجعیت در نبرد علیه این گروه تروریستی را در پرونده خود دارد.

با توجه به اینکه پای الصرخی در میان بوده، فتنه مذکور را سرویس‌های بیگانه طراحی کرده‌اند. طی این غائله در درگیری‌های به وجود آمده، حدود 30 نفر کشته و زخمی شده و بسیاری از هواداران هم دستگیر شدند.

الصرخی کیست؟

«سید محمد بن عبدالرضا بن محمد الصرخی» معروف به «آیت‌الله سید محمود حسنی الصرخی» متولد کاظمین و روحانی‌نمایی است که پس از سقوط رژیم منحله بعث عراق، برای اولین بار با لباس روحانیت در ملاعام ظاهر شد و ضمن اعلام مرجعیت و معرفی خود به عنوان مرجع اعلای شیعیان، مدعی ارتباط با امام زمان هم شد!

وی همچنین ادعا کرد که از شاگردان حضرت آیت‌الله «سید محمد باقر صدر» و «سید محمد صادق صدر» بوده، که البته این ادعا از سوی دیگر شاگردان این دو مرجع عالی قدر، مانند آیت‌الله «سید کاظم حائری» که چند سالی است در قم سکونت دارد‌، تکذیب شده است.

الصرخی پس از این ادعاها، به سرعت مورد توجه محافل اطلاعاتی و رسانه‌‌ای معاند‌، به ویژه رسانه‌های ضدایرانی و ضد شیعی قرار گرفته و در مدت زمان بسیار کوتاهی با نام «سید حسنی» شهرت یافته است.

الصرخی برای اینکه کسب محبوبیت بکند، طی سال‌های‌اشغال عراق، اظهارات شدید اللحنی را علیه نیروهای آمریکایی بر زبان آورد و آنان را‌اشغالگر خواند و خواستار خروج فوری‌اشغالگران از عراق شد.

دو روز پس از این اظهارات، که آن زمان در شهر کربلا مستقر شده بود، هوادارانش با حمله به تعدادی از نیروهای آمریکایی، موفق شدند سه نفر را بکشند. بلافاصله پس از آن، نیروهای آمریکایی به کمک ارتش عراق به دفتر او حمله کردند، اما وی پیش از آن، ناپدید شده بود.

از آن زمان تا سال گذشته از «الصرخی» خبری نبود. شایعات در مورد محل پنهان شدن وی گسترش یافت؛ برخی می‌گفتند الصرخی به لبنان فرار کرده و در آنجا دیده شده است. عده‌ای هم معتقد بودند او در مناطق جنوبی عراق پنهان شده است.

اما اقدامات، موضع‌گیری‌ها و اظهار نظرهای دو سال اخیر الصرخی(پس از ظهور مجدد وی)، حکایت از آن دارد که او از سوی یک سازمان‌ اطلاعاتی و امنیتی منطقه- که به احتمال زیاد عربستان سعودی است- به طور کامل پشتیبانی مالی می‌شود.

جالب توجه این است که اظهارات و موضع‌گیری‌های منطقه‌ای الصرخی نیز در «تمامی موارد»‌، علیه شیعیان و منافع آنان در منطقه است!

الصرخی حتی بارها انقلابیون بحرین را، که ظلم آل‌خلیفه علیه آنان، قلب هر شیعه‌ای را به درد می‌آورد، شورشی و فتنه‌گر نامیده است!

بغداد محکوم کرد

دولت بغداد حمله به کنسولگری ایران در کربلا را محکوم کرد. در این رابطه، وزارت خارجه عراق اعلام کرد که حوادث رخ‌داده در کنسولگری ایران، موجب نخواهد شد که روابط دوستانه و حسن همجواری میان دو کشور همسایه آسیب ببیند.

وزارت خارجه عراق همچنین، به آشوبگران هشدار داد که هیئت‌های دیپلماتیک، خط قرمز بغداد هستند.

کنسولگری ایران در کربلای معلی نیز از زائران خواست‌، سفر خود را به کربلا تا بازگشت امنیت، به تاخیر‌اندازند./1360//101/خ

منبع: فارس
ارسال نظرات