۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۶۲۶۲۲۷
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

برطرف شدن مشکلات مردم، شادی واقعی را رقم می‌زند

برطرف شدن مشکلات مردم، شادی واقعی را رقم می‌زند
آیت الله طباطبایی نژاد گفت: کسی نمی‌گوید چرا شهرداری اصفهان موسیقی پخش نکرد اما برطرف شدن مشکلات جزء انتظارات مردم است که اگر برطرف شود موجب شادی دل و رضایت آنان می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار اعضاء شورای اسلامی شهر و شهردار اصفهان با بیان اینکه نباید سلیقه‌های گروهی، کشور و استان اصفهان را عقب بیندازد، اظهار داشت: به حمدالله میان شورای اسلامی شهر و شهرداری اصفهان هماهنگی وجود دارد و پروژه‌های بزرگ همچون مترو در شهر در حال انجام است. 

وی با بیان اینکه شورای شهر، عقل منفصل شهرداری‌ها است، افزود: باید راه‌های درآمد شهرداری که قالبا ساخت‌وساز است توسط شورای شهر شناسایی شود، راه‌هایی که می‌تواند درآمد خوبی برای شهرداری داشته باشد و مردم نیز بتوانند مجوز بگیرند و تکه‌های زمین که قابل کشاورزی نیست و برای تغییر کاربری آن، مشکلات وجود دارد را به کاربری جدید تغییر دهند و رونقی در ساخت‌وسازها ایجاد شود.     

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه از نظر اسلام، شادی واقعی این است که مشکل مردم برطرف شود، تصریح کرد: هیچ کس نمی‌گوید چرا شهرداری اصفهان، موسیقی پخش نکرد اما کارهای عمرانی و برطرف شدن مشکلات جزء انتظارات مردم است که اگر برطرف شود موجب شادی دل و رضایت آنان می‌شود. 

وی گفت: مادی‌هایی که پر یا مسدود شده است و یا جاده‌هایی که بر سر مسیر، آبراهه‌ها قرار دارد باید به گونه ای اصلاح شود تا در موقع سیل مشکلی پیش نیاید و اتفاقات شهر شیراز تکرار نشود. 

آیت‌الله طباطبایی نژاد ضمن تأکید بر پر بار بودن و اتخاذ تصمیمات صحیح در شورا، به شورای اداری استان اشاره و عنوان کرد: شورای اداری استان اصفهان باید موضوع داشته باشد و درباره آن مشورت شود، اینکه مسئولان مختلفی در آن صحبت می‌کنند، معنای واقعی شورا را محقق نمی‌کند و کارایی لازم را ندارد.

افزایش هزینه‌های احداث مترو به 700 میلیارد تومان در هر کیلومتر

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار داشت: خوشبختانه آرامش، دوستی، صمیمیت، وحدت و همدلی میان اعضاء شهر و مدیران شهری وجود دارد و این موضوع سبب شده تا همه مدیران در اجرای برنامه‌ها و تحقق اهداف مشکلی نداشته باشند. 

علیرضا نصر اصفهانی گفت: اگر بخواهیم وقتمان را صرف مسائل جزئی بکنیم از رقبایمان در سایر شهرها عقب می‌مانیم، همچنین تلاش شده است تا فشارهای اقتصادی، تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی که وجود دارد مانع از رشد شهر اصفهان نشود.

وی عنوان کرد: بالغ بر یک و نیم کیلومتر تونل در خط 2 مترو احداث شده و 5 ایستگاه در زیر زمین با روش‌های جدید در حال احداث است و هزینه‌های احداث هر کیلومتر مترو به 700 میلیارد تومان افزایش یافته است. 

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: احداث دو تقاطع غیر هم‌سطح با اعتبار بالغ بر 130 میلیارد تومان، ادامه پروژه نمایشگاه بین‌المللی با اعتبار 130 میلیارد تومان و ادامه آزادسازی و احداث سالن گلستان شهدای شهر اصفهان از جمله پروژه‌های در حال اجرای شهرداری اصفهان به شمار می‌رود. 

قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان نیز گفت: سال گذشته شهرداری اصفهان در میان شهرداری‌های کلان‌شهرها رتبه نخست را در جذب بودجه کسب کرده و تا کنون 60 درصد بودجه سال 98 محقق شده است، این درحالی‌که است که بودجه امسال 37 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. /1304/د102/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات