۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۶۲۶۲۳۶
استاد قرائتی در جمع طلاب؛

قدر مسیر طلبگی را بدانید | دروس نهج البلاغه و تفسیر در حوزه تقویت شود+ فیلم

قدر مسیر طلبگی را بدانید | دروس نهج البلاغه و تفسیر در حوزه تقویت شود+ فیلم
استاد قرائتی با اشاره به ارزش و جایگاه مسیر طلبگی و انتقاد از تعطیلی های زیاد حوزه گفت: از روزهای تعطیل برای مرور تفاسیر و خواندن نهج البلاغه استفاده کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم تجدید بیعت طلاب و فضلای حوزه های علمیه با امام زمان(عج) همزمان با نهم ربیع الاول در شبستان کربلای مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی استاد حوزه و مفسر قرآن کریم در این نشست با اشاره به آیه ای که مربوط به امام زمان(عج) است، ابراز داشت: قرآن کریم می‌ گوید شما با وجود پیامبر اکرم و قرآن کریم حق مرتد شدن ندارید، بنابراین اگر کسی شبیه پیامبر بعد از رحلت ایشان نباشد، همه مردم حق کافر شدن دارند.

وی با اشاره به استدلالی در مورد عمر امام زمان(عج) خاطرنشان کرد: در قرآن کریم در مورد عزیر نبی آمده است که خداوند او را صد سال از دنیا برد و بعد دوباره به دنیا برگرداند ولی غذای او به تعبیر خدا سالم مانده بود، یعنی غذایی که بیرون از یخچال بیش از یک هفته سالم نمی ماند، 75 برابر طبیعی آن سالم ماند پس عجیب نخواهد بود که عمر امام زمان(عج) این مقدار باشد چون عمر ایشان 13 برابر عمر طبیعی افراد است.

این مفسر قرآن کریم در ادامه سخنان خود با بیان این که به تعبیر قرآن کریم، اسلام کره زمین را فرا می‌ گیرد، گفت: برای این کار به یک رهبر بزرگ، یک قانون بی عیب و تحریف نشده و یک آمادگی نیاز است، اولی امام زمان(عج)، دومی قرآن کریم و مورد سوم بدون شک آمادگی حوزه های علمیه است.

وی با بیان این که همه طلاب باید قدر مسیر طلبگی را بدانند، افزود: مردم دنیا سه دسته اند، یا تولید گر یا توزیع و مصرف کننده هستند، امثال مطهری تولید علم می‌ کنند، افرادی مثل من توزیع کننده اند و بخش سوم حداقل مصرف کننده اند.

این معلم برجسته قرآن کریم در ادامه با انتقاد از تعطیلی های زیاد در حوزه های علمیه بیان داشت: بنده هنوز دلیل تعطیلی پنجشنبه ها را متوجه نشده ام، در حالی که برای عمر یک طلبه 65 ساله نزدیک به 8 سال عمر او در تعطیلی که فقط به دلیل پنجشنبه ها از بین می‌ رود، بنابراین حداقل خودتان از این فرصت برای مرور تفسیر و نهج البلاغه استفاده کنید.

وی در ادامه با تأکید بر این که در قرآن کریم نسبت به کسانی که در قرآن تدبر نمی کنند توبیخ شده است، گفت: از همین آیه استفاده می‌ شود که یادگیری تفسیر قرآن کریم برای همه واجب است، این را هم بدانیم که جامعه علاقه مند است و باید مهارت های بیان تفسیر برای همه اقشار را هم بلد باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تصریح کرد: تفسیر با دروس حوزه هیچ منافاتی ندارد، نمونه بارز این مسأله حضرت آیت الله مکارم‌شیرازی است که ایشان علاوه بر این که یک فقیه مبرز است یک دور تفسیر بزرگ هم نوشته است.

وی در بخش دیگری از این مراسم خاطرنشان ساخت: این گونه جلسات که بیعت با امام زمان(عج) است باید سالی چند بار تکرار شود، دروس حوزه را بخوانید ولی قانع نباشید و این را هم بدانید حتما نباید مرجع تقلید بشوید بلکه باید فردی باشید که به درد اسلام و مسلمین بخورید.

رییس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به این که نباید مانع گسترش فرهنگ اهل بیت(ع) باشیم، خاطرنشان ساخت: آن طرف دنیا عکس های سکسی را به صورت رایگان برای فرزندان ما توزیع می‌ کنند ولی در یک مملکت شیعه چرا وقتی یک نرم افزار دینی و اهل بیتی ساخته می‌ شود روی آن قفل می‌ گذارند که بیش از چند بار قابل نصب نباشد تا همه مجبور باشند بخرند؟

وی در ادامه ابراز داشت: اسلام را مستدل و شیرین و همراه با خنده و شادی ارائه کنیم، چرا در حوزه یک سایت خنده حلال نیست تا بتوانیم از این راه جوانان را جذب کنیم؟ بنابراین اگر مشکلی هست از خود ما است و باید به دنبال حل آن باشیم./1330//202/خ

تعداد بازدید : 7
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱
حاج آقا قرائتی همواره با دغدغه و دلسوزانه مطالب شون رو ارائه میدن، خدا به ایشون سلامتی و طول عمر با عزت بده
0
0