۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۶۲۶۲۷۲

ارتباط با دفاتر مراجع تقلید در استان فارس

ارتباط با دفاتر مراجع تقلید در استان فارس
با توجه به نیاز جامعه نسبت به آگاهی مسائل شرعی، اعتقادی و اخلاقی، معرفی راه‌های ارتباطی با دفاتر مراجع تقلید ارتباطی آسان میان مراجع تقلید و مقلدان را برقرار می سازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، با توجه به نیاز جامعه نسبت به آگاهی مسائل شرعی، اعتقادی و اخلاقی بر آن شدیم تا راه‌های ارتباطی با دفاتر مراجع عظام تقلید را جمع‌آوری کرده و ارتباطی آسان و سهل میان مراجع تقلید و مخاطبان و مقلدان ایشان برقرار کنیم.

رهبر معظم انقلاب

مقلدان رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله العظمی سید علی خامنه‌ای می‌توانند برای استفاده از متن کامل اجوبة الاستفتائات، مناسک حج امام، مناسک حج رهبری، توضیح المسائل امام، راهنمای فتاوا و اصطلاحات فقهی و نیز برای استفاده از استفتائات جدید، پرسش‌های متداول، احکام چند رسانه‌ای، احکام سفر، احکام خمس، احکام روزه به پایگاه اطلاع‌رسانی leader.ir مراجعه کرده و از خدمات دفتر این مرجع بزرگ تقلید استفاده کنند.

همچنین مقلدان رهبر معظم انقلاب می‌توانند برای استفاده از استفتائات، دروس خارج، شرح حدیث، خاطرات، کتاب‌ها، عکس‌‌ها، فایل‌های صوتی و کلیپ‌ها و فایل‌های تصویری حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای می‌توانند به پایگاه اینترنتیfarsi.khamenei.ir مراجعه کرده و از بخش‌های متنوع این پایگاه استفاده کنند.

قابل ذکر است، علاقه‌مندان به استفتاء کتبی مسائل شرعی خود می‌توانند سؤال خود را به صورت مکتوب به آدرس الکترونیکی Info-leader.ir ایمیل کنند.

همچنین مقلدان رهبر معظم انقلاب در استان فارس می‌توانند با شماره تلفن 3233713 -071 تماس گرفته و یا به نشانی شیراز - میدان امام حسین(ع) نهاد - نماینده ولی فقیه در استان فارس مراجعه کنند.

لازم به ذکر است دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان فارس از طریق پایگاه اینترنتی این دفتر به نشانی http://emamat-jomeh.ir/  در بخش سوال شرعی پاسخگوی سوالات شرعی مقلدان گرامی است. 

حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی

مقلدان حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی جهت استفاده از خدمات اینترنتی مربوطه می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی این مرجع تقلید به نشانی makarem.ir مراجعه کنند؛ قسمتی از بخش‌های این پایگاه اینترنتی شامل متن کامل توضیح المسائل، استفتائات و تألیفات و تقریرات حضرت آیت‌الله سیستانی می‌شود. همچنین پاسخ به شبهات و پرداخت وجوهات شرعی نیز از اهم بخش‌های پایگاه اینترنتی این مرجع تقلید است.

شایان ذکر است، دفتر حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در اقدامی قابل توجه از طریق پاسخگویی آنلاین به پرسش‌ها و استفتائات مقلدان این مرجع تقلید پاسخ می‌گویند؛ ‌علاقه‌مندان به این شیوه از پاسخگویی می‌توانند از طریق نشانی اینترنتی online.makarem.ir اقدام کرده و سؤالات خود را مطرح کنند.

همچنین علاقه‌مندان جهت استفتاء از محضر آیت‌الله مکارم شیرازی می‌توانند سؤالات شرعی خود را به صورت مکتوب به نشانی اینترنتی makarem.ir ارسال کنند.

گفتنی است، پایگاه اینترنتی دفتر حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی به منظور ارائه خدمات هر چه بهتر و سهولت دسترسی مقلدین به پاسخ سؤالات شرعی خود در موارد ضروری، سامانه ارسال سؤال از طریق پیام کوتاه را راه اندازی کرده است. مقلدین معظم له می‌توانند با ارسال پیام کوتاه به شماره 10000100 از سراسر کشور بدون نیاز به پیش شماره، سؤال خود را مطرح کرده و حداکثر ظرف مدت 24 ساعت جواب را دریافت کنند.

همچنین علاقه‌مندان برای عضویت در این سامانه به منظور دریافت آخرین فتاوای حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی از طریق پیام کوتاه می‌توانید عدد 10000100 را به شماره‌ فوق ارسال کنند.

همچنین مقلدان این مرجع عالی قدر در استان فارس می توانند با شماره تلفن های  07132342233 تماس حاصل نمایندو یا به نشانی شیراز،خیابان قا آنی کهنه ، کوی 16 دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی مراجعه نمایند.

حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی

مقلدان حضرت آیت‌الله نوری همدانی می‌توانند برای استفاده از متن کامل توضیح المسائل، استفتائات، و تألیفات آیت الله نوری همدانی و نیز متن و صوت دروس خارج این مرجع تقلید و پرداخت اینترنتی وجوهات به پایگاه اطلاع‌رسانی noorihamedani.com مراجعه کرده و از خدمات دفتر مرجع عالی‌قدر حضرت آیت‌الله میرزا حسین نوری همدانی استفاده کنند.

دفتر حضرت آیت‌الله نوری همدانی در اقدامی قابل توجه از طریق پاسخگویی آنلاین به پرسش‌ها و استفتائات مقلدان این مرجع تقلید پاسخ می‌گویند؛ ‌علاقه‌مندان به این شیوه از پاسخگویی می‌توانند از طریق نشانی اینترنتی ymsgr:sendim?noorihamedani.online اقدام کرده و از طریق نرم افزار یاهو مسنجر سؤالات خود را مطرح کنند.

همچنین علاقه‌مندان جهت استفتاء از محضر آیت‌الله نوری همدانی می‌توانند سؤالات شرعی خود را به صورت مکتوب به نشانی اینترنتی noorihamedani.com ارسال کنند.

گفتنی است، پایگاه اینترنتی دفتر حضرت آیت‌الله نوری همدانی به منظور ارائه خدمات هر چه بهتر و سهولت دسترسی مقلدین به پاسخ سؤالات شرعی خود در موارد ضروری، سامانه ارسال سؤال از طریق پیام کوتاه را راه اندازی کرده است. مقلدین معظم له می‌توانند با ارسال پیام کوتاه به شماره 30004844 از سراسر کشور بدون نیاز به پیش شماره، سؤال خود را مطرح کرده و حداکثر ظرف مدت 24 ساعت جواب را دریافت کنند.

همچنین مقلدان این مرجع عالی قدر در استان فارس می توانند با شماره تلفن های  09179806636 (حجت الاسلام دباغ) و 9-0716288988 تماس حاصل نمایند و یا به نشانی شیراز، خيابان قصرالدشت، كوچه 63، امامزاده شاه قيس، حوزه علميه رضويه، آيت الله دستغيب دام عزّه مراجعه نمایند.

 

حضرت آیت الله سبحانی

مقلدان حضرت آیت‌الله سبحانی می‌توانند برای استفاده از مقالات، کتابخانه عربی، کتابخانه فارسی و متن روز دروس خارج حضرت آیت‌الله سبحانی و نیز گالری صوت، تصویر و فیلم‌های مربوط به این مرجع تقلید به پایگاه اطلاع‌رسانی tohid.ir مراجعه کرده و از خدمات دفتر مرجع عالی‌قدر حضرت آیت‌الله سبحانی استفاده کنند.

همچنین متن کامل رساله توضیح المسائل، مناسک حج، احکام بانوان و استفتائات حضرت آیت‌الله سبحانی و نیز متن مجله کلام اسلامی، داشنامه کلام اسلامی و سلسله مسائل جدید کلامی بخش دیگری از مطالب و عناوین این پایگاه اطلاع‌رسانی است.

قابل ذکر است، مقلدان حضرت آیت‌الله سبحانی جهت استفتاء شفاهی از طریق نشانی اینترنتی tohid.ir اقدام کنند.

همچنین مقلدان این مرجع عالی قدر در استان فارس می توانند با شماره تلفن 0712244616 تماس گرفته و یا به نشانی شیراز، خیابان بین الحرمین، بعد از امام زاده هفت تن، حوزۀ علمیۀ سلمان فارسی مراجعه کنند./1350/ت310/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محمد حسینی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴
با سلام
ایا رسیدن به سن تکلیف سن شناسنامه ای یا رسیدن به سن قانونی چهارده سال شش ماه و پانزده روز است یا با ظاهر شدن نشانه های بلوغ درفرد مثل منی و روییدن موی زیر بغل وبالای عورت فرد به سن بلوغ رسیده و تکلیف بر او واجب است ولو اینکه فرد به سن قانونی بلوغ نرسیده باشد.
0
0
صبا مهدوی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰
در انتهای پاراگرافی که مربرط به دفتر آقای نوری همدانی است به اشتباه نام آیت الله صافی گلپایگانی ذکر شده
2
1
محمد صادق زارع لاری
Iran (Islamic Republic of)
۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم درود و برکات خداوند بر شما
جناب آقای آیت الله مکارم شیرازی با عرض معذرت، ما سالمندان رنج میخوریم و احساس مسئولیت میکنیم، اگر حرفی ضد دستور اسلام بشنویم و ببینیم به عرض نرسانیم گنهکار میدانیم. ترس داریم که روز قیامت پیش خدا جوابی نداشته باشیم .ما درس نخوانده ایم ولی پای منبرها عمری به سر برده ایم، ما به جناب عالی پناه آورده ایم،لطفا برای خدا فتوای روز بدهید، قانونی مانند قانون راهنمایی و رانندگی تصویب کنید، هرکه خیانت به این ملت ، این مملکت کند و یا مهره ی زیاد کند و بی حجاب به سرکار مدرسه و دانشگاه و ادارات برود جریمه میشود. آقای آیت الله شیطان بزرگ با ماهواره برنامه های فاسد کننده میفرستد که جوان ها را از راه بدر کند، چنین کرده حجاب و حیّا از بین رفته. ما چرا از شیطان و شیطان صفتان پیروی کنیم. به نظر ما سالمندان برنامه ی دانشگاه ها دخترها و پسرها مان را از پدر مادر جدا کرده، از این شهر به شهری دیگر میفرستند .دانشگاه دور شهره، بنظرم ما سالمندان عقلانی نیست دستورعلمای و مذهب ما نیست ؟! این خواست شیطان بزرگ است. ما که افتخار داریم که زیر پرچم جمهوری اسلامی زندگی می کنیم، رهبر نترس و شجاع داریم،علمایی همچون شما داریم ومذهبمان جعفری است، همانطوری که رهبر فرمودند نگویید ما نمیتوانیم بگویید میتوانیم باید عملی شود تا پوزه شیطان بزرگ به خاک مالیده شود. ما ناراحت جوان ها هستیم، ازدواج کم شده، طلاق زیاد ، با این وضع، ملت ایران پیر می شود جوان ها بیش از 30 ساله شده اند ترسیده انده ازدواج کنند طلا مسکن گران شده خانم ها مهر به اجرا میگزارند وکیل ها صدها ماده می تراشند، مرد بیچاره عمری زحمت کشیده با کمک پدرو مادر منزلی کوچک و ماشین به دست آورده تا با زن و بچه زندگی کنند این مرد ازسر کار برمیگردد زنش مهرش اجرا گذاشته، ماشین و منزل توقیف کرده. مرد زحمت کش حیران و سرگردان یا با دستبند به زندان می اندازند. شما عالمان برای خدا کاری کنید تا زندگیشان از هم پاشید نشود درهمسایگی ما سنّی ها هستن که مهرشان 5تا12سکه بیشتر نیست خیلی کم میشود که از هم جدا شوند به نظرمان دختر ها و پسرها زیر نظر پدرو مادر با شند شاید بی حجابی و بی حیائی کم شوند.
با عرض معذرت مسئله ی دیگر اینکه در شهر لار زمین زیاد است، باید سوال شود که آیا با دلار خریداری شده که این قدر گران است؟؟؟؟
30 درصد زمین لار موقوف هست،آیا سوال شده که درآمد حاصل از این زمین ها در چه راهی خرج میشود،متاسفانه مسئولین این شهر هم کارشکنی میکنند و در مسئولیت کوتاهی میکنند!!!
برای نمونه خدمتتان عرض کنم، بنده یک قطعه زمینی که بیش از4 هزار متربوده که حاصل زحمت یک عمرم بوده است را خواستم بدهم به جوانهای بی منزل، مشورت کردم گفتند بنیاد .......... می توانند زودتر منزل بسازند.بنده سند مالکیت واگذار به بنیاد ....... کرده ام و اسامی 13جوان مورد نظر هم داده ام که در اولویت باشند.الان 7 الی 8 سال میگذرد که این جوانها و بنده هر وقت سوال میکنیم میگویند در دست اقدام است،از شما خواهشمندیم که اقدامات لازم را هر چه زودتر بفرمائید.
و من الله توفیق محمد صادق زارع لاری
0
1
فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲
من عقد شده ام از روستای خودم تا روستای شوهرم 12کیلومترفاصله هست قبل از اذان ظهر نرسیدیم الان روزه صحیح است یا ن
0
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵
آیا باید قبل از وضو پا تر باشه اشکال داره یا نه اگر آب وضو بریز روی پا وبعد مس بکشی اشکال داره یا نه
0
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۸
بله اشکال داره جای مسح بایدخشک باشد
0
0