۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۶۲۶۳۵۵
آیت الله صدیقی:

مردم با حضور در راهپیمایی ۱۳ آبان در مذاکره با آمریکا را برای همیشه بستند

مردم با حضور در راهپیمایی ۱۳ آبان در مذاکره با آمریکا را برای همیشه بستند
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه مذاکره با آمریکا نتیجه‌ای جز تو سری خوردن ندارد، گفت: مردم با حضور در راهپیمایی ۱۳ آبان در مذاکره با آمریکا را برای همیشه بستند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه امروز تهران با بیان اینکه یاد خداوند متعال برای انسان ها به منزله سنگری مستحکم است، گفت: اگر انسان همواره به یاد خداوند بوده و یقین داشته باشد که خداوند با او است، هیچگاه مرتکب گناه نمی شود.

وی با اشاره به نقش یاد مستمر خداوند در تقویت نهاد خانواده ادامه داد: اگر خانواده ها همواره یاد خداوند را در کانون خود نهادینه کنند بدون شک زودرنجی، حاضرجوابی، لجبازی و پرخاشگری ها از بین می رود.

آیت الله صدیقی با تأکید بر اینکه یاد خداوند سدی مستحکم در برابر غضب است، ابراز کرد: اگر انسان همیشه به یاد خداوند باشد تردیدی نداریم که از همه شهوات اعم از جنسی و مالی پرهیز کرده و هیچگاه دامن خود را به گناه آلوده نخواهد ساخت.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه یاد خداوند سازنده است، خاطرنشان کرد: امروز مسؤولان باید بدانند که حقوقشان از خودشان نیست، بلکه از جیب و سفره مردم است که به آنها پرداخت می شود؛ اگر مسؤولان همواره به یاد خداوند باشند، بون شک عائله خدا را فراموش نمی کنند و رنج مردم را نادیده نمی گیرند و عدالت و نوکری و خدمت به مردم را نصب العین خودشان قرار می دهند.

وی به تفسیر آیات سوره مبارکه حمد پرداخت و با اشاره به اینکه ما باید همواره جبهه ای باشیم و هیچگاه از دشمن غافل نشویم، بیان کرد: ما باید همواره در سنگرها قرار داشته، حماسه های بزرگ خلق کرده و در برابر همه مشکلات و دشمنان در حال قیام باشیم.

به گزارش رسا، آیت الله صدیقی در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه تهران ضمن گرامیداشت سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) به تلاش های امام حسن عسکری(عج) در حفظ جایگاه امامت امام زمان(عج) اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس روایات اگر یک روز هم از دنیا باقی مانده باشد، خداوند متعال آن روز را آنقدر طولانی می کند که امام زمان(عج) ظهور کرده و زمین را پر از عدل و داد کنند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه ظهور مهدوی و تلاش ایشان بشارت وحی بوده و بر اساس حکم عقل است، تأکید کرد: هم انسان ها عطش عدل و قسط دارند و تشنه امنیت، ارزش های والای اخلاقی و تجلی خداوند در همه عرصه های زندگی هستند.

وی همچنین به جایگاه مسجد مقدس جمکران اشاره کرد و افزود: داستان های موثق و مستدلی از سوی علمای بزرگ بیان شده است که همه و همه دلالت بر عنایت حضرت ولی عصر(عج) نسبت به این مسجد مقدس دارد.

آیت الله صدیقی ضمن تقدیر از حضور مردم در راهپیمایی 13 آبان ابراز کرد: حضور معنا دار مردم در 13 آبان نشانه عمق بصیرت مردم ما نسبت به خطری که از جانب آمریکا بشریت، صلح، امنیت، حقوق انسا ن ها را تهدید می کند، است؛ مردم ما در طول مدت مدیدی خیانت آمریکا نسبت به خودشان را دیده اند و آن را فراموش نخواهند کرد.

وی خطاب به برخی مسؤولان و طرفداران مذاکره با آمریکا گفت: از جریان مصدق درس عبرت بگیرید؛ خیال نکنید که اگر مرگ بر آمریکا نگوییم، غربی ها با ما کاری ندارند؛ کسانی که دم از مذاکره می زنند در صورت کرنش در برابر این کشور جهانخوار تو سری خواهند خورد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه آمریکا در طول تاریخ انقلاب اسلامی برای برانداری جمهوری اسلامی و ضربه زدن به ملت بزرگ ایران از هیچ تلاشی مضایقه نکرده است، خاطرنشان کرد: انقلاب دوم نشان داد ملت ایران زیر پرچم ولایت برای استقلال کشور و مبارزه با دشمن بیرونی مصمم بوده و قصد دارد کشور را از همه جریان های باطل وارسته کند و جبهه ای بسازد که پایان آن حضور حضرت مهدی(عج) باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه رهبر حکیم و فرزانه ما امسال را رونق تولید نام گذاری کرده اند، بیان کرد: رهبری در دیدار دانشجویان فرمودند هشت ماه از امسال گذشت و آنچه که ما را با مشکلات مواجه کرد چشم امید داشتن به بیرون و معطل ماندن است.

امام جمعه موقت تهران از تعلل برخی مسؤولان در حل مشکلات اقتصادی و چشم امید داشتن به بیگانگان انتقاد کرد و اظهار داشت: برخی مسؤولان مدتی معطل برجام ماندند و حتی آب خوردن مردم را به آن گره زدند؛ مگر بنا نبود با برجام همه تحریم ها از بین برود؟ آیا یک تحریم برداشته شد؟ نه تنها تحریم ها را برنداشتند، بلکه چندین تحریم دیگر نیز اضافه شد.

وی با بیان اینکه برخی مسؤولان در دوران برجام امضای کری را تضمین دانستند و حال هم در انتظار فرانسه نشسته اند، تصریح کرد: مگر مؤمن از یک سوراخ چند بار بنا است گزیده شود؟ این ملت بزرگ و جوانان با کفایت با استعداد درخشان خود و با ساخت موشک های پیشرفته به جبهه مقاومت پیروزی تزریق کردند و در نانو و بخش های مختلف علمی حماسه آفریدند، از این رو اگر در میادین اقتصادی نیز به آنها میدان داده شود، بدون شک جنگ اقتصادی را نیز با موفقیت پشت سر خوهند گذاشت.

آیت الله صدیقی با تأکید بر اینکه مردم با حضور در راهپیمایی 13 آبان در مذاکره با آمریکا را برای همیشه بستند، ادامه داد: ما باید در اقتصاد به خودکفایی رسیده، مشکلات فرهنگی را ریشه کن کنیم و در بخش های نظامی حرف اول را بزنیم؛ جوانان کاری، مجاهد، جهادگر ایثارگر و از جان گذشته باید در جبهه جنگ اقتصادی به کار گرفته شوند.

وی با بیان اینکه معطل ماندن و انتظار تهدید آفرین است و مسؤولان نباید به انتظار مذاکره مجدد که هیچ دیوانه ای به قول خودشان آن را انجام نمی دهد بنشینند، افزود: مایه تأسف است که برخی هنوز هم مسأله FATF را مطرح کرده و به دروغ آن را منتسب به رهبری و سران قوا می کنند؛ این لایحه نتیجه ای جز تحریم بیشتر ندارد.

آیت الله صدیقی در پایان خطاب به مسؤولان گفت: معطل ماندن و چشم امید داشتن به بیگانگان را بس کنید، به ملت تکیه کرده و به وعدههای الهی اعتماد داشته باشید، زیرا در این صورت نیازی به ذلیل شدن در برابر دشمن نخواهید داشت./841/

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
حسین ثالث موید
ارسال نظرات