۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۸
کد خبر: ۶۲۷۲۳۰
سرلشکر باقری:

اربعین نماد اقتدار و وحدت میان ملت ایران و عراق است

اربعین نماد اقتدار و وحدت میان ملت ایران و عراق است
رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: اربعین حسینی راه و مسیر شکل‌گیری تمدن اسلامی است و با قدرت نرم و معنوی، پیام معناداری را به جهانیان رساند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، سردار سرلشکر محمد باقری رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح امروز (پنجشنبه) در مراسم تقدیر از خادمان اربعین حسینی، اظهار داشت: اربعین نماد وحدت بین مسلمین است؛ مراسم اربعین به عنوان نماد اقتدار، وحدت و جوشش انقلابی و اسلامی ملت ایران، عراق و بسیاری از آزادی‌خواهان شده است.

وی ادامه داد: اربعین حسینی راه و مسیر شکل‌گیری تمدن اسلامی است و با قدرت نرم و معنوی، پیام معناداری را به جهانیان رساند.

سرلشکر باقری با بیان اینکه در راهپیمایی اربعین حسینی با اشاره به اتحاد بین گرو‌ه‌های شیعه و سنی گفت: این مراسم به خوبی به جهان نشان داد اعتقاد اسلامی، انگیزه تلاش و فداکاری برای مفاهیم و ارزش‌های الهی چه حرکت، موج و چه سیلی می‌تواند ایجاد کند.

رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه در جهان اگر مراسمی در جایی برگزار می‌شود و صرفا هزار نفر و یا چند هزار نفر جمع می‌شوند در رسانه‌های بزرگ جهانی پوشش داده می‌شود اما مراسم اربعین حسینی سانسور می‌شود، گفت: در کشوری تابعین یک دینی در رودخانه‌ای جمع می‌شوند و بدنشان را تطهیر می‌کنند چندین روز شبکه‌های آمریکایی و اروپایی به می‌پردازند اما مراسمی (اربعین حسینی) در جهان آغاز شده و سال به سال توسعه پیدا می‌کند و ۱۶ تا ۲۰ میلیون نفر جمع می‌شوند و در اوج نظم و امنیت کیلومترها با پای پیاده راه می‌پیمایند و عاشقانه عزاداری می‌کنند، اما رسانه‌های خارجی آن را پوشش نمی‌دهند.

سرلشکر باقری خاطرنشان کرد: این مراسم دارای یک پیام الهی است و هر چه از طرف رسانه‌ها پوشش داده نشود به آزادی‌خواهان جهان حقانیت این حرکت را بیشتر نشان می‌دهد که این مراسم اصیل و ارزشمند است و قدرت اسلام را به جهانیان نشان می‌دهد.

وی گفت: دو ملت ایران و عراق که خواست استکبار اختلاف بین آن‌هاست در اربعین حسینی برادرانه در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و ملت عراق از زائران ایرانی استقبال می‌کنند و پس‌انداز یک سالشان را هزینه مهمان‌نوازی از زائران حسینی می‌کنند که این اتفاق کوچکی نیست.

سرلشکر باقری با بیان اینکه در اربعین حسینی ارزش‌های انسانی، دوستی و برادری به نمایش گذاشته می‌شود، گفت: در اربعین مدیریت کارآمد در ایران و عراق به نمایش گذاشته می‌شود.

رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح خاطرنشان کرد: در چند روز نزدیک به ۲۰ میلیون نفر در کمال امنیت و آرامش در عراق جمع می‌شوند و زائران غیر ایرانی و عراقی هر کدام سفیری هستند که مشاهدات خود را به کشور خود می‌برند و آن‌ها بزرگترین مبلغ اسلام ناب هستند.

سرلشکر باقری خاطرنشان کرد: در سال جاری با توجه به گرمای هوا، تلاش تروریست‌ها برای ایجاد ناامنی در مرز‌ها و در مسیر حرکت در عراق، ایجاد اعتراضات در عراق، وجود تنگنا‌های معیشتی در میان مردم ایران و عراق و با وجود تمامی این مشکلات که باید تعداد زائرین کاهش پیدا می‌کرد اما با هماهنگی میان دولت عراق و ایران و نیرو‌های مسلح، سازماندهی موکب داران، تقسیم کار در ستاد‌ها و قرارگاه‌ها، تلاش‌های شبانه‌روزی به همراه لغو رویداد و بازگشایی مرز خسروی افزایش چشمگیری در حضور زائران داشتیم.

وی اضافه کرد: سال گذشته یک میلیون و ۷۰۰ هزار زائر در اربعین حضور داشتند و امسال از ایران به سه میلیون زائر رسید که افزایش ۷۴ درصدی را نشان می‌دهد.

سرلشکر باقری با بیان اینکه نیروی انتظامی به عنوان نیروی محوری و قوای اساسی این مراسم نقش بی‌بدیلی داشت، گفت: نیروی انتظامی در مسأله امور گذرنامه و قانونی سفر خارجی اتباع ایرانی، رفت و آمد در جاده‌ها و مرز و همچنین تکریم زائران نقش اساسی و استثنایی انجام داد.

رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح خاطرنشان کرد: فرماندهان ناجا باید همچون گذشته ضعف‌ها را استخراج کنند و با سرعت آن‌ها را برطرف کنند.

محمد قمین
ارسال نظرات