۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۶۲۷۲۶۱
رییس جمعیت علمای مسلمان الجزایر:

دفاع از فلسطین واجب است

دفاع از فلسطین واجب است
رییس جمعیت علمای مسلمان الجزایر دفاع از فلسطین به ویژه قدس و غزه را بر امت اسلامی واجب اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، شیخ عبدالرزاق قسوم رییس جمعیت علمای مسلمان الجزایر طی سخنانی در سی و سومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که در سالن اجلاس سران اسلامی برگزار شد، بر ضرورت تمسک به ارزش های اصیل محمدی و اسلامی تاکید کرد و اظهار داشت: ما باید اسلام اصیل را تبلیغ و آن را گسترش دهیم و به اخلاق ناب محمدی (صلی الله علیه و آله و سلم) تمسک جوییم.

وی افزود: ما باید فهم صحیحی از اسلام داشته باشیم تا امت اسلامی دچار اختلاف نشود.

رییس جمعیت علمای مسلمان الجزایر، مساله اول اسلام را فلسطین دانست و تصریح کرد: اگر بخواهیم یک معیار اصلی برای میزان وفاداری مسلمانان به امت اسلامی را معرفی کنیم، باید بگوییم که این معیار فقط مساله فلسطین به مرکزیت قدس است.

وی با بیان اینکه قدس با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کند، اظهار داشت: ما باید با اتخاذ مواضع صحیح از قدس به دفاع برخیزیم زیرا مساله فلسطین یک مساله فقط دولتی و حکومتی نیست، بلکه یک مساله مردمی نیز می باشد.

شیخ عبدالرزاق قسوم بیان کرد: یکی دیگر از واجبات امت اسلامی حمایت همه جانبه از مردم غزه است. از اینجا به اعضای جبهه مقاومت در فلسطین و لبنان درود می فرستیم و به آنان می گویم که آینده به شما تعلق دارد و امیدواریم که دولت ها هم در کنار شماها باشند.

وی هر گونه عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی را محکوم کرد و گفت: قدرت امت اسلامی در بیداری اسلامی بنابراین ما باید در زمینه وحدت اسلامی و مساله فلسطین تلاش وافری انجام دهیم.

سی و سومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی از روز گذشته پنحشنبه ۲۳ آبان‌ماه به مدت سه روز، با حضور حجت الاسلام روحانی رییس جمهور، آیت‌الله اراکی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی و بیش از ۳۵۰ تن از اندیشمندان و نخبگان بیش از ۹۰ کشور جهان در سالن اجلاس سران اسلامی در حال برگزاری است.

ارسال نظرات