۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹
کد خبر: ۶۲۷۳۰۱
یکی از اندیشمندان بنگلادش در گفت‎وگو با رسا؛

وهابیت وحدت بین مسلمانان را تحمل نمی کند

وهابیت وحدت بین مسلمانان را تحمل نمی کند
یکی از اندیشمندان بنگلادش بر ضرورت حفظ وحدت امت اسلامی تاکید کرد و اظهار داشت: وهابیت وحدت بین مسلمانان را بر نمی تابد.

ابوصالح از اندیشمندان بنگلادش در گفت وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا با اشاره به اهمیت و جایگاه وحدت اسلامی بیان داشت: مسلمانان از شیعه و سنی گرفته تا اهل تصوف و سایر فرقه ها، به صورت متحد و بدون هیچ مساله ای با هم زندگی می کنند اما وهابیت این مساله را بر نمی تابد. از این رو ده سال پیش یکی از علمای صوفی به نام شیخ نور الاسلام فاروقی را ترور کرد.

ابوصالح با اعلام این که وهابیت برای تفرقه بین گروه های مختلف تلاش می کند، افزود: وهابیان سه سال قبل نیز در حمله به حسینیه دالا در پایتخت، چندین نفر را به شهادت رساندند. علاوه بر این در حمله به مسجد دیگری از شیعیان، یک نفر دیگه را شهید کردند.

وهابیت وحدت بین مسلمانان را تحمل نمی کند

این دانشجوی بنگلادشی در پایان با اشاره به تلاش های دولت این کشور در راستای وحدت اسلامی تاکید کرد که مسلمانان بنگلادش با هم متحد هستند، اما وهابیت در راستای تفرقه تلاش می کند.

گفتنی است که بنگلادش، در تاریخ سال ۱۹۷۱ از کشور پاکستان جدا شد. ۸۹٫۷ درصد از مردم بنگلادش مسلمان و اکثریت آن‌ها سنی‌مذهب هستند. از آنجا که اسلام از نظر تاریخی توسط صوفیان به بنگلادش آورده‌شد پیروان طریقت‌های صوفی هم‌چون دیوبندی و اهل حدیث نیز در این کشور حضور درخور توجهی دارند.

موسسه ای امت واحده اسلامی (United Muslim Ummah) یکی از موسسات بنگلادش است که در راه اتحاد مسلمانان و آزادی فلسطین فعالیت می کند.

شایان ذکر است که سی و سومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی از روز گذشته پنحشنبه ۲۳ آبان‌ماه به مدت سه روز، با حضور حجت الاسلام روحانی رییس جمهور، آیت‌الله اراکی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی و بیش از ۳۵۰ تن از اندیشمندان و نخبگان بیش از ۹۰ کشور جهان در سالن اجلاس سران اسلامی برگزار شد./847/ب

ارسال نظرات