۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۶۲۷۳۲۷
توان صهیونیست‌ها 2 روزه در‌هم شکست

تحمیل آتش‌بس به اسرائیل با ۵۰ ساعت موشکباران نتانیاهو تمام شروط را پذیرفت

تحمیل آتش‌بس به اسرائیل با ۵۰ ساعت موشکباران نتانیاهو تمام شروط را پذیرفت
۵۰ ساعت موشک باران مناطق صهیونیست‌نشین جنوب فلسطین اشغالی،آن هم تنها توسط یکی از گروه‌های مقاومت غزه، برای تن‌دادن ارتش رژیم صهیونیستی به آتش‌بسی با شروط مقاومت کافی بود.

به گزارش خبرگزاری رسا، بازی مرگ و زندگی «بنیامین نتانیاهو» در غزه سرانجام با پیروزی جنبش جهاد اسلامی به پایان رسید. نخست‌وزیر اسرائیل که سعی داشت با ترور «ابوالعطا» از فرماندهان ارشد جهاد اسلامی و به شهادت رساندن بی‌گناهان دیگری در غزه، برای انتخابات پارلمانی آینده خوراکی تبلیغاتی تهیه کند، پس واکنش قاطع مقاومت، همانند چند جنگ گذشته، دست به دامان کشورهای میانجی مانند مصر شد و در نهایت تمام شروط جهاد اسلامی برای آتش بس را پذیرفت. هرچند روز پنجشنبه پس از تن دادن رژیم صهیونیستی به توافق آتش بس از سمت غزه به اسرائیل و بالعکس حملاتی انجام شد، اما درگیری ۲ روزه در غزه به پایان رسیده است.

ارتش رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای از تن دادن تل‌آویو به آتش‌بس با گروه جهاد اسلامی بعد از ۵۰ ساعت راکت‌باران شدن مناطق صهیونیست‌نشین نوار غزه خبر داد. در این 50 ساعت بیش از 400 موشک به سمت اسرائیل شلیک شده بود. سخنگوی مرکز فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی با اعلام پایان عملیات نظامی این رژیم علیه مقاومت در غزه، اعلام کرد با گروه جهاد اسلامی به توافقی برای آتش‌بس رسیده و هم‌اکنون این توافق برقرار شده است.

به نوشته «یدیعوت آحارونوت» در پی آرام شدن اوضاع با نوار غزه، مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات صهیونیستی در مناطق جنوبی اراضی اشغالی فلسطین نیز فعالیت خود را از سر گرفتند، اما ملزم هستند فعلا تدابیر امنیتی را در دستور کار داشته باشند. موشکباران اسرائیل باعث شده بود که مدارس تل‌آویو تعطیل شده و این شهر به شهر ارواح تبدیل شود. ارتش رژیم صهیونیستی نیز طی پیامی در صفحه توئیتر خود، که نشان از فرسودگی و ناتوانی آن در مقابله با عملیات یک گروه مقاومت فلسطینی در غزه دارد، اعلام کرد «آرامش را با آرامش پاسخ می‌دهند».

شروط جهاد اسلامی

«زیاد النخاله» دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین، پیش‌توافق آتش‌بس اعلام کرد، صهیونیست‌ها خواستار آتش‌بس شده‌اند و جهاد اسلامی نیز شروط خود را برای تحقق آتش‌بس اعلام کرده است. النخاله در تشریح شروط جهاد اسلامی فلسطین برای آتش‌بس تاکید کرد که رژیم صهیونیستی باید به عملیات ترور فرماندهان مقاومت در غزه پایان داده و از شلیک به سمت راهپیمایی‌های حق بازگشت خودداری کند و همچنین از محاصره غزه دست بردارد. «مصعب البریم» سخنگوی جهاد اسلامی فلسطین نیز اعلام کرد، پس از آنکه رژیم اشغالگر صهیونیستی به شرایط مقاومت فلسطین و جهاد اسلامی تن داد، آتش‌بس وارد فاز اجرایی شد. البریم تأکید کرد، مقاومت حرف خود را زد، هیبت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را در هم شکست و از ملت فلسطین دفاع کرد.

خسارت‌های وارد شده به غزه

درگیری‌های دو روزه میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین که با ترور «بها ابوالعطا» فرمانده ارشد جهاد اسلامی توسط تل‌آویو، سه شنبه (۲۱ آبان) آغاز شده و با وساطت مصر و برقراری آتش‌بس به پایان رسیده است. در این درگیری،۱۰۰ حمله هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه صورت گرفته، که منجر به شهادت ۳۴ نفر از جمله هشت کودک و سه زن شده است. همچنین ۱۱۱ نفر از جمله ۴۶ کودک و ۲۰ زن مجروح شده‌اند و ۱۹۰ واحد مسکونی تخریب شده است. رژیم صهیونیستی تنها در یک جنایت خود، 8 عضو یک خانواده از جمله پنج کودک و دو زن را در یک حمله به شهادت رسانده و ۱۲ نفر دیگر را زخمی کرده است. این رژیم به این جنایت خود در «دیرالبلح» غزه اذعان کرد و مدعی شد، هدف از این عملیات، «ابوملحوس» از فرماندهان یگان موشکی جهاد اسلامی بوده است. فلسطین الیوم هم به نقل از وزارت آموزش و پرورش غزه اعلام کرد، حملات رژیم صهیونیستی منجر به شهادت 6 دانش‌آموز شده است./1360//101/خ

منبع: کیهان
ارسال نظرات