۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۶۲۷۳۶۲
امام جمعه نجف در گفت‎ وگو با رسا؛

ملت عراق قدردان ایرانی ها هستند

ملت عراق قدردان ایرانی ها هستند
امام جمعه نجف، ضمن اشاره به مداخله آمریکایی ها در امور داخلی عراق گفت: مردم این کشور، قدردان ایرانی ها هستند.

حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در گفت وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، به تظاهرات های اخیر در عراق واکنش نشان داد و گفت: اقدام ملت عراق در مطالبه حقوق خود، اقدامی صحیح است.

وی افزود: مشکلات اساسی و زیربنایی در عراق وجود دارد که ریشه آن ها به حکومت سابق –دوران حزب بعث- و جنگ های می رسد که این کشور در دوران های مختلف با آن دست و پنجه نرم کرده است.

امام جمعه نجف اشرف با بیان اینکه کشورهای خارجی در امور داخلی عراق مداخله می کنند، تصریح کرد: مرجعیت بارها نسبت به این اقدام کشورهای خارجی به ملت عراق هشدار داده است و به لطف خداوند متعال کشورهای خارجی نتوانستند به اهداف خود یعنی سوار شدن بر موج تظاهرات دست یابند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران همیشه در کنار ملت عراق بوده و به آن کمک شایانی انجام داده است و نباید به صداهای شاذ و اندکی که بر طبل تفرقه میان این ملت می کوبند، توجه داشت، زیرا نشان دهنده عمق علاقه مردم عراق به ایران نیست. اگر بخواهید به میزان علاقه مردم  عراق به ملت ایران دست پیدا کنید، باید میزبانی آنان در مراسم اربعین حسینی را مورد بررسی قرار دهید.

وی با بیان اینکه ایران به ملت عراق در مبارزه با جریان تروریستی داعش در زمینه های مختلف کمک شایانی کرده است، اظهار داشت: ملت عراق به علت این کمک ها، قدردان ایرانیان هستند و از آنان تشکر می کنند.

وی تاکید کرد که در حالی برخی ایران را مداخله گر در امور داخلی عراق می دانند که آمریکایی ها با هزاران تن از نظامیان خود، در خاک این کشور حضور دارند.

ارسال نظرات