۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۶۲۷۸۲۶
نماینده ولی فقیه در استان همدان:

مطالبه مردم نظارت جدی بر بازار است|تصمیمات کلان اقتصادی نیازمند روشنگری است

مطالبه مردم نظارت جدی بر بازار است|تصمیمات کلان اقتصادی نیازمند روشنگری است
امام جمعه همدان گفت: تصمیمات کلان اقتصادی که ارتباط مستقیم با معیشت مردم دارد نیازمند روشنگری است و این وظیفه مجری آن است که ابعاد و ثمرات آن را توضیح دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی نماینده ولی فقیه در استان همدان در راهپیمایی امروز مردم همدان با عنوان امنیت و اقتدار که پیش از ظهر امروز برگزار شد با اشاره به مساله تورم و گران شدن بنزین اظهار داشت: چنین مسائلی مانند گران شدن بنزین را باید از چند جهت مورد بررسی قرار داد.

وی خاطرنشان کرد: بی شک سهمیه بندی کردن بنزین و اصل اجرای آن امری عقلانی و منطقی بود چنان که رهبر معظم انقلاب هم به این مساله تصریح کردند اما بعد اجرای آن مورد بحث است که اعتقاد نخبگان بر این است که باید با کارشناسی بیشتر اجرایی می شد.

امام جمعه همدان افزود: بسترسازی رسانه ای برای اقناع عموم مردم می توانست این مساله را به خوبی حل کند و مردم را در این تصمیم گیری همراه سازد که متاسفانه به خوبی انجام نگرفت و مردم نگرانی مضاعفی نسبت به بالا رفتن دیگر اقلام دارند.

وی تشریح ابعاد مختلف این مساله را از سوی دولتمردان برای مردم امری مهم توصیف کرد و گفت: تمام تصمیمات کلان اقتصادی که ارتباط مستقیم با معیشت مردم دارد نیازمند روشنگری است و این وظیفه مجری آن است که ابعاد و ثمرات آن را برای مردم توضیح دهد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: مردم در سال گذشته تورم را در کالاهای اساسی تجربه کرده اند نگران تورم ناشی از افزایش قیمت بنزین هستند و اگر این اتفاق بیافتد نگرانی بیشتری نسبت آینده و معیشت خود خواهند داشت چرا که یارانه بنزین تا حدی افزایش قیمت بنزین را توجیه می کند اما افزایش قیمت دیگر اقلام توجیهی ندارد.

وی تحقق وعده برخورد با متخلفان اقتصادی را از مسؤولان خواستار شد و ابراز داشت: در جریان اغتشاشات اخیر انبوهی از سرمایه کشور تخریب شد و باید دانست که این رفتارها نه تنها مشکلی را حل نخواهد کرد بلکه مشکل امنیت را بر دیگر مشکلان می افزاید.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی ادامه داد: حرکات آشوبگران سبب می شود که حرف حق مردم و مطالبه آنان در حاشیه رفته و به فراموشی سپرده شود و سبب مشکلات دیگر می شود.

وی ادامه داد: سوال مهمی که در اینجا مطرح می شود این است کشوری که تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران انجام می دهد چگونه و با چه انگیزه ای دم از حمایت ملت ایران می زند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تأکید کرد: کسی که دلسوز مردم باشد حاصل سال‌ها تلاش شبانه‌روزی آنها را در یک چشم بر هم زدنی نابود نمی‌کند.

امام جمعه همدان خاطرنشان کرد: دشمنان بیش از دوسال برای این اغتشاشات در کشور به گفته خودشان برنامه ریزی کرده اند تا در کنار اقتصاد، امنیت کشور را نیز دچار اختلال کنند که با هوشیاری و بصیرت ملت بزرگ ایران این آرزو را با خود به گور خواهند برد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به اینکه دولت قول داده بر بازار نظارت کند بنده نیز در مقام مطالبه‌گری تحقق این مهم را از آنها می‌خواهم، گفت: از اصناف هم می‌خواهم در این مسیر دولت را همراهی کنند، اگر همراهی اصناف و بازاریان نباشد، این اهداف محقق نمی‌شود.

وی گفت: از دولتمردان می خواهیم چنان که رهبر معظم انقلاب نیز تاکید کردند با نظارت جدی، دقیق و مستمر مانع افزایش قیمت ها در بازار شوند./979/پ310/ب1

هادی شاملو
ارسال نظرات