۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۶۲۷۹۹۴
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد:

آیا مردم لایق نبودند در خصوص گرانی بنزین با آنها صحبت شود؟

آیا مردم لایق نبودند در خصوص گرانی بنزین با آنها صحبت شود؟
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اعتراض به مسائل و مشکلات اقتصادی حق مردم است، گفت: مردم نسبت به برخی مسؤولان بی‌اعتماد شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی ظهر امروز در راهپیمایی باشکوه مردم یاسوج در محکومیت اغتشاشات اخیر و حمایت از اقتدار و امنیت کشور گفت: درود و سلام خدا بر شما مردم ایران و خطه غیرت کهگیلویه و بویراحمد.درود بر شما و بصیرت شما.امروز آمدید اثبات کنید با دین، انقلاب و رهبرتان خواهید ماند.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: دو سال پیش در همین مکان مطالبی را در جمع مردم عرض کردم نمی‌خواهم دوباره آنها را بازگو کنم اما به بخشی از آنها اشاره می‌کنم. بعد از اعلام نرخ جدید و سهمیه بندی بنزین حادثه‌ای رخ داد و دشمنان از این شرایط سوء استفاده و فتنه کردند، اموال عمومی را شکسته و بی‌حرمتی و بی‌ادبی کردند که شایسته ایرانی و ایرانی نبود فردا روزی به این شرارت‌ها پرداخت داده می‌شود و جزای آنها کف دست اربابانشان گذاشته می‌شود.

وی با بیان اینکه به این موضوع کاری نداریم که سیاست نظام در افزایش قیمت بنزین و سهمیه‌بندی آن درست بوده یا نه؟ افزود: می دانیم انقلاب بر مدار حریت، توحید، عدالت اجتماعی و رفاه عمومی مسیرش را درست انتخاب کرده اما کسانی که مسوول هستند از مسیر آرمان‌ها و اطاعت از فرامین ولی فقیه خارج شدند که هم خود را محکوم به شکست تاریخی کردند هم باعث شدند انقلاب در بخش‌ها و برهه‌هایی به موفقیت دست نیابد این‌ها را می‌دانیم و می‌فهمیم اما باز فتح و پیروزی از آن کسی است که مورد نصرت خدای متعال باشد.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در اجتماع باشکوه مردم ادامه داد: مردم ایران پرسش داشتند و پرسش حق مردم ایران و اندیشمندان است کسانی که درد فقر، رنج و بیکاری و مشکلات اقتصادی را کشیدند اعتراض کردند و اعتراض حق آنها است.اگر نظام ما جمهوری است باید حق سوال، انتقاد و اعتراض را برای مردم باور کنیم و اصلا خودمان این فضا را فراهم کنیم و باید بستری باشد برای اعتراض مردم که در محیطی آرام بیان شود.

تبعیض‌ها موجب نفرت و بی‌اعتمادی می‌شود

آیت‌الله ملک‌حسینی با اشاره به اینکه مگر سازمان‌های مردم نهاد که زبان گویای مردم است، خواب رفته‌اند، گفت: اعتراض مردم را باید آنها بیان کنند گویا هر کس تشکل و تجمعی دارد برای فردا، آینده و پست و مقام است، بیداری و بیدار کردن مردم حق این تشکل‌ها است اما سکوت آنها یعنی مرگ این سازمان‌ها و تشکل‌ها!

وی با اینکه هیچ نظامی که با رویکردی به قدرت رسیده اجازه اعتراض و اغتشاش را نمی‌دهد، افزود: در اغتشاشات اخیر باز شما مردم ایستادید و ایستادگی کردید و اجازه فتنه را ندادید، چند روزی دشمن آرامش و امنیت شما را با ابزارهایی که در دست داشت سلب کرد که مسوولان باید از شماها عذرخواهی کنند البته عده‌ای در این زمینه به وظایف خود عمل کردند و بیدار بودند تا به راحتی به کسب و کارهایتان برسید.

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری با طرح این سوال که چه شد مردم زبان به اعتراض گشودند؟ پاسخ داد: بی‌اعتمادی مردم به حاکمیت و اضطراب آنها نسبت به آینده موجب شد شاهد اعتراض آنها باشیم چرا که اگر مردم به مسوولان نظام اعتماد داشتند هرگز زبان به اعتراض و انتقاد باز نمی‌شد.

وی تصریح کرد: اما آنچه دیده شد تبعیض و بی‌اعتمادی بود مردم هرگز اجازه نمی‌دهند قانون برای شخصی اجرا شود برای دیگری اجرا نشود، در شهری قانون اجرا شود اما در شهر و محله و منطقه دیگری اجرا نشود این تبعیض‌ها نفرت و بی‌اعتمادی می‌آورد.

آیت‌الله ملک‌حسینی بیان کرد: روزی که بنزین گران شد مردم احساس کردند تورم افسارگسیخته‌ای ایجاد خواهد شد چون از گذشته تجربیاتی داشتند آنها انتظار داشتند مسوولان با اندیشه و قاطعیت در این خصوص با آنها صحبت کنند اما چون اقدامی ندیدند بی‌اعتماد شدند، مردم تجربه افزایش قیمت را به شکل نامعقولی دیده‌اند آنها دیده‌اند با چند کاسب مظلوم برخورد شده و با دیگران نمی‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه باید از روز اول با قاطعیت با فساد و اختلاس‌گران برخورد می‌شد، گفت: اگر از همان روز اول با فساد و اختلاس برخورد می‌شد این همه هزینه برای جامعه و کشور به وجود نمی‌آمد و مردم بی‌اعتماد نمی‌شدند اگر مردم اعتماد داشتند هر تصمیم این مسوولان را روی چشم می‌گذاشتند.

وی عنوان کرد: اینجا روی سخنم با مسوولان است مردم این کشور و دیار با شرف و با عزت‌اند آنها همواره در کنار نظام هستند پس بیاییم درست عمل کنیم و با اصلاح قوانین و رفتارها مردانه به جنگ فساد برویم و اقتصاد جامعه را کنترل کنیم که اگر اینگونه عمل نکنیم اعتراض‌ها تداوم خواهد داشت.

ملک‌حسینی ادامه داد: خانه و خانواده‌ای فقیر و مشکلات اقتصادی و چندین بیکار دارد این چنین خانواده‌ای اضطراب دارد که نکند اوضاع بدتر شود باید اضطراب‌ها و نگرانی‌ها رفع شود، چطور در 22 بهمن و روز قدس مردم فهیم و آگاه هستند اما دو هفته قبل فهیم نبودند که در خصوص موضوع بنزین و پیامدها، با آنها صحبت شود؟!

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دلیل این کار را نمی‌فهمم و اقتصاددان هم نیستم گفت: آیا مردم لایق نبودند در خصوص گرانی بنزین با آنها صحبت شود؟ مردم از صدا و سیما شنیدند که بنزین گران نمی‌شود و خبری از گرانی هم نیست اما فردا صبح که از خواب بیدار شدند بنزین گران شده بود.

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: گرانی و سهمیه‌بندی بنزین جز در مقیاس بی‌اعتمادی و توهین به شعور مردم چیز دیگری نبود، دولتمردان بیایید با مردم صحبت کنید مردم ما مردم با شعور و شخصیتی هستند مردمی که همواره موجب عزت و سربلندی و غرور بودند.

وی در ادامه به طرح این سوال پرداخت و گفت: برخی‌ها می‌گویند مشکلات کنونی ناشی از تحریم‌ها است اگر قرار است انقلاب به پیروزی برسد باید همه شعیب را طی کنند و همه در تحریم باشند نه اینکه برای عده‌ای نفع داشته باشد و به ضرر عده دیگری باشد.

جامعه‌ای که مقاومت نکند هزینه‌ای بیش از مقاومت خواهد پرداخت

آیت الله ملک‌حسینی ادامه داد: برخی‌ها می‌گویند اگر نخواهیم در برابر دشمن مقاومت کنیم باید به چه کسی بگوییم و چه کسی را ببینیم، افزود: به این افراد می‌گویم نمی‌خواهد به کسی بگویید و یا کسی را ببینید به تاریخ بگویید و به آنجا مراجعه کنید به جوامعی که مقاومت نکردند و در وضعیت بدی هستند رجوع کنید.جامعه‌ای که مقاومت نکند هزینه‌ای بیش از مقاومت خواهد پرداخت و نه اقتصاد و سرمایه‌اش بلکه شرف و ناموسش را از دست خواهد داد.

وی با بیان اینکه اگر امروز نامی از برخی ملت‌ها نیست به دلیل این بوده که دفاع و مقاومت نکردند، افزود: باید هزینه مقاومت بر دوش همه باشد نه اینکه عده‌ای در این راه در عزت باشند و عده‌ای دیگر رنج ببرند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان کهگیلویه و بویراحمد سوال دیگری را مطرح کرد و با بیان اینکه عده‌ای می‌گویند چرا ایران با همه کشورها در جنگ است، گفت: آمار بیاورید که کدام جنگ را ما آغاز کردیم؟ ملت ما در مقاومت هستند امروز استکبار جهانی با تمامی قوا به مردم مظلوم و انسانیت انسان‌ها هجوم برده اگر اسمی از حقوق بشر می‌آید خود را حقوق بشر می‌دانند اما ما و شما و مردم یمن، افغانستان، عراق و دیگر مظلوم‌های جهان انسان نیستند لذا مقاومت می‌کنیم که بمانیم.

آیت‌الله ملک‌حسینی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه خدا با صابرین است، گفت: اگر عدالت و حریت در جامعه حاکم شود بی‌شک دشمن را شکست خواهیم داد اما اگر به شیوه قبل عمل کنیم و با این حضور مردم هنوز در خواب بمانیم و بگویم مردم هستند ما روال قبل را ادامه دهیم خداوند جامعه را به نصرت نخواهد رساند.

وی به تعطیلی کارخانه‌ها، بیکاری و بی‌اعتمادی مردم در نتیجه این حوادث اشاره کرد و گفت: یاد گرفته‌ایم همه این اتفاق‌ها را گردن همدیگر بیاندازیم به جای این کارها موانع پیش روی تولید را برداریم، بروکراسی‌های اداری را کاهش دهیم و قوانین مزاحم و پیچ و خم‌ها را برطرف کنیم که چه شد کارخانه‌ها تعطیل شدند و به نام خصوصی‌سازی به تاراج رفتند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در بخش پایانی سخنان خود چندین خواسته مردم را خطاب به مسوولان مطرح کرد، نخست اینکه مردم می‌فهمند می‌فهمند و می‌فهمند لذا واقعیت‌ها را به آنها بگوییم و در میان بگذاریم دشمن گاه از فتنه‌ها بهره‌ می‌برد و موج‌سواری می‌کند که هر دو شکل موج‌سواری خیانت و توهین به شعور ملت است. هوچی‌گری‌ها و تخریب دیگران برای اینکه این وضعیت را به گردن دیگری بیاندازیم هم خیانت است.انقلاب متعلق به ایران و ایرانی است و خط‌کشی زشت نکنیم.

وی در بیان دومین خواسته خود خطاب به مسوولان گفت: زمان و مکانی برای بیان اعتراض‌ها، انتقادهای مردم مشخص کنیم ما کشور جمهوریت هستیم اما به لوازم آن تن نمی‌دهیم اعتراض و انتقاد حق همه مردم است چرا می‌ترسید؟ جامعه به بلوغ رسیده که در فضایی آرام نقد و انتقاد صورت گیرد اجازه ندهیم دشمنان و سعودی‌ها و غربی‌ها بر موج آگاهی مردم سوار شوند.

این مسوول ادامه داد: خواسته دیگر مردم این است که مهار گرانی باید اتفاق بیافتد و این گرانی با خبرسازی محض و تصویر نشان دادن نباشد اینگونه با احساسات و شعور مردم بازی نکنیم مهار گرانی قاعده دارد و باید به درستی مهار شود، ضمن اینکه از بازاریان می‌خواهم انصاف داشته باشند بی‌رحمی در بازار موجب ورشکستگی فردای شما است.

آیت الله ملک‌حسینی عنوان کرد: برخی‌ها همیشه دروغ را واجب می‌دانند لازم است این افراد گاهی دروغ را مستحب و مباح و حرام هم بدانند اغتشاش سخت را دشمن ایجاد کرد و نیروی انتظامی به خوبی آن را کنترل کرد اما اغتشاش نرم با دروغ ایجاد می‌شود و اگر کنترل نشود آرام آرام در انتخابات پیش رو به طایفه‌ها و مردم نسبت داده می‌شود که از قوه قضاییه و نیروی انتظامی می‌خواهم نسبت به اغتشاش نرم برنامه داشته باشند.

وی با اشاره به برخی سهل‌انگاری‌ها گفت: مردم انتظار دارند قانون بدور از سلیقه‌ها در حق همه اشرار و فتنه‌گران اجرا شود اگر حقشان اعدام است زودتر اعدام شود و اگر حقشان زندان است زودتر معلوم شود، خواسته من از آیت‌الله رئیسی که بارقه‌های امید را در دل مردم روشن کردند این است که بگذارید در همه ایران با اشرار به یک شیوه برخورد شود محارب حقش اعدام است اگر در شهری اعدام و در شهری به این دلیل که چنین و چنان است اعدام اجرا نشود این تبعیض است.

آیت الله ملک‌حسینی در پایان خاطرنشان کرد: کسانی فریب خورده آمدند و اعتراض کردند اینها حق ترحم دارند اما کسانی که به خانه و حریم مردم تجاوز کردند آنها باید مجازات شوند مبادا با فرد فریب خورده و با اغتشاش‌گر به یک شیوه برخورد شود.

در پایان این نشست قطعنامه‌ای در محکومیت اغتشاشات اخیر و حمایت از اقتدار و امنیت کشور قرائت شد./1350/د102/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱
بی اعتنایی مسؤولان به مردم آسیب وارد می‌کند و هیچ نظامی بدون حمایت مردم نمی‌تواند ادامه یابد.
0
0