۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۶۲۸۱۶۹
فرمانده سپاه استان یزد:

محرومیت‌زدایی و خدمت به نیازمندان در راس امور بسیج قرار دارد

محرومیت‌زدایی و خدمت به نیازمندان در راس امور بسیج قرار دارد
فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به اینکه بسیج ریشه در فرهنگ علوی دارد، گفت: محرومیت‌زدایی و خدمت به نیازمندان در راس امور بسیج قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری رسا، سرهنگ رضا پورشمسی در نشست شورای اداری استان یزد که به مناسبت هفته بسیج و به میزبانی سپاه الغدیر استان یزد برگزار شد اظهار داشت: نهال مقدس بسیج 40 سال قبل توسط معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) کاشته شد و الان بعد از 40 سال رشد و بالندگی، به یک درخت تنومندی تبدیل شده که شاخ و برگ‌های بسیار بزرگ و ظرفیت‌های گوناگونی داشته است.

وی تفکر بسیجی را یک تفکر ناب نشات گرفته از اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره) و رشد یافته از فرهنگ علوی دانست و تصریح کرد: فرهنگ علوی که به فکر محرومیت‌زدایی، خدمت‌رسانی به مردم و کمک به محرومان جامعه و ایثار در راه حفاظت از اسلام دارد.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد، بسیج را خادم مردم و اسلام دانست و افزود: بسیج از اینکه در انجام رسالت الهی و ولایی خود مورد سرزنش قرار گیرد نگران نیست و ماموریت خود را با تمام قوت دنبال می‌کند.

پورشمسی با بیان اینکه فعالیت بسیج در عرصه‌های متعدد فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، امنیتی، نظامی و دفاعی است گفت: در حال حاضر 19 قشر بسیج در عرصه‌های مختلف در یزد مستقر هستند و به فعالیت‌های مختلف مرتبط با حوزه خود می‌‌پردازند.

وی خاطرنشان کرد: در طول هفته بسیج بالغ بر 40 برنامه و 400 واحد برنامه در بیش از دو هزار رده سپاه و بسیج استان برگزار می‌شود که در بین این برنامه‌ها، هشت برنامه شاخص در نظر گرفته شده است.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد تصریح کرد: آن چیزی که سبب شد همایش بانوان انقلابی در استان طرح‌ریزی شود، شرایط امروز جامعه بود و در راستای آن و با نگاه ویژه‌ای که به بحث زنان در جامعه وجود دارد، این برنامه به‌عنوان یک طرح شاخص در هفته بسیج برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: نگاه بسیج و سپاه به زن در جامعه، نگاه الگوی سوم است که مقام معظم رهبری آن را مطرح کردند و فرمودند که در تمدن شرق زن به عنوان برده به‌کار گرفته شده و در غرب و تفکر آنها، زن به عنوان کالایی تبلیغاتی استفاده می‌شود ولی مدلی که تمدن اسلامی به جهان معرفی می‌کند، مدلی است که زن در آن عنصری تاثیرگذار در اجتماع است.

پورشمسی به ظرفیت‌های بسیار گسترده استان یزد در حوزه‌های علمی، پژوهشی، تحقیقی و نوآوری و فناوری اشاره کرد و افزود: جشنواره جهادگران علم و فناوری یکی دیگر از برنامه‌هایی است که در این زمان برگزار می‌شود و در قالب این جشنواره، اقدام به تجلیل از برترین‌های این حوزه و همچنین برپایی نمایشگاه نوآوری‌های نخبگان بسیجی در استان می‌شود.

وی یکی از برنامه‌های هفته بسیج که با تفاوت نسبت به ‌سال‌های قبل برگزار می‌شود را تجلیل از گروه‌های جهادی عنوان کرد و افزود: خدمات بسیج در عرصه خدمت‌رسانی بسیار متنوع و گسترده است.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با بیان اینکه امسال 40 گروه برگزیده خدمت‌رسان را در میدان امیرچقماق به صورت منسجم اعزام می‌کنیم گفت: بعضی از گروه‌های جهادی ما اجتماعی هستند که در 17 منطقه کم‌برخوردار استان، خدمات اجتماعی به شهروندان ارائه می‌کنند.

پورشمسی تصریح کرد: گروه‌های خدمت‌رسان فعال در حوزه بلاهای طبیعی از جمله سیل و زلزله، گروه‌های تبلیغ متشکل از روحانیون و مبلغان دینی، گروه‌های مشاوران و مهندسین صنعتی، گروه میز خدمت ویژه کارمندان، گروه جهادی حقوقی متشکل از حقوقدانان استان از دیگر گروه‌هایی است که در استان فعالیت می‌کنند.

وی از تشکیل گروه ‌جهادی رسانه در استان یزد خبر داد و عنوان کرد: به تصویر کشیدن خدمات گروه‌های جهادی در عرصه‌های مختلف و شناسایی و مطالبه‌گری از مسئولان در ارتباط با محرومیت‌هایی که در استان دارند دو ماموریت بسیار مهمی است که این گروه دنبال می‌کند.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد افزود: در حوزه محرومیت‌زدایی، آمار درجه محرومیت در استان را از استانداری یزد گرفتیم و سه دهستان ایثار، اسفندآباد و آسفیچ به عنوان دهستان‌های محروم شناسایی و خدمات جهادی بسیج در این حوزه انجام گرفت./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات