۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۶۲۸۸۶۵

آیت الله مدرسی رمز خروج عراق از مشکلات را در پیروی از مرجعیت دانست

آیت الله مدرسی رمز خروج عراق از مشکلات را در پیروی از مرجعیت دانست
یکی از علمای عراق خواستار اصلاحات اجتماعی شد و تاکید کرد که با پیروی از مرجعیت می توانیم اصلاحات اجتماعی را آغاز کنیم.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق طی پیامی بیان داشت: اصلاح هر فسادی، از امور ذاتی هر انسانی است اما برخی در انتخاب مسیر اصلاحات دچار خطا شده اند.

وی با بیان اینکه سیاست فاسد نمی تواند جامعه صالح را به فساد بکشاند، تصریح کرد: وجود دیدگاه های مختلف در مسیر اصلاحات گسترده موجب شده است که برخی ضرورت اصلاحات را فردی، برخی سیاسی، برخی اجتماعی و یا اقتصادی می دانند.

آیت الله مدرسی، اصلاحات اجتماعی از اهداف بارز انبیاء (علیهم السلام) دانست و عنوان کرد: تعالیم اسلامی در راستای اصلاحات اجتماعی نازل شده است. متاسفانه برخی از این موضوعات روی گردان شده اند و به سایر مسائل روی آورده اند. مسؤولان حکومتی در حالی با اوامر و نواهی می خواهند با فساد مبارزه کنند که مصالح شخصی را برای دستیابی به امتیازات در اولویت قرار داده اند.

وی انجام اصلاح اجتماعی را بر آحاد مردم جامعه واجب دانست و اظهار داشت: اصلاح جامعه با تسلیح مردم به فرهنگ صحیح و اصلاح مفاسد موجود صورت می گیرد، در غیر این صورت جامعه با خطرهای بزرگی نظیر ظالمان و مفسدانی که در پی چنگ انداختن در مقدراتشان هستند، مواجه می شوند.

این عالم عراقی، بصیرت و پیروی از حکماء را از ضروریات تحقق اصلاح اجتماعی خواند و بیان کرد: عدم بصیرت و پیروی از حکماء موجب می شود که مردم در دام شائعات گرفتار شوند و با فتنه تخریب کشور دست و پنجه نرم کنند.

وی راه خروج جامعه از مشکلات موجود را پیروی از مرجعیت دینی که امتداد دهنده مسیر انبیاء الهی و اهل بیت (علیهم السلام) است، دانست و خاطرنشان ساخت: قوت تشیع در پیروی از مرجعیت است که در طول تاریخ این مساله را اثبات ساخته است که یکی از موارد خروج جریان تروریستی داعش با رهبری مرجعیت بود.

ارسال نظرات