۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۶۲۸۹۱۲

گرامیداشت روز جهانی همبستگی با فلسطین در مقر اتحادیه عرب

گرامیداشت روز جهانی همبستگی با فلسطین در مقر اتحادیه عرب
مراسم گرامیداشت روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین در مقر اتحادیه عرب در قاهره آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، دبیرخانه اتحادیه عرب به مناسبت ۲۹ نوامبر(روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین) از دیروز، ۷ آذرماه، سلسله برنامه‌ها و فعالیت‌هایی در مقر این اتحادیه در قاهره آغاز کرده است.

در این برنامه که نمایندگان دائم کشورهای عربی در اتحادیه عرب، سفرای کشورهای اسلامی در قاهره، دیپلمات‌های خارجی و نمایندگان برخی سازمان‌ها و انجمن‌های بین‌المللی و جمعی از شخصیت‌های مصری و فلسطینی حضور دارند، سخنرانی‌هایی در همبستگی با ملت فلسطین ارائه می‌شود.

نمایشگاه عکس‌هایی تاریخی و مستند از قدس شریف و همچنین، پخش فیلم مستند کوتاه «قدس، پایتخت ابدی فلسطین» از دیگر فعالیت‌‌هایی است که در حاشیه این مراسم برپا شده است.

در همین راستا، بخش فلسطین و اراضی اشغالی عربی اتحادیه عرب با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این برنامه‌ها و فعالیت‌ها با هدف تأکید بر مرکزیت مسأله فلسطین و تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف صورت می‌گیرد.

وزارت امورخارجه فلسطین نیز با صدور بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین اعلام کرد که با وجود گذشت ۷۰ سال از مصیبت بزرگ فلسطین و گذشت ۴۰ سال از تصمیم سازمان ملل مبنی بر نام‌گذاری این روز، ملت ما همچنان به مبارزه خود برای آزادی و استقلال ادامه می‌دهد و بر زندگی با کرامت و تشکیل دولت مستقل به پایتختی قدس شریف اصرار دارد./983/ب

منبع: ایکنا

ارسال نظرات