۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۶۲۸۹۲۷
مدیرعامل خبرگزاری رسا مطرح کرد؛

نقش مهم اندیشمندان حوزوی در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب

نقش مهم اندیشمندان حوزوی در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب
حجت الاسلام محققی با اشاره به افق پیش روی انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب تأکید کرد که تبیین صحیح و تفسیر بیانیه گام دوم انقلاب بر عهده اندیشمندان حوزوی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست علمی تخصصی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در سالن نشست های خبرگزاری رسا در حال برگزاری است.

حجت الاسلام محمدمهدی محققی مدیرعامل خبرگزاری رسا در این نشست با اشاره به صدور بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان یک سند راهگشا پیش روی ملت و انقلاب اسلامی اظهار داشت: خدای متعال به ملت ما منت نهاد و رهبری فرزانه و حکیم به ما ارزانی داشت که در مقاطع مختلف ما را از مشکلات و بن بست ها رهایی داده است و نسبت به آینده راهنمایی های معظم له افق جامعه و نظام اسلامی را روشن می‌ کند.

وی افزود: اغلب نظام های سیاسی خصوصا آنها که مبتنی بر مکاتب تشکیل حکومت داده اند، یک سری آرمان هایی برای خود ترسیم کرده اند و به سوی تحقق آن آرمان ها حرکت می کنند. در ذیل آرمان، افق های 50 ساله ترسیم می شود. یک نظام سیاسی در هر قرنی استعداد تحقق دو افق را دارد که برای هر افق، اهداف بلند مدت پنج یا ده ساله ترسیم می‌ شود.

حجت الاسلام محققی بیان داشت: نهضت اسلامی به رهبری امام راحل (ره) از ابتدا اهدافی را ترسیم کرده بود. اهداف عالی انقلاب اسلامی ایران از ابتدای نهضت مردمی، تأسیس حکومت مستقل، حاکمیت اسلام در جامعه، ریشه کنی فقر و جهل، آزادی همراه با اعتلای معنوی و ایستادگی در برابر نظام سلطه از اهداف مهم نظام اسلامی بود. در نظام فکری رهبر معظم انقلاب، رسیدن به تمدن نوین اسلامی برای تاثیر پذیری فکری ملت ها از اسلام، آرمان اصلی انقلاب بیان شده است.

وی با اشاره به این که گام دوم انقلاب، دومین مرحله خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی در افق چهل سال دوم  انقلاب است، گفت: از زمان صدور بیانیه گام دوم انقلاب، مراکز و موسسات حوزوی و علمای انقلابی اقدامات تبیینی و تفسیری خوبی انجام داده اند. نظریه پردازی و تاملات اساتید معزز و اندیشمندان حوزوی قطعا مورد توجه جامعه علمی و مسئولان کشور قرار خواهد گرفت. زیرا برای ترسیم نقشه راه فوق، باید نیات و مقاصد راهبردی شناخته شود و این امر نیازمند نظریه های علما و نخبگان است.

مدیر عامل خبرگزاری رسا با اشاره به منظومه فکری امام خامنه ای خصوصا درباره این که «حوزه علمیه تمدن ساز حوزه ای با طرح تحولی مشخص و دقیق است»، تصریح کرد: توصیه های رهبر معظم انقلاب برای تمدن سازی به ویژه لوازم تمدن سازی در حوزه می تواند محور مباحث درون حوزوی و هم اندیشی اساتید قرار گیرد؛ امروزه با توجه به سند چشم انداز و نظام های حوزوی که از سوی مدیریت حوزه ها تهیه شده و با لحاظ عزم اعضای شورای عالی حوزه ها مبنی بر تحول حوزوی، نسل جدید طلاب انقلابی با امید بیشتر میدان عمل پیدا می کند که در این زمینه بتوانند با راهنمایی های اساتید معظم دین خود را به نظام و انقلاب اسلامی ادا کند./1330/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7

1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۱
مطلب پر محتوا و عمیقی ارایه شده
از این دست تحلیل ها بیشتر منتشر کنید
0
0