۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۵
کد خبر: ۶۲۹۱۵۱

انتشار اسنادی از عملیات ناکام تل‌آویو در غزه

انتشار اسنادی از عملیات ناکام تل‌آویو در غزه
شبکه «الجزیره» اطلاعات و تصاویری منتشر نشده از عملیات ناموفق یگان سری رژیم صهیونیستی در غزه فاش کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، بیستم آبان‌ماه سال گذشته (۱۳۹۷) برابر با یازده نوامبر ۲۰۱۸ گروهی از کماندوهای ارتش رژیم صهیونیستی با مأموریتی امنیتی-اطلاعاتی به منطقه‌ای در شرق «خان یونس» وارد شدند اما بیداری گردان‌های «القسام» شاخه نظامی حماس مأموریت آنها را به شکست کشاند.

طی این درگیری‌ها هفت تن از اعضای القسام از جمله یک فرمانده به نام «نور برکه» به شهادت رسیدند؛ در نهایت کماندوها با پوشش هوایی جنگنده‌های صهیونیست، از نوار غزه فرار کردند .

شبکه «الجزیره» در برنامه «ما خفی اعظم» برای اولین بار ابعاد جدیدی از این عملیات را منتشر کرد.

«ابوانس» از فرماندهان دستگاه اطلاعاتی گردان‌های «القسام» شاخه نظامی حماس در این برنامه اعلام کرد، یگان صهیونیستی «سیرت متکال» در این عملیات دنبال کار گذاشتن سامانه جاسوسی برای هک کردن شبکه ارتباطی مقاومت در نوار غزه بود.

بر اساس این گزارش، علیرغم آنکه رژیم صهیونیستی بسیار تلاش کرد که تجهیزات استفاده شده در این عملیات پنهان بماند اما در این برنامه تجهیزاتی که القسام پس از حفاری به آن دست پیدا کرده بود، نمایش داده شد و در میان آنها تجهیزات حفاری، کلت و صدا خفه کن و پوشش‌های ضد صدا بر گرفتن صدای تجهیزات هنگام کار دیده می‌شود.

در ادامه این گزارش به نقل از «ابوسلمان» از مهندسان فنی گردان‌های القسام آمده است: شبکه ارتباطی ویژه مقاومت فلسطین قواعد درگیری را تغییر داده و یک سیستم خودکار با لایه‌های امنیتی و واحدهای نظارت و تحلیل تشکیل داده است.

الجزیره در ادامه تصاویری اختصاصی از یگان‌های القسام در داخل یکی از تونل‌های سری نمایش داد که بر روی شبکه ارتباطی مقاومت کار می‌کنند.

منبع: العالم

ارسال نظرات