۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۶۲۹۳۱۹
معاون علمی و فن آوری آستان قدس رضوی تبیین کرد؛

راهکارهای اجرایی شدن بیانیه گام دوم انقلاب

راهکارهای اجرایی شدن بیانیه گام دوم انقلاب
مهدی نژاد نوروزی گفت: وقتی بیانیه گام دوم سند راهبردی برای ۴۰ سال دارد، باید این سند به برنامه‌های کوتاه مدت تنظیم و تبدیل به قانون شود تا اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، محمد مهدی نژاد نوروزی، معاون علمی و فن آوری آستان قدس رضوی در نشست تخصصی واکاوی الزامات و اقتضائات اجرایی شدن گام دوم انقلاب که امروز در بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: یکی از ویژگی های بیانیه گام دوم چشم انداز سازی است.

وی با بیان این که بیانیه گام دوم افق را چهل ساله دیده است، اظهار کرد: کسی که مدیریت راهبردی دارد باید تفکر راهبردی داشته باشد تا در تصمیم گیری خود به همه جوانب و عمق زمان توجه داشته باشد و برای این تفکر راهبردی باید برنامه راهبردی داشته باشد و رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب  این افق را در چشم انداز 40 ساله دیده است.

مهدی نژاد نوروزی با اشاره به این که رهبری در بیانیه گام دوم محیط شناسی گذشته و حال و آینده را داشته اند، ابراز کرد: اهمبت سند بیانیه گام دوم انقلاب خیلی بالاست چون رهبری تجربه در حد اعلی و فهم عمیق از حوادث داشته اند همچنین محیط شناسی گذشته و حال و آینده را در بیانیه گام دوم داشته اند.

معاون علمی و فن آوری آستان قدس رضوی به اجرایی شدن بیانیه گام دوم اشاره و بیان داشت: در مدیریت راهبری تدوین و پیاده سازی را داریم حال سند گام دوم بخش تدوین را انجام داده است و پیاده سازی آن باقی مانده است همچنین بحث نظارت و کنترل در کنار این تدوین و پیاده سازی باید وجود داشته باشد.

وی به راهکارهای اجرایی شدن بیانیه گام دوم انقلاب اشاره و ابراز داشت: وقتی بیانیه گام دوم سند راهبردی برای 40 سال دارد، باید این سند به برنامه های کوتاه مدت تنظیم و تبدیل به قانون شود تا اجرایی شود همچنین برای اجرایی شدن باید نخبگان و فرهیختگان و مردم مطالبه داشته باشند و ترویج گفتمان سازی شود، سازوکارهای مورد نیاز برای ارجاعی شدن تعیین و تبیین شود و تربیت و توانمندسازی نیروی انسانی انجام شود.

مهدی نژاد نوروزی شناسایی منابع و ایجاد فرصت های جدید را از دیگر راهکارها جهت اجرایی شدن بیانیه گام دوم انقلاب بیان و اظهار کرد: منابع مکفی برای اجرایی شدن این بیانیه باید تأمین شود و برای این منظور نباید تنها به بودجه های دولتی اکتفا شود و نهادهای مختلف باید در این خصوص ورود پیدا کنند./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات