۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۰
کد خبر: ۶۲۹۴۴۲
مدیر حوزه علمیه اصفهان:

روحانیون نباید درگیر مسائل سیاسی چپ و راست باشند

روحانیون نباید درگیر مسائل سیاسی چپ و راست باشند
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: روحانیون نباید درگیر مسائل سیاسی چپ و راست باشند و خوشبختانه تا حد زیادی این امر جامعه عمل پوشیده است.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در جمع روحانیون شاخص و فعالین سیاسی و فرهنگی استان اصفهان اظهار کرد: امیدوارم در اصفهان مسئله روحانیت نسبت به سایر استان ها رونق بهتری پیدا کند، روحانیون نباید درگیر مسائل سیاسی چپ و راست باشند و خوشبختانه تا حد زیادی این امر جامعه عمل پوشیده است چرا که همواره باید میان روحانیون انسجام برقرار باشد.

جمعیت روحانیت مبارز باید هدایت سیاسی مردم را برعهده گیرند

در ادامه حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز کشور با تأکید بر هم افزایی و انسجام در کلیه امور گفت: کلمه تهاجم فرهنگی ۲۵ سال پیش از زبان رئیس سرویس اطلاعاتی فرانسه خارج شده است که گفته است جمهوری اسلامی ایران تهاجم فرهنگی را علیه غرب آغاز کرده است این سخن در حالی گفته شده که ساماندهی و برنامه ریزی مدون و هم‌افزایی  منسجمی در امور نداریم.

وی با تاکید بر اینکه روحانیت مبارز نه یک ارگان سیاسی است و نه یک حزب، گفت: جمعیت روحانیت مبارز باید هدایت سیاسی مردم را برعهده گیرند و به مردم راه درست را نشان دهند چرا که ما کارگزاران سیاسی سیاستمداران نیستیم، در سال‌های اخیر جامعه روحانیت مبارز به یک فعالیت سیاسی محدود انتخاباتی محاط شده است و این یک نقطه ضعف بزرگ است.

حجت الاسلام پورمحمدی در خصوص تشریح نقطه ضعف جمعیت روحانیون مبارز در سال های اخیر گفت: ایراد اصلی جمعیت روحانیون مبارز این بود که برای کار گسترده برنامه ریزی و طراحی نشده بود و بر همین اساس باید رویکردها را اصلاح کرد کرد و  مقام معظم رهبری نیز این تغییر رویکرد به وسیله ارتباط گیری با جوانان را مهم می‌دانند.

وی با بیان اینکه در یک سال گذشته اساسنامه تغییراتی را پذیرا شده است عنوان کرد: در واقع طبق اساسنامه جدید رویکرد بر این شده است تا با دیدگاهی ملی و مشارکت همه روحانیون نظرات جمعی منتخب شوند، چراکه قبل از هر سخنی که از سوی جمعیت روحانیون مبارز بیرون می آید باید حرف همه روحانیون باشد.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز کشور با تاکید بر اینکه هم‌افزایی اهمیت قابل توجهی در میان جمعیت روحانیون مبارز دارد، خاطرنشان کرد: نظرات در هر ارگان یا جمعیتی باید در میان جمع تولید شود تا موثر واقع شود در همین خصوص این اجماع نظر در جمعیت روحانیون مبارز تنها با شبکه سازی انجام می‌شود./1304/د102/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات