۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۵
کد خبر: ۶۲۹۴۵۹
آیت الله فقیهی:

با خدمت متواضعانه به مردم تلاش دشمن برای تخریب روحانیت را بی اثر کنیم

با خدمت متواضعانه به مردم تلاش دشمن برای تخریب روحانیت را بی اثر کنیم
آیت الله فقیهی با بیان اینکه دشمنان داخلی و خارجی درصدد تخریب چهره روحانیت هستند، گفت:طلاب با خدمت رسانی به مردم می‌توانند اسلام را زنده و روحانیت را آبرومندتر کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محسن فقیهی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در جلسه درس اخلاق هفتگی خود که در مدرسه آیت الله گلپایگانی برگزار شد، به شرح روایتی از کتاب چهل حدیث امام خمینی(ره) درباره عجب پرداخت و گفت: یکی از امراضی که جامعه را درگیر کرده، مسأله عجب و خود بزرگ بینی در علم و دین است.

آیت الله فقیهی به تبیین روش های درمان و علاج بیماری روحی عجب پرداخت و بیان کرد: توجه انسان به بزرگی خداوند و اینکه تمام فضایل از طرف پروردگار است سبب می شود که عجب و خودبرتر بینی از بین برود چرا که ممکن است دارایی های انسان مانند علم، مال، مقام و جمال در لحظه ای از بین برود.

عضو جامعه مدرسین با اشاره به آیه 21 سوره نور ابراز کرد: اگر فضل و رحمت خداوند شامل بشر شود و انسان شاکر خداوند بوده و عجب و بزرگ بینی سراغش نیاید و  متواضع و خدمتگزار باشد، مقام، مال و جمال برای انسان باقی خواهند ماند.

عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه انسان نباید با علم و تقوای خویش مغرور شود، بیان کرد: انسان های با تقوایی بوند که در قوه قضاییه قاضی شدند، اما زمانی مقام قضاوت گرفتند، رشوه ای را دریافت و آبروی چندین ساله خویش را نابود کردند.

عضو جامعه مدرسین با اشاره به روایتی از امام حسن عسکری(ع) گفت: بالاترین صفت و مقام بعد از ایمان، نافع بودن برای مردم است؛ از این مسؤولان باید مشکل مردم را حل کنند و کمک رسان مردم باشند.

عضو جامعه مدرسین بیان کرد: امام حسن عسکری(ع) در روایتی فرمودند انسان دارای هر نعمتی باشد، مورد حسادت مردم قرار می گیرد، اما فردی به تواضع شما حسادت نمی کند و همه انسان ها، فرد متواضع را دوست دارند.

آیت الله فقیهی ابراز کرد: روحانیت باید تواضع و فروتنی داشته باشند، تکبر و خود بزرگ بینی را خود دور کنند و همواره در خدمت رسانی به مردم گام بردارند.

وی با بیان اینکه خدمت رسانی طلاب در سیل اخیر موجب آبرومندی حوزه های علمیه شد، گفت: دشمنان داخلی و خارجی دنبال این مسأله هستند که چهره روحانیت را تخریب کنند؛ از این رو طلاب با تواضع، رفتار نیک و خدمت رسانی به مردم می توانند اسلام را زنده و روحانیت را آبرومندتر کنند./998/پ202/ق

میثم صدیقیان
ارسال نظرات