۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۶۲۹۴۶۴
استاد حوزه علمیه:

وجود طلحه و زبیرها سبب تضعیف انقلاب اسلامی است نه آمریکای خبیث

وجود طلحه و زبیرها سبب تضعیف انقلاب اسلامی است نه آمریکای خبیث
استاد حوزه علمیه گفت: دلیل تضعیف انقلاب اسلامی وجود طلحه و زبیرهایی است که به انقلاب ضربه می زنند و در غیر این صورت آمریکا و اسرائیل هیچ غلطی نمی توانند انجام دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مجدهاشمی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجد جامع غدیرخم به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: انسان به هر میزان در دنیا درجات ایمانی کسب کرد در بهشت نیز از مقامات بالاتری برخوردار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه آخرت جدای از عالم دنیا نیست و هر دو لازم و ملزوم یکدیگر هستند، ادامه داد: انسان در عالم دنیا می تواند آخرتی نیکو بسازد پس لازم است انسان مراقب اعمالش باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مجدهاشمی در جوار اهل بیت(ع) بودن را بالاترین درجه اخروی دانست که انسان می تواند کسب کند، ابراز کرد: انسان اگر در عالم دنیا تابع دستورات اهل بیت(ع) باشد در قیامت با آن بزرگواران همنشین می شود، شیعیان در قیامت همنشینان اهل بیت(ع) هستند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان باید از عمر اندکی که دارد برای ساخت آخرتی نیکو بهره ببرد، اظهار داشت: انسان باید بداند هدف از خلقت چه بوده و به کدام مقصد در حال حرکت است در صورت این آگاهی می تواند از دستورات دین تبعیت کند.

وی با اشاره به اینکه دوران امامت امام حسن عسکری(ع) بسیار سخت و دشوار دانست و اظهار داشت: دوران امامت امام یازدهم ۶ سال بیشتر نبود اما در این بازه زمانی اندک دشمنان سخترین فشارها را بر ایشان وارد کردند.

حجت الاسلام والمسلمین مجدهاشمی ادامه داد: حضرت در دوران امامت در پادگان نظامی و تحت کنترل شدید خلفای جور بودند اما با همین اوضاع و شرایط سخت مطالبی از این بزرگوار نقل شده که خود بیانگر معجزه الهی است.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: معرفی امام زمان(عج)، تربیت شیعیان، آماده سازی جامعه برای عصر غیبت و بیان احادیث مهم از جمله کارهایی بود که حضرت در آن شرایط سخت انجام دادند.

وی با تاکید براینکه شیعه واقعی تابع سیره ائمه اطهار(ع) است، گفت: تبعیت از سیره آن بزرگان نیازمند شناخت است. شیعه تنها عنوان و لفظ نیست بلکه حقیقت شیعه عمل به دستورات قرآن و عترت است.

حجت الاسلام والمسلمین مجدهاشمی مهربانی و دلسوزی را شاخصه اصلی شیعیان برشمرد و بیان داشت: اهل بیت(ع) شیعیان را به تقویت اتحاد و انسجام جامعه ایمانی بسیار توصیه می کردند و تاکید داشتند مومنان نسبت به یکدیگر کدورت و دشمنی نداشته باشند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه دشمنی و تفرقه برازنده شیعیان نبست، خاطرنشان کرد: اهل بیت (ع) قرآن مجسم و قرآن ناطق بودند که مهجور ماندند. امروز انقلاب اسلامی اگر تضعیف شده به خاطر وجود طلحه و زبیرهایی است که به انقلاب ضربه می زنند و در غیر این صورت آمریکا و اسرائیل به گفته امام راحل هیچ غلطی نمی تواند انجام دهند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
نمحمد مهدی اسلامی (نام مستعار)
Iran, Islamic Republic of
۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳
نظر مبارک حضرت استاد مجد هاشمی دام طله کاملا حیح و هشدار دهنده است . بنده آن مقداری را که در این صفحه آمده است بخوبی خواندم اما از فرمایش ایشان چنین استنباطی نکردم که فرموده باشند منظورم این است انتخاب عنوان باری کلام این بزرگوار که خطر برای اسلام و انقلاب را منحصر به طلحه و زبیرها های زمان کرده باشند قدری این توهم را ایجاد میکند که مثلا فقط باید مراقب خطر هائی باشیم که از ناحیه ی دشمناد داخلی تهدید کننده است . در صوربی که بنظر میرسد حضرت ایشان خطر آمریکا را زمانی کارساز میدانند که بدست ایادی داخلی او خدای نا خواسته امکان تحقق خواهد داشت . البته بدیهی است که در مقایسه دشمنان داخلی و خارجی درست که گفته شود داخلی های دشمن خطر ناک تر از دشمنان خارجی اند. بنده که این عنوان را دیدم حساس شدم اما معلوم نیست هر کسی با دیدن عنوان حساس شده و به مطالعه ی کل متن بپردازد . آری هم باید مواظب دشمنان داخلی باشیم و هم دشمنان داخلی که این دست های آنانند . والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته .
0
0
ناشناس
|
۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۸
هم باید مواطب دشمنان خارجی باشیم و هم مواظب دشمنان داخلی (طلحه و زبیرها به تعبیر استاد)که این دشمنان داخلی عمله و اکره ی دشمنان خارجی اند و بمنزله ی دستان آنان محسوب میشوند اگر این دست ها را قطع کنیم خارجی ها چندان غلطی نمیتوانند بکنند . این بود منظور بنده در متن فوق که قدری نا مفهوم است .
نمحمد مهدی اسلامی (نام مستعار)
Iran, Islamic Republic of
۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۳
هم باید مواظب دشمنان داخلی باشیم و هم دشمنان خارجی که در راس همه شان آمریکای خبیث شیطان بزرگ .که البته دشمنان داخلی. متاسفانه بنده بهنگام نوشتن چون ذهنم سریعتر از دستانم حرکت میکند بعضی از کلمات حذف شده و نوشته معیوب میشو د از این بابت پوزش میطلبم از عموم خوانندگان . وایسلام علیکم و رحمة الله و برکاته .
0
0
نمحمد مهدی اسلامی (نام مستعار)
Iran, Islamic Republic of
۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۴
زبیرستی یا طلحه یا هرکسی . چو بر گشتی از عدل و ایمان خسی تلاش زیادی که کردی ز پیش . هدر دادی اینک بدستان خویش نمانده برایت دگر هیچ ارج . نیابی به کارت دگر هیچ فرج پس ار طالب حرمتی توبه کن. و الا بمیر یا تب نوبه کن
0
0