۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۴
کد خبر: ۶۲۹۵۸۹
آیت الله میرباقری:

توطئه های غرب علیه انقلاب اثر ندارد | ملت ایران از مبارزه خسته نمی شود

توطئه های غرب علیه انقلاب اثر ندارد | ملت ایران از مبارزه خسته نمی شود
نماینده خبرگان تأکید کرد که دنیای غرب در طول انقلاب انواع توطئه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و تحریم های اقتصادی را علیه ما به کار گرفت، اما نتوانست به اهداف خود برسد.

به گزارش  خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله میرباقری نماینده مجلس خبرگان رهبری امشب در مراسم یادواره شهدای گردان حضرت معصومه(س) که در مجتمع امام خمینی(ره) گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) قم برگزار شد، ضمن تسلیت وفات حضرت معصومه(س) گفت: بر اساس روایتی از امام جعفر صادق(ع)، قم حرم اهل بیت(ع) است.

وی با بیان اینکه خداوند متعال از نزول احکام دین قصد تربیت انسان ها را دارد، ادامه داد: این که خداوند خانه کعبه را در شرایط اقلیمی سخت قرار داده، از آن جهت است که انسان های موحد و عبد حقیقی تربیت کند.

آیت الله میرباقری با اشاره به تفاوت های بلد توحید با بلد کفر اظهار داشت: در بلد توحید همه ارکان حول محور امام معصوم(ع) شکل می گیرد و برای تربیت افراد پیامبران ارسال می شوند و زمینه رشد و سعادت انسان ها فراهم می شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری به روند شکل گیری تمدن غرب اشاره کرد و ابراز داشت: آمریکایی ها هنگامی که به جمع بندی تمدن مادی و مدرن خود رسیدند به تمدن آمریکا حمله کردند و سرخ پوستان بومی آن را نابود کردند و آنجا را قبله تمدن مادی خود قرار دادند.

وی با بیان اینکه جبهه شیطان برای گسترش تمدن مدرن و مادی خود آمریکا را قبله خود قرار داده است، افزود: پیروان این جبهه دل افراد مرعوب و خود باخته را جذب کرده و به آنجا می برند تا تمدن خود را گسترش دهند.

آیت الله میرباقری با اشاره به اینکه شهر مقدس قم مصداق بلد طیب است، خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) در شب معراج خودشان از آسمان قم عبور کردند و بقعه ای عظیم و نورانی و خوشبو را مشاهده فرمودند، سپس از جبرئیل پرسیدند این بقعه چیست؛ جبرئیل عرض کرد این شهر محبان و پیروان امیرمؤمنان(ع) و اهل بیت(ع) است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شهر مقدس قم بر اساس روایات مرکز شکل گیری محبان اهل بیت(ع) است، بیان کرد: خداوند متعال قم مقدسه را انتخاب کرده است تا اسرار و معارف اهل بیت(ع) از آن بروز و ظهور پیدا کند؛ بر اساس روایات قم معدن معارف اهل بیت(ع) است.

وی با اشاره به اینکه حضرت معصومه(س) باب الجنة هستند، اضافه کرد: این که در روایت فرموده اند «من زارها وجب له الجنه» از آن جهت است که این بانوی مکرمه باب بهشت است، بنابراین هر کسی که در قم حاضر شده و با ایشان بیعت کند بهشت بر او واجب می شود.

آیت الله میرباقری با بیان اینکه حضرت فاطمه معصومه(س) محور جوشش علم اهل بیت(ع) در قم هستند، خاطرنشان کرد: این بانوی بزرگوار دست همه شیعیان را می گیرند و به وادی توحید وارد می سازند؛ زیر سایه این بانوی کرامت است که شیخ عبدالکریم حائری ها، امام خمینی ها و آیت الله بروجردی ها بروز و ظهور پیدا می کنند و تحولات عظیم رقم می زنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به میزان سرمایه گذاری تمدن غرب علیه انقلاب اسلامی تأکید کرد: انقلاب اسلامی 4 دهه در برابر طوفان های بنیان کنی که از سوی غرب می وزد ایستادگی کرده است؛ این طوفان ها به هر جا می وزید ریشه هایش را از جا کنده بود، اما علیه ملت ایران تأثیری ندارد زیرا این ملت از جنگ خسته نمی شوند.

وی با بیان اینکه ما همه تهدیدات تمدن غرب را خنثی کرده ایم، ادامه داد: دنیای غرب انواع توطئه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و تحریم های اقتصادی را علیه ما به کار گرفت، اما نتوانست به اهداف خود برسد؛ غربی ها در دورانی یک کشتی حرکت می دادند و دولت ها ساقط می کردند، اما امروز کشتی هایشان از ما فراری هستند.

آیت الله میرباقری خطاب به نفوذیان و خودباختگان و منافقان داخلی گفت: کسانی که دور امام راحل بودند، اما امروز دستشان در دست غربی ها است بدانند با همان ها محشور خواهند شد.

وی در پایان با بیان اینکه استقامت و ایستادگی امامین انقلاب اسلامی و ملت ایران شعاعی از پرتو عنایات حضرت فاطمه معصومه(س) است، گفت: بنده تعبیر «رحلت شهادت گونه» را مناسب نمی دانم، زیرا رحلت حضرت فاطمه معصومه(س) فوق همه شهادت ها است./841/پ202/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات