۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۶۲۹۶۸۷

مهمترین اخبار اقتصادی شنبه ۱۶ آذرماه ۹۸| قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار

مهمترین اخبار اقتصادی شنبه ۱۶ آذرماه ۹۸| قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار
در بازار آزاد هر قطعه نیم‌سکه بهار آزادی 2 میلیون و 388 هزار تومان، ربع‌سکه یک‌میلیون و 539 هزار تومان فروخته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، مهمترین اخبار اقتصادی شنبه 16 آذر ماه  ۹۸ به شرح ذیل است:

 

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز امروز ۹۸/۰۹/۱۶

امروز در بازار آزاد قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید 4 میلیون و 569 هزار تومان و سکه بهار آزادی طرح قدیم 4 میلیون و 290 هزار تومان معامله می‌شود.

در بازار آزاد هر قطعه نیم‌سکه بهار آزادی 2 میلیون و 388 هزار تومان، ربع‌سکه یک‌میلیون و 539 هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی 919 هزار تومان فروخته می‌شود. قیمت طلای 18عیار هم 454 هزار و 800 تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت 1460 دلار معامله می‌شود.

همچنین در بازار سبزه‌میدان، قیمت طلای 24عیار 606 هزار و 400  تومان، هر مثقال طلا یک میلیون و 969 هزار تومان تعیین شده است.

هم‌اکنون قیمت دلار در بازار آزاد 12 هزار و 950 تومان، قیمت درهم امارات 3 هزار و 594 تومان و قیمت پوند انگلیس 17 هزار و 236 تومان تعیین شده و به‌فروش می‌رسد.

صرافی‌های بانک‌ها امروز شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم 12هزار و 700 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 12هزار و 550 تومان خریداری می‌کنند، بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها 13 هزار و 950 تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 13 هزار و 800 تومان است.

 

جزئیات جدید از بودجه ۹۹

جزئیات اولیه از لایحه بودجه 99 نشان می‌دهد، بر اساس پیشنهاد دولت در تبصره‌‌های بودجه هیچ کدام از حاملهای انرژی در سال 99 تغییر نمی‌کند. در حال حاضر قیمت بنزین بر اساس طرح جدید سران قوا سهمیه‌بندی شده و بنزین آزاد با نرخ 3000 تومان به فروش می رسد. همچنین تاکنون قیمت گازوییل تغییر نکرده و با این پیشنهاد دولت قیمت آب، برق و گاز نیز تغییر نخواهد کرد.

همچنین در حالی که پیش از این اعلام شده بوده بودجه عمرانی دولت برای سال بعد حدود 60هزارمیلیارد تومان است، جزئیات جدید از لایحه نشان می‌دهد رقم بودجه عمرانی به 70هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

گفتنی است، نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه پیش از این اعلام کرده بود بر اساس بودجه دولت، کلیه درآمدهای حاصل از نفت به بودجه عمرانی و اشتغال زایی تخصیص خواهد یافت.

این در حالی است که رئیس سازمان برنامه و بودجه تأکید کرده است: لایحه بودجه 99 با کمترین وابستگی به نفت تهیه و تنظیم شده است.

به گزارش تسنیم، رئیس جمهور فردا لایحه بودجه 484هزار میلیارد تومانی را با 19 جلد پیوست به مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌کند.

بر این اساس 47 هزار میلیارد تومان از محل فروش نفت درآمد کسب خواهد شد، همچنین مصارف بودجه در 2 بخش بر اساس سیاست ها تهیه شده است. در هزینه های جاری برای جبران قدرت خرید مردم، 15 درصد حقوق ها افزایش یافته است، 6 هزار میلیارد تومان برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در نظر شده است. 2 هزار میلیارد تومان برای طرح رتبه بندی کردن فرهنگیان پیش بینی شده است، یارانه نقدی به مثابه قبل پرداخت می شود و 31 هزار میلیارد تومان یارانه حمایت معیشتی پرداخت خواهد شد.

 

آغاز ثبت نام طرح ملی مسکن در ۶۹ شهر

بر اساس اعلام دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی از ساعت 10 امروز در 5 همدان، یزد، چهارمحال و بختیاری، خوزستان و کرمانشاه آغاز شده و تا 19 آذر ادامه خواهد داشت.

ثبت‌نام در استان همدان برای 10 شهرستانِ همدان، ملایر، نهاوند، اسدآباد، تویسرکان، بهار، جورقان، کبودرآهنگ، گیان و سرکان انجام می شود. در استان یزد نیز در 18 شهرستان استان از جمله یزد، میبد، اردکان، بافق، مهریز، احمدآباد، ابرکوه، تفت، نیر، شاهدیه، زارچ، ندوشن، مهردشت، خضرآباد، اشکذر، هرات، مروست و بهاباد، ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن آغاز شده است.

ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن در استان چهارمحال‌و‌بختیاری نیز در 15 شهرستان شهرکرد، بروجن، فرخ‌شهر، فارسان، لردگان، نقنه، بلداچی، هفشجان، کیان، سورشجان، باباحیدر، جونقان، اردل، سامان و بن آغاز شده است. همچنین، در استان خوزستان نیز شهرستان‌های اهواز، ایذه، دزفول، بندرماهشهر، اندیمشک، بهبهان، شوشتر، شوش، سوسنگرد، حمزه، سالند، شهرامام، میانرود، شرافت، شاوور و آغاجاری جزو 15 شهر خوزستان در برنامه ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن قرار دارند که ثبت نام آن‌ها آغاز شده است.

در استان کرمانشاه نیز ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای کرمانشاه، اسلام‌آباد غرب، کنگاور، سنقر، جوانرود، صحنه، قصرشیرین، گیلانغرب، تازه‌آباد، پاوه و روانسر آغاز شده است.

 

آغاز فروش اقساطی ۳ محصول ایران خودرو از فردا ۱۷ آذرماه

فروش اقساطی محصولات ایران خودرو به تعداد بسیار محدود از ساعت 10 صبح روز یکشنبه مورخ 98/09/17 تا زمان تکمیل ظرفیت آغاز خواهد شد.

در این روش فروش صرفا" مشتریانی امکان ثبت نام خواهند داشت که چک های طرح " سامانه صیاد " را داشته و فاقد هرگونه چک برگشتی باشند از اینرو اطلاعات صادر کننده چک پس از انجام پیش پرداخت، اعتبارسنجی شده و در صورت دارا بودن شرایط لازم، ادامه فرآیند فروش امکان پذیر خواهد بود، همچنین نتیجه بررسی و اعتبارسنجی از طریق پیامک به مشتریان اطلاع رسانی خواهد شد،و در صورت عدم امکان اعتبارسنجی وجوه پرداختی مشتری به حساب ایشان استرداد خواهد شد.

ضمنا" چک باز پرداخت اقساط با تاریخ قید شده در بخشنامه صرفا" از مشتری صاحب قرارداد دریافت خواهد شد و در این بخشنامه امکان دریافت چک از شخص ثالث (اقوام درجه یک ،دو و ...) وجود ندارد و عنوان صادر کننده چک دراین بخشنامه اشاره به صاحب قرارداد دارد. همچنین فک رهن سند خودرو زودتر از موعد چکها برای کلیه محصولات این بخشنامه امکانپذیر نخواهد بود.

گروه صنعتی ایران خودرو , پیش فروش خودرو‌ ,

 

قیمت مرغ کاهش یافت

بررسی‌های میدانی خبرنگار فارس درباره محصولات پروتئینی از منطقه 19 تهران حاکی است که قیمت مرغ نسبت به هفته گذشته حدود یک‌هزار تومان در هر کیلو کاهش یافته است. سایر مشتقات مرغ نیز نسبت به هفته گذشته با کاهش همراه بوده است. 

قیمت گوشت گوساله یکی دو هفته‌ای است تقریباً روند ثابت را طی می‌کند و هیچ افزایشی نداشته است. قیمت انواع ماهی هم ثابت بوده است. 

گزارش میدانی خبرگزاری فارس حاکی است هر کیلوگرم مرغ در منطقه 19 تهران به قیمت 10 هزار و 800 تومان به فروش می‌رود که نسبت به هفته گذشته در هر کیلو یک‌هزار تومان کاهش داشته است. 

قیمت ران مرغ 10 هزار و 200 تومان، ران مرغ بدون کمر 11 هزار و 400 تومان، سینه مرغ 12 هزار و 800 تومان، سینه کبابی 17 هزار و 900 تومان، فیله مرغ 25 هزار تومان، کمر مرغ 16 هزار و 500 تومان، کتف و بال 12 هزار و 500 تومان، گردن مرغ 5 هزار تومان، دل مرغ 8 هزار تومان، پای مرغ 5 هزار تومان، سنگدان مرغ 6 هزار تومان و جیگر مرغ 2 هزار و 800 تومان به فروش می‌رود. 

 حاکی است قیمت هر کیلو ران و دست گوشت گوساله 70 هزار تومان، گوشت مخلوط گوساله 65 هزار تومان، گوشت چرخ کرده گوساله 58 هزار تومان و گوشت منجمد 48 هزار و 800 تومان عرضه می‌شود. 

* ماهی تیلاپیا 53 هزار تومان

براساس این گزارش، هر کیلوگرم ماهی تیلاپیا 53 هزار تومان به فروش می‌رود. ماهی آزاد قزل‌آلا هم در بازار تهران 25 هزار و 500 تومان عرضه می‌شود. 

همچنین گزارش خبرنگار فارس حاکی است هر کیلوگرم قارچ نیز 14 هزار و 500 تومان به فروش می‌رود که نسبت به هفته گذشته کاهش 1300 تومان داشته است. 

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات