۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۱
کد خبر: ۶۲۹۷۱۸
حجت الاسلام والمسلمین لائینی تأکید کرد؛

ضرورت تقویت زیر ساخت های حوزوی مازندران

ضرورت تقویت زیر ساخت های حوزوی مازندران
حجت الاسلام والمسلمین لائینی با اشاره به تاریخ پر افتخار حوزه علمیه مازندران بر ضرورت تقویت زیر ساخت های حوزوی استان تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جلسه هماهنگی مدیران نهاد‌های حوزوی استان به تاریخ پرافتخار حوزه علمیه مازندران اشاره کرد و گفت: حوزه علمیه استان در طول تاریخ مهد پرورش علما و فق‌های بزرگ دینی بوده است.
 
وی با بیان این که بسیاری از شخصیت‌های اثرگذار کشور پرروش یافته حوزه علمیه مازندران هستند، افزود: حوزه علمیه استان کارنامه پرافتخاری دارد که باید حفظ و تقویت شود.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران از حوزه علمیه استان به عنوان یکی از حوزه‌های پرافتخار کشور یاد کرد و گفت: وجود بیش از ۵۰ مدرسه علمیه برادران و خواهران در این استان یک ظرفیت علمی، دینی و فرهنگی بالایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی به تحصیل هزاران طلبه برادر و خواهر در سطح استان اشاره کرد و با بیان این که چنین ظرفیت علمی و فرهنگی در کمتر جای کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: باید این ظرفیت عظیم دینی، علمی و فرهنگی حمایت و تقویت شود.
 
امام جمعه ساری، تقویت کمی و کیفی حوزه‌های علمیه را در شرایط امروز امری ضروری دانست و تصریح کرد: با توجه به هجمه‌های سازمان یافته دشمنان علیه دین و انقلاب، تقویت مراکز حوزوی در جامعه ضروری است.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که مدیریت یک مدرسه علمیه در شرایط خاص اقتصادی امروز کار سختی است، ادامه داد: باید مشکلات زیرساختی جهت تقویت این مراکز مهم علمی و دینی استان رفع شود.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که حوزه‌های علمیه وظیفه تربیت و پرورش طلاب علوم دینی را برای هدایت جامعه بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه حوزه‌های علمیه علیرغم مشکلات و محدودیت‌هایی که در سال‌های اخیر با آن مواجه بوده اند، اما به خوبی توانستند به رسالت خود در جامعه دینی عمل کنند.
 
امام جمعه ساری، کارنامه فعالیت‌های علمی، فرهنگی و پژوهشی حوزه علمیه مازندران را مثبت ارزیابی کرد و گفت: به طور حتم تقویت خدمات زیربنایی نهاد‌های حوزوی می‌تواند نقش بسیار محوری در رشد فرهنگی، دینی و اجتماعی جامعه داشته باشد./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات