۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۶۲۹۷۳۸
یمن:

علمای دربار سعودی کاهنان معبدند

علمای دربار سعودی کاهنان معبدند
دبیر کل انجمن علمای یمن ضمن تمسخر دلجویی هیأت علمای سعودی از آمریکا به دلیل حادثه تیراندازی فلوریدا، اغلب جنایات صورت گرفته در کشورهای اسلامی را نتیجه فتوای آنها دانست.

به گزارش خبرگزاری رسا، دبیر کل انجمن علمای یمن با انتقاد از علمای دربار سعودی آنها را کاهنان معبد توصیف کرد.

پس از آن که مشخص شد عامل تیرانداز روز جمعه گذشته در پایگاه هوایی فلوریدا  آمریکا یک دانشجوی عربستانی بوده که از سوی دولت این کشور هم اعزام شده بود، مقامات ریاض با ارسال پیام‌های متعدد این اتفاق را جنایت خوانده و سعی کردند با دلجویی از آمریکا خود را از آن مبرا کنند.

علامه عبدالسلام الوجیه در گفت‌وگو با المسیره گفت: علمای دربار سعودی دین اسلام را تحریف می‌کنند که آخر و عاقبت فتواهایشان گرفتن هزاران قربانی است.

دبیر کل انجمن علمای یمن تاکید کرد: اکثر جنایاتی که در کشورهای عربی و اسلامی رخ می‌دهد نتیجه فتوای علمای سعودی است.

وی افزود: علمای سعودی وقتی هزاران جرم و جنایت در یمن و اقصا نقاط جهان عرب رخ می‌دهد کجا هستند. آنها عالمان ارشد نیستند بلکه کاهنان معبدند.

پایگاه هوایی نیروی دریایی آمریکا در ایالت فلوریدا شاهد چندین تیراندازی بود و منابع رسانه‌ای از کشته شدن چهار نفر از جمله عامل این تیراندازی خبر دادند.

دبیرخانه هیأت علمای عربستان نیز این جنایت را محکوم کرد و گفت: «این اتفاق جنایتی فجیع و ناسازگار با اسلام است که ریختن خون را حرام می‌شمرد».

این در حالی است که علمای سعودی  جنایات کشورشان علیه هزاران نفر از مردم بی گناه یمن طی پنج سال گذشته را به فراموشی سپرده اند./983/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات