۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۶۲۹۷۴۳
فعالیت اجتماعی طلاب؛

طلاب در ارائه خدمات اجتماعی به مردم الگو باشند

طلاب در ارائه خدمات اجتماعی به مردم الگو باشند
حجت‌ الاسلام کبیریان گفت: اگر طلاب و روحانیون در زمینه خدمات اجتماعی و غمخواری پیش‌قدم باشند، مردم هم از آنها الگو برداری می‌کنند.

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین کبیریان، شنبه، ۱۶ آذرماه در افتتاحیه سومین مرکز نیکوکاری حوزه‌های علمیه استان تهران که در حوزه علیه الزهرا(ع) برگزار شد، با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم انسان را به عدل و احسان امر کرده است، اظهار کرد: وظیفه هر انسانی رعایت عدل و احسان به صورت مداوم است، رعایت عدل و احسان حرکت به سوی مغفرت الهی است که بهشت به پهنای آسمان و زمین را نصیب انسان می‌کند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان تهران با بیان اینکه عوامل زیادی برای رسیدن انسان به بهشت وجود دارد که یکی از آنها عدل و احسان است، ابراز کرد: انفاق و نیکوکاری مغفرت و رحمت الهی را شامل حال انسان می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کبیریان با استناد به روایتی از امام صادق(ع) درباره احسان و نیکوکاری، گفت: اگر مسلمانی حاجت برادر مسلمان خود را برطرف کند خداوند او را بر عهده می‌گیرد درباره پاداش او به کمتر از بهشت رضایت نمی‌دهد.

وی با استناد به روایت دیگری از امام محمدباقر(ع) درباره احسان و انفاق، اظهار کرد: هر کس دل مومنی را شاد کند خداوند او را حاکم بهشت قرار می‌دهد. افزون بر کمک مالی شاد کردن دل مومنی که سختی معیشت یا بیماری دارد هم مصداق نیکوکاری است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان تهران، با تاکید به اهمیت احسان و نیکوکاری، بیان کرد: در روایت دیگری از ائمه معصومین(ع) درباره احسان و نیکوکاری آمده است که هر کس به نیازمندی کمک کند اهل‌بیت(ع) و پیامبر خدا(ص) را شاد می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کبیریان افزود: بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب طلاب وظیفه هدایت فکری و معنوی، بصیرت‌افزایی سیاسی، خدمات اجتماعی و غمخواری مردم را بر عهده دارند. خدمات اجتماعی و غمخواری طلاب می‌تواند کارهایی نظیر مدرسه‌سازی، بیمارستان‌سازی، رسیدگی به مصیبت‌دیدگان سیل و زلزله، توسعه سواد و ایجاد اشتغال را شامل باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر طلاب و روحانیون در زمینه خدمات اجتماعی و غمخواری پیش قدم باشند مردم هم از آنها الگوبرداری خواهند کرد. /882/ 102/

 

ارسال نظرات