۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۶۲۹۷۴۵
عباسی خبر داد؛

مجلس در اسفندماه بودجه را بررسی می‌کند | بررسی استیضاح ۳ وزیر در مجلس

مجلس در اسفندماه بودجه را بررسی می‌کند | بررسی استیضاح ۳ وزیر در مجلس
سخنگوی هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی از احتمال استیضاح سه وزیر دولت دوازدهم توسط نمایندگان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، اسدالله عباسی سخنگوی هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه ۱۷ آذرماه سال ۹۸ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: موضوع استیضاح وزرای «آموزش و پرورش»، «کشور» و «نفت» به هیأت رییسه ارسال شده و این سه وزیر باید طی روز‌های آینده با حضور در کمیسیون‌های تخصصی پارلمان به سوالات وکلای ملت پاسخ دهند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه از امروز لایحه بودجه سال ۹۹ در اختیار وکلای ملت قرار گرفته، امیدوار هستیم که موضوع استیضاح وزرای دولت دوازدهم در کمیسیون‌های تخصصی حل و فصل شود و بررسی این مساله به صحن علنی پارلمان کشیده نشود.

عباسی با اشاره به بررسی بودجه در اسفندماه سال جاری، عنوان داشت: وکلای ملت از هم اکنون فرصت دارند تا نظرات خود را در خصوص بودجه سال آینده به کمیسیون برنامه و بودجه پارلمان ارائه کنند. پس از انجام این روند نیز در تاریخ ۴ اسفندماه سال جاری بررسی کلیات بودجه پیشنهادی در صحن علنی مجلس آغاز خواهد شد.

وی با بررسی اجمالی بودجه سال ۹۹، گفت: از ویژگی‌های بودجه سال آینده می‌توان به «حذف تدریجی وابستگی به نفت»، «همسان سازی حقوق بازنشستگان»، «افزایش حقوق شاغلین متناسب با نرخ تورم» و «طرح تحول سلامت» اشاره کرد.
 
سخنگوی هیأت رییسه پارلمان تاکید کرد: بودجه شرکت‌های دولتی پیش از تقدیم لایحه بودجه سال ۹۹ به مجلس ارائه شده بود و در کمیسیون برنامه و بودجه مورد رسیدگی قرار گرفت.

عباسی متذکر شد: در سنوات گذشته گاهی می‌دیدیم که برخی بودجه‌های در نظر گرفته شده  به علت پایدار نبودن منابع بودجه محقق نشده و مصوبات مجلس هم به طور کامل اجرایی نمی‌شد.

وی بیان کرد: بر این اساس در سال جاری تصمیم گرفته شد که بودجه شرکت‌های دولتی پیش از لایحه بودجه ۹۹ به مجلس ارائه شود تا منابع آن مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

عباسی در پایان اظهار داشت: در بررسی‌های به عمل آمده از بودجه ۹۹ مشخص شده که  ۲۰۰ هزار میلیارد تومان برای شرکت‌های دولتی در نظر گرفته شده است. /۸۵۶/
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
بایستی حقوق بازنشستگان و خانواده های مستمند و به شدت نیازمندشان که جمعیت قابل توجهی از خانوارهای طبقه متوسط و محروم و خدوم و رنج کشیده مدافع نظام و انقلاب رو با خدمت صادقانه ۳۰ ساله بدون فساد( دزدی ، رشوه ، اختلاس و فرار از کشور)تشکیل می دهند با توجه به منابع حاصل از اصلاح قیمت بنزین بطور کامل در سال ۹۹ همسان سازی شود.تا شرایط برای ادامه حیات و زندگی خانوارهای بدنه اصلی مدافع نظام و انقلاب در تمامی عرصه های مهم کشور، فراهم گردد.
0
0