۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۶۲۹۷۴۹
فرمانده سپاه انصارالرضا خراسان جنوبی:

کنگره شهدای سادات خراسان جنوبی برگزار می‌شود

کنگره شهدای سادات خراسان جنوبی برگزار می‌شود
فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: کنگره استانی شهدای سادات 19 دی ماه امسال مصادف با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در حسینیه جماران بیرجند برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، سردار علی قاسمی، فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: خراسان جنوبی تعداد 140 شهید سادات را تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است.

وی از برگزاری کنگره شهدای سادات استان خبر داد و گفت: ستاد اجرایی کنگره در استان برگزار شده و چهار کارگروه مردمی تبلیغات و فرهنگی، کارگروه پشتیبانی و مالی، کارگروه اقشار و صنوف و کارگروه اجرای مراسم تشکیل شده است.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی افزود: تمام اقدامات برای برگزاری باشکوه کنگره شهدای سادات انجام شده و تاکنون دیدارهایی با نماینده ولی فقیه و استاندار انجام شده است و همه سادات دست به دست هم دادند تا این کنگره برگزار شود.

سردار قاسمی تصریح کرد: مقام معظم رهبری سال گذشته در دیدار با ستاد اجرایی کنگره 2 هزار شهید خراسان جنوبی فرمودند یکی از بهترین کارها و شریف ترین کارها بزرگداشت شهدا است به خصوص در برخی مناطق که گرایش مردم به سمت دین و اسلام بیشتر است و این کار شکوه بیشتری می‌گیرد و خراسان جنوبی از این قبیل است؛ شما این کار را دنبال کنید و کنگره شهدا با کیفیت برگزار شود.

وی با بیان اینکه دشمنان می‌خواهند یاد شهدا احیا نشده و شهدا تکریم نشود، ادامه داد: در تلاش هستیم برگزاری یادواره و کنگره‌های شهدا در خراسان جنوبی هر ساله انجام شود و ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه در روزهای اخیر نیز یادواره شهدای عشایر استان برگزار شد، خاطرنشان کرد: کنگره استانی شهدای سادات 19 دی ماه امسال مصادف با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در حسینیه جماران بیرجند برگزار می‌شود.

سردار قاسمی با بیان اینکه در راستای برگزاری این کنگره نیز از خانوادهای شهدا دیدار و سرکشی شده است، اظهار کرد: این اجلاسیه شهدای سادات با حضور 10 هزار نفر از سادات استان برگزار خواهد شد و تا زمان اجلاسیه نیز یادواره‌های شهدا برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه حدود 40 هزار نفر سادات در استان خراسان جنوبی وجود دارد، افزود: از جمله 772 سادات فرهنگی، یک هزار و 700 سادات دوره دوم متوسطه، 518 سادات دانشجو، 200 سادات طلبه و 7 هزار سادات بسیجی هستند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه چهار کتاب از شهید سید احمد رحیمی، شهید سید علیرضا حسینی، شهیدین قاسمی و شهید سید فقیر حسینی در این کنگره رونمایی می‌شود، گفت: برای کنگره شهدای سادات استان نیز از مسؤولان سادات و ائمه جمعه سادات سراسر کشور دعوت می‌شود و سخنران محوری مراسم نیز آیت الله قاضی عسگر نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت خواهد بود./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات