۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۶۲۹۷۶۷
رییس سازمان تبلیغات اسلامی:

رهبر انقلاب برترین الگوی طلاب است|حوزه باید مسائل اصلی انقلاب را بشناسد

رهبر انقلاب برترین الگوی طلاب است|حوزه باید مسائل اصلی انقلاب را بشناسد
حجت الاسلام و المسلمین قمی با بیان این که رهبر معظم انقلاب برترین الگوی امروزی طلاب است، از حوزویان خواست مسائل اساسی انقلاب را به درستی فهم کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی در نشست خرمشهرها و عرصه فرهنگ؛ نقش حوزه و روحانیت که پس از نماز ظهر و عصر امروز به همت بسیج مدرسه علمیه معصومیه در مسجد این مدرسه برگزار شد، با بیان این که طلبه باید مسائل مهم نظام را در مباحثه علمی خود مطرح کند، گفت: طلبه ها باید در مباحث علمی خود به مباحث مربوط به وظایف خود نیز بپردازند.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی با طرح سؤالی مبنی بر مهم ترین مسأله امروزه انقلاب، اظهار کرد: انقلاب دارای مسائل مهمی است که باید مطرح کرد مهم ترین آن کدام است؛ به عبارت دیگر امام عصر(عج) دغدغه فراوانی دارند اما از میان همه دغدغه ها کدام نقطه، نقطه کانونی توجه حضرت ولی عصر است؟

وی ادامه داد: پرداختن به مسأله دارای اولویت امام و بار برداشتن از دوش ایشان شاید جلوه ای از یاری رساندن به امام باشد که امروزه باید گفت نایب امام عصر که امروزه محل دسترسی ما است مسأله های فراوانی نسبت به انقلاب دارند و باید مهم ترین آن مشخص شود؛ مسؤولیت طلبه به پهنای انقلاب اسلامی است؛ زیرا تجسم امروز اسلام ناب، انقلاب اسلامی است بنابراین مسأله های فروانی باید در مقابل طلبه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قمی خاطرنشان کرد: زمانی که فتنه های پیچیده می شود تحلیل ولی خدا دشوار تر می شود و مالک کسی است که پیش از لب بازکردن امام، تشخیص دهد باید چه کاری انجام دهد؛ البته شکر خدا امروزه رهبر معظم انقلاب راهبردهای فراوانی برای انقلاب بیان کرده اند که اگر این گونه نیز نبود ما باید می توانسیتم آنها را تشخیص دهیم.

وی با بیان این که هر مجموعه ای نسبت به این سوال باید تکلیفش را انجام دهد، گفت: حوزه باید مشخص کند تکلیفش نسبت به مسأله اصلی انقلاب چیست؛ همچنین دانشگاه ها و سایر نهادها باید نسبت به وظیفه خود مسأله اصلی را شناسایی و در مسیر آن حرکت کنند.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: از امام خمینی آموخته ایم تا شرک و کفر وجود دارد مبارزه هست و تا مبارزه هست ما نیز هستیم؛ زیرا می خواهیم پرچم لا اله الا الله را بر فراز قله قرار دهیم و برای چنین کاری آیا مسأله اصلی بنزین است؟ به عبارت دیگر کدام جنگ، جنگ اصلی امروز است؟ زیرا همه دشمنان برای ریشه کنی انقلاب تلاش می کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر جنگ اصلی جنگ اقتصادی است باید گفت طلبه برای این جنگ چه کرده است البته طلبه باید درس بیاموزد و مهم ترین وظیفه او آموختن علم است اما باید در راستای جنگ اصلی باشد و از شما طلاب درخواست می کنم که در مباحث علمی به آن بپردازید البته نه این که مانع درس خواندن شود؛ الگوی امروزی طلبه در عرصه انقلاب رهبرمعظم انقلاب است زیرا به خوبی درس خوانده است اما نه درس خواندن صرف بلکه با سمت وسوی مناسب به مباحث علمی پرداخته اند.

حجت الاسلام والمسلمین قمی ادامه داد: می توان گفت مهم ترین جنگ امروزی جنگ اراده ها است و تمامی کارهایی انجام شده برای این است که مردم از مقاومت فاصله گیرند؛ واژه مردم سالاری دینی از غرب گرفته نشده بلکه از نهج البلاغه است و مردم باید در مقابل ظلم ابلیس ایستادگی کنند و آنها نیز تلاش می کنند که کسی در مقابل این ظلم ایستادگی نکند.

وی با بیان این که گوهر وجود انسان اراده است، اظهار کرد: اراده اجتماعی چگونه خلق می شود؟ که چنین موردی نیازمند به مباحث طلبگی و انسان شناختی فراوانی است چنانچه به گفته رهبر معظم انقلاب امام خمینی(ره) به مردم آموخت که باید برای قرآن و در مقابله با ظلم جهانی قیام کنند.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی تبیین کرد: از نقطه های عطف ما این است که نمی توانیم یک تجربه تاریخی را نقد کنیم چنانچه گفته شد که می خواهیم هم چرخ سانتریفیوژ بچرخد هم  چرخ زندگی مردم و بسیاری از مشکلات امروزی برگرفته از این تفکر است؛ اما ما نمی توانیم این تجربه را به درستی نقد کنیم که اگر نتوانیم به درستی نقد کنیم باز هم مذاکره دیگری صورت خواهد گرفت که این سوال مطرح می شود اراده مردم برای ایستادگی محقق است؟ و این کارزار را برای مردم چگونه بیان می کنید که مردم قبول کنند؟

وی ادامه داد: مردم منتظر حرف حساب هستند چنانچه در نظر سنجی که در اغتشاشات اخیر انجام انجام شد، مردم دوست دارند شخصی با آنها حرف بزند یا این که فردی سخنانشان را بشنود.

حجت الاسلام والمسلمین قمی با تصریح بر این که ظلم ما به انقلاب اسلامی این است که وقایع را به درستی توضیح نمی دهیم، بیان کرد: جنگ ذهنیت ها به جنگ روایت ها باز می گردد و هرکس به درستی روایت کند برنده این مبارزه است که طلبه ها در گفتمان سازی چه کرده اند؟ در حالی که مهم ترین وظیفه روحانیت گفتمان سازی است.

وی ادامه داد: اساتید باید در کلاس درس های خود توضیح دهند که مسأله اصلی انقلاب اسلامی نسبت به حوزه علمیه چیست؟ که در این صورت تکلیف همگان مشخص خواهد شد یا این که حرف ایجابی انقلاب اسلامی چیست؟ رسالت تبیین برعهده طلاب است که بسیار مهم است زیرا خرمشهر فرهنگی بسیار پیچیده و دارای ابعاد مختلفی است.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی در پایان با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب مبنی براین که اساس برنامه راهبردی اسلام تبیین است، گفت: تبیین شغل انبیا است و رسالت آنها امروزه به دست طلاب صورت می گیرد و بسیج طلاب باید مسأله امروز نظام را تشخیص و به تبیین آن بپردازد در این صورت مشاهده خواهید کرد چگونه مشکلات برطرف خواهد شد./1324/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات