۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۶۲۹۷۷۳
حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم:

در مورد ‌افزایش قیمت بنزین حرفی نداریم ولی انتقادها به شیوه اجرا است

در مورد ‌افزایش قیمت بنزین حرفی نداریم ولی انتقادها به شیوه اجرا است
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با انتقاد از شیوه ابلاغ دستور اجرای قیمت بنزین، گفت: به دستور افزایش قیمت بنزین حرفی نداریم ولی به شیوه اجرا انتقاد داریم.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در دیدار دانشجویان و دانشگاهیان که به مناسبت روز دانشجو برگزار شد، با تاکید بر اینکه دانشجو امید آینده است، افزود: هدف دشمن نفوذ فکری در دانشگاه‌هاست، لذا باید یک جهاد فکری و علمی در دانشگاه‌ها داشته باشیم چرا که جنبش دانشجویی ضد‌سلطه و ضد‌استبداد بوده و عدالتخواه است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه کار علمی در دانشگاه و در کشور باید جهادی باشد تا تلاشی برای مقابله با یک چالش خصمانه دشمنان باشد، گفت: اگر از نظر علمی جهاد نکرده و جهادی عمل نکنیم، پیشرفت جهادی نداریم و نمی‌توانیم در برابر استکبار قد علم کنیم. موفقیت‌های استکبار، میزان ارتقای علمی آنهاست که احساس برتری دارند لذا باید برای جهاد علمی تلاش کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در سایه هدایت‌های هوشمندانه مقام معظم رهبری ارتقای خوبی در پیشرفت علمی داشته‌ایم، ابراز داشت: حرکت علمی سرعت یافته ولی نیاز به شتاب بیشتری در این حرکت داریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین ‌آل‌هاشم در ادامه با بیان اینکه ارتباط دانشجو باید همواره با خداوند تقویت شود، افزود: اعتقاد ندارم به اینکه جوانان از دست رفته‌اند چرا که ریزش‌های زیادی داشتیم اما رویش‌های بسیار زیادی داشتیم. نشاط در دانشگاه‌ها وجود دارد ولی باید روحیه امید را در بین دانشجویان تقویت کنیم.

وی تقویت اشتغال دانش‌بنیان را مورد تاکید قرار داد و گفت: دانشجویان ما باید از همین الان شرکت‌های دانش‌بنیان را بنا بگذارند و با نوآوری و تولیدات علمی، تولید و اشتغال را تقویت کند.

امام جمعه تبریز، پایبندی به تعلقات میهنی را لازم و ضروری دانست و ابراز داشت: دانشجو باید بداند هم برای دین و هم برای کشورش در برابر دشمنان ایستادگی می‌کند. داشتن روحیه خدمت و آینده‌نگری و شجاعت، امیدواری باید در دانشگاه‌ها تقویت شود. دشمن روی نا‌امید کردن جوانان جنگ روانی شدیدی راه انداخته ‌و حساب ویژه باز کرده ‌تا همه را نسبت به آینده نا امید کند و طوری برنامه‌ریزی کرده که گاهی از زبان خودمان ناامیدی ترویج می‌شود.

وی با تاکید بر تقویت روحیه اعتماد به نفس و ایمان و تعهد به فرهنگ اسلامی‌ گفت: روحیه عدالت‌طلبی باید تقویت شود ولی در کنار آن دانشجویان باید امید به آینده را مورد توجه قرار دهند. دانشگاه باید دائما در حرکت بوده و بر‌اساس آرمان‌های انقلاب اسلامی تولید قدرت کند تا در برابر دشمنان حرفی برای گفتن داشته باشیم.

‌حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم روحیه بی تفاوتی دانشجو را خطری برای کشور دانست و افزود: بی‌علاقگی و بی‌اهتمامی به آینده کشور و نبود مطالبه‌گری مصیبت بزرگی است. کسی که فردا امور کشور را به دست می‌گیرد، از همین دانشگاه‌ها انتخاب می‌شود لذا دانشجو نباید به سرنوشت جامعه بی‌اعتنا باشد.

وی بیانات مقام معظم رهبری در مورد توان دانشجو را مورد اشاره قرار داد و گفت: دانشجو نه پول دارد و نه قدرت قانونی، ولی حضورش مشکل بزرگی را در جامعه حل می‌کند. انقلاب اسلامی ما وارد دوره جدیدی از حیات خود شده ‌و دغدغه دانشجویان فعلی نسبت به اسلام و انقلاب باید به مراتب بیش از دانشجویان دوره‌های قبل باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، آفت دانشجویان نخبه انقلابی را غرق شدن در کارهای تشکیلاتی دانست که از کارهای علمی غفلت می‌کنند، ابراز داشت: دانشجویانی که در تشکل‌های دانشجویی فعالیت دارند، باید بهترین‌های علمی باشند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه بیانیه گام دوم، اطلاعیه یا سخنرانی نیست، خط مشی چهل سال آینده کشور است، خاطرنشان کرد: باید همه برای تحقق بیانیه گام دوم تلاش کنیم. مقام معظم رهبری در این بیانیه نزدیک به 40 بار از جوان ایرانی نام برده‌اند که 20 بار امید و اعتقاد خود را نثار امید به آینده و جوانان کرده است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه بحث ترویج "مد" یکی از مصادیق هجمه فرهنگی است، گفت: باید مواظب ترویج بدحجابی و مدهای آنچنانی در جامعه، به ویژه در دانشگاه‌ها باشیم.

وی بر تقویت بصیرت در دانشگاه‌ها تاکید کرد و افزود: بصیرت یعنی شناخت لحظه‌ها، اگر بصیرت نداشته باشیم در لحظه بحران دچار اشتباه می‌شویم.

حجت‌الاسلام والمسلمین ‌‌آل‌هاشم با بیان اینکه دانشگاه باید سیاسی باشد نه سیاست‌زده و نه دنباله‌رو جریانات سیاسی‌ خاطرنشان کرد: دانشجو باید همه جریانات سیاسی را بشناسد اما به ابزار جریانات سیاسی تبدیل نشود.

وی با تاکید بر اینکه آگاه‌سازی دانشجویان در دانشگاه‌ها باید افزایش یابد، ابراز داشت: دانشجویان باید مواظب باشند که برخی کاندیداها شما را وارد میدان طرفداری و بازیچه افراد مختلف در انتخابات نکنند اما در زمینه تقویت حرکت انقلابی و حضور موفق در انتخابات تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه، جریانات بنزینی اخیر را یادآور شد و با انتقاد از شیوه ابلاغ دستور اجرای قیمت بنزین اظهار کرد: به دستور افزایش قیمت بنزین حرفی نداریم ولی به شیوه اجرا انتقاد داریم.

وی افزود: چرا کارت سوخت را حذف کردند و الان به فکر راه‌اندازی مجدد افتادند که کلی هزینه ایجاد کنند. ضمن اینکه نباید به یکباره قیمت افزایش پیدا می‌کرد، بلکه سالانه و به تدریج باید گران می‌کردند چرا که بر اساس قانون مصوب مجلس نباید یک باره افزایش می‌یافت. چرا مردم را اقناع نکردیم و توجیه نکرده و آگاه و همراه نکردیم، چرا مخفیانه قیمت بنزین را بالا بردیم و این جریانات تشدید شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ‌آل‌هاشم با تاکید بر اینکه آشوب ایجاد شده ربطی به بنزین نداشت و بنزین بهانه بود، تصریح کرد: دشمن گفته بود بعد از لبنان، عراق، بعد از عراق در ایران آشوب می‌کنیم. معتقدیم آشوبگران از مردم نبودند چراکه کسی که در شهری زندگی می کند، مگر شهر خود را به آتش می کشد؟

وی الزامات اقتصاد مقاومتی را برشمرد و گفت: تقویت تولید ملی، تقویت و ترویج مصرف تولید داخلی، جلوگیری از اسراف، ورود بانک‌های کشور برای سرمایه‌گذاری و رونق اقتصاد، جلوگیری از دولتی شدن اقتصاد کشور و عدم وابستگی کشور به نفت از جمله الزامات اقتصاد مقاومتی است که باید این موضوع را از مسئولان مطالبه کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، با تاکید بر اینکه رمز موفقیت کشور، اطاعت از مقام معظم رهبری است، ابراز داشت: در قضیه بنزین هر کسی یک چیزی می‌گفت، در این زمینه رهبری یا باید مخالفت می‌کرد که دو حاکمیتی در کشور مطرح می‌شد و دشمنان استفاده می‌کردند، یا باید سکوت می‌کردند که اختلاف بزرگی در کشور در مجلس و دولت شکل می‌گرفت و یا باید تصمیم دولت را تایید می‌کردند که بهترین تصمیم بود و باید با تبعیت از مقام معظم رهبری کشور را از انواع فتنه‌ها محافظت کنیم./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات