۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۷
کد خبر: ۶۲۹۸۰۲
فرمانده سپاه امیرالمؤمنین ایلام:

۱۶ آذر نماد استقلال‌طلبی، مطالبه‌گری و نگاه ضداستعماری دانشجو است

۱۶ آذر نماد استقلال‌طلبی، مطالبه‌گری و نگاه ضداستعماری دانشجو است
فرمانده سپاه امیرالمؤمنین استان ایلام گفت: ۱۶ آذر نماد استقلال‌طلبی، مطالبه‌گری و نگاه ضد استکباری، استبدادی و استعماری دانشجو و دانشگاه است.

به گزارش خبرگزاری رسا، سردار جمال شاکرمی در نشست صمیمی با دانشجویان بسیجی به مناسبت 16 آذر روز دانشجو اظهار داشت: 16 آذر نماد استقلال‌طلبی، مطالبه‌گری و ضد استکباری، استبدادی و استعماری دانشجو و دانشگاه است.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین استان ایلام گفت: 16 آذر روز اقتدار دانشجویان برای استقلال کشور و تلاش در جهت برآورد نیازهای علمی و فنی است و روز به‌زانو درآوردن استعمار و استثمار است.

وی استقلال‌طلبی و مطالبه‌گری را از ویژگی‌های جنبش دانشجویی عنوان کرد و گفت: جنبش دانشجویی ایران درگذشته و قبل از انقلاب در ظلم‌ستیزی پیش‌قدم و با تقدیم شهدا توانست نظام ظلم و استبداد پهلوی را به چالش بکشد و در ایام انقلاب و عمر 40 ساله انقلاب اسلامی نیز روحیه استقلال‌طلبی و مطالبه‌گری خود را فراموش نکرد. با حضور در جهاد سازندگی، سپاه پاسداران توانست مدیریت جنگ و مقابله با دشمن را به‌پیش ببرد و از استقلال کشور دفاع کند.

شاکرمی، بی‌اثر بودن ترفندهای دشمنان برای تسخیر روح و فکر جنبش دانشجویی در ایران را شکست‌خورده نامید و افزود: جنبش دانشجویی ایران با بصیرت خود توانست ترفندهای دشمن را خنثی کند و این بصیرت جنبش دانشجویی ایران استقلال کشور را در پی داشته است.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام سپس گریزی بر بسیج دانشجویی زد و افزود: بسیج دانشجویی باید تلاش کند باهم افزایی بصیرت دانشجویان را افزایش دهد.

وی دور کردن افراد نامطمئن از محیط دانشگاه‌ها را نیز از وظایف بسیج دانشجویی عنوان کرد و افزود: فراهم آوردن زمینه‌های خودسازی معنوی؛ راهبردی کردن مسائل نظام؛ توجه به‌مسائل اخلاقی و فراهم آوردن تهذیب اخلاقی برای اعضا و دانشجویان از وظایف این تشکل دانشجویی است.

شاکرمی ارزش و اعتبار دانشجوی بسیجی و انقلابی را برتر دانست گفت: دانشجویان در شرایط فعلی کشور با توکل، بصیرت و ولایت‌پذیر به وظیفه بزرگ و تاریخی خود را در حل مشکلات کشور به انجام رسانند./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات