۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۹
کد خبر: ۶۲۹۸۲۰
آیت الله علوی گرگانی:

باید از انقلاب اسلامی در برابر صدمات و توطئه‌ها پاسداری کنیم

باید از انقلاب اسلامی در برابر صدمات و توطئه‌ها پاسداری کنیم
حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان اینکه باید از انقلاب در برابر صدمات و توطئه ها پاسداری کنیم، گفت: با انجام رسالتهای خود انقلاب را به نسل های بعدی منتقل کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم امشب در دیدار جمعی از مسؤولان نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس استان گیلان با اشاره به آیه شریفه «ان الله مع الذین التقوا والذین هم محسنون» گفت: خداوند متعال در این آیه شریفه تقواپیشگی و احسان کردن را به عنوان دو پیش شرط برای یاری و همراهی خود برای انسان ها معرفی کرده است.

وی با بیان اینکه تقواپیشگی و احسان مربوط به مسائل فردی و حوزه های اجتماعی است، اظهار داشت: ما وظیفه داریم در عرصه های فردی و اجتماعی زندگی خود همواره در راستای تقوا پیشگی گام برداریم.

حضرت آیت الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) در روایتی تقوا را عمل به واجبات و ترک محرمات دانسته اند؛ همچنین امیرمؤمنان(ع) تقوا را دارای چهار اصل اساسی معرفی کرده اند که این اصول عبارت از ترس از خداوند، عمل به قرآن کریم، قناعت کردن و آمادگی برای روز قیامت هستند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم بر ضرورت تقواپیشگی علمای دین تأکید و بیان کرد: عالمی که خشیت ندارد از دایره علم بیرون است؛ عالمی که به علم خود عمل نکند هیچ ثمره ای ندارد.

وی با اشاره به اینکه انسان باید همواره در دنیا برای آبادانی آخرت خود تلاش کند، افزود: اگر قرآن کریم محور امور قرار نگرفته و بدان عمل نکنیم قطعاً از اهل جهنم خواهیم بود؛ ما باید باور کنیم رفتنی هستیم و در این دنیا ماندنی نیستیم.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با تأکید بر ضرورت پاسداری همه افراد جامعه از انقلاب اسلامی در برابر صدمات و توطئه ها ابراز داشت: ما باید تلاش کنیم تا انقلاب اسلامی که مرهون خون شهدا است صدمه نخورد؛ امروز باید سعی داشته باشیم با انجام رسالت های انقلابی خود این انقلاب را به نسل های بعدی منتقل کنیم./841/

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 7
حسین ثالث موید
ارسال نظرات