۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۶۳۰۰۵۱
در نطق وکلای ملت مطرح شد؛

صد هزار میلیارد فرار مالیاتی وجود دارد

صد هزار میلیارد فرار مالیاتی وجود دارد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی از وجود فرار مالیاتی گسترده در کشور و بی اعتنایی دولت به این موضوع انتقاد کردند.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، ۵ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز سه‌شنبه ۱۹ آذرماه سال ۹۸ در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به ایراد نطق پرداختند.

بر اساس این گزارش مشروح سخنرانی نطاقان میان دستور امروز پارلمان به شرح ذیل است:

مقروض کردن کشور با اوراق مالی اسلامی در بودجه

حجت الاسلام احدآزادی‌خواه، نماینده مردم ملایر در نطق میان دستور صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی درباره بودجه ۹۹ خطاب به رئیس جمهور گفت: هشتاد هزار میلیارد تومان از بودجه سال آینده را از اوراق مالی اسلامی قرار داده اید، این کار غیر کارشناسی است و به معنای مقروض کردن آینده کشور است.

او این اقدام را تعجب آور دانست و ادامه داد: ۷۵۰ هزار بشکه معیار فروش نفت شماست؛ شما کجا ۷۵۰ هزار بشکه نفت می‌فروشید، این تدبیر نیست.

حجت الاسلام آزادی‌خواه اظهار کرد: نتیجه این که نفت را آماده بگذارید و نتوانید بفروشید، کسری بودجه است. آقای رئیس جمهور! ۱۹۵ هزار میلیارد مالیات مقرر کرده‌اید، اما صد هزار میلیارد فرار مالیاتی در این کشور رخ می‌دهد. طبق آمار‌ها فقط دو قشر از اقشار مردم حدود ۱۹ هزار میلیارد مالیات بدهکارند.

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: معافیت مالیاتی هنرمندان عجولانه از زبان رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام شد؛ چراکه لایحه بودجه را هنوز نهایی نکردیم و کمیسیون تلفیق ایجاد نشده است.

او افزود: چرا انتظار ایجاد می‌کنید که در آخر نتوانیم آن را اجرا کنیم؟ با کدام ادبیات باید هنرمندان از معافیت مالیاتی بهره‌مند شوند؟ چرا کشاورزان، معلمان، کارگران شهرداری از مالیات معاف نشده‌اند.

نماینده مردم ملایر گفت: با کدام اولویت این اقدام صورت گرفته است؟ در میان هنرمندان عزیز و متعهد سلبریتی‌های ضد ملت، شما را تنها گذاشته، به مردم پشت کرده و به کشور خیانت می‌کنند.

حجت الاسلام آزادی‌خواه بیان کرد: درباره کارت‌های بازرگانی یکبار مصرف ۲۸ هزار میلیارد فرار مالیاتی صورت گرفته است و این تدبیر درستی نیست. برای فرهنگیان ۲ هزار میلیارد می‌گذارید، آقای حاجی میرزایی، آقای عسکری و آقای زاهدی رتبه‌بندی هم دردی از فرهنگیان دوا نمی‌کند.

دبیر کمیسیون فرهنگی ادامه داد: باید ضریب حقوق فرهنگیان ترمیم شود، یک بار برای همیشه ضریب حقوق ۱ میلیون نفر فرهنگی تغییر کند.

نماینده مردم ملایر گفت: برای موضوع بنزین به ما جفا شد؛ رئیس‌جمهور، رئیس مجلس و شما هیئت مدیره! شما نمایندگان را قال گذاشتید. بیایید برای جبران، در بودجه به جدیت ورود کنیم.

حجت الاسلام آزادی‌خواه تصریح کرد: چرا سهمیه را به خودرو می‌دهیم؟ چرا سهمیه به هر ایرانی داده نمی‌شود؟ چرا نگوییم هر ایرانی یک سهمیه سوخت داشته باشد که بتواند استفاده کند و بفروشد؟ دست رانت، بی عدالتی و تبعیض باید قطع شود.

او یادآور شد: فرد پولدار می‌تواند چند خودرو بخرد، اما سر فردی که خودرو ندارد، بی‌کلاه می‌ماند. درباره بنزین پیشنهادی دهیم که به مردم فشار نیاید و منابع مورد نیاز تأمین شود. شعار هر ایرانی چند لیتر بنزین بهترین تدبیر است.

نماینده مردم ملایر گفت: یک طبقه نو ساخته و برساخته دارای امتیازاتی‌اند؛ ابهام گویی خوب نیست، اگر مراد از طبقه نوساخته و برساخته آن فرزند شهیدی است که فقط از تمثال پدر یک تصویر یادگاری دارد و هرگز دست نوازش پدر به سرش احساس نکرده، بی انصافی است. چرا به خانواده‌های شاهد و ایثارگر جفا می‌کنیم؟ چرا به کسانی که مردانی سینه‌شان را مقابل آماج دشمن سپر کردند و امنیت را برای این کشور پایدار گذاشتند، جفا می‌کنیم؟

حجت الاسلام آزادی‌خواه ادامه داد: یادتان رفته که یک لحظه غفلت باعث شد داعش تا پارلمان بیاید؟ اگر آمده بودند تا میدان انقلاب، همین کسانی که به برساخته تعبیر شده بودند، نمی‌رفتند و سینه سپر نمی‌کردند، زن و بچه ما الان اسیر دست داعشی‌ها بودند. اما اگر منظور شما از طبقه نو ساخته دوتابعیتی و فرزندانشان در آن سوی مرز‌ها هستند، من هم قبول دارم. اگر راست می‌گویید بیایید ریشه آن‌ها را برکنیم.

وی بیان کرد: آن نوساخته‌هایی که برای خود امتیاز قائل‌اند از رانت استفاده می‌کنند. بیایید مقابلشان بایستیم؛ چرا شعار بدهیم؟ شکاف طبقاتی در زمان طرح موضوع نجومی بگیران بود، چرا آن زمان سکوت کردید؟

آزادی‌خواه با بیان اینکه بی ادبانه به منتقدان پاسخ دادن به معنای استبداد است، تصریح کرد: ما با این استبداد مخالفیم، پیغمبر اسلام (ص) به مشاوره امر کردند، چرا مردم را منحرف می‌کنید؟ جلوی این استبداد را بگیرید که نتیجه‌اش نارضایتی مردم است.

وی افزود: خود فروختگانی که در کف خیابان‌ها آمد و با سفارت انگلستان دست به دست هم اموال مردم را غارت کرد و بانک‌ها را آتش کشید، جزو جوانان میهن نبود. جوانان میهنی که در آن زندگی می‌کنم، هرگز از این کار‌ها نمی‌کنند. جوانان میهن معترض، ناراحت و عصبانی هستند؛ به اینکه از دست چه کسانی عصبانی هستند، پاسخ دهید.

اگر شرایط فراهم بود، رییس جمهور را استیضاح می‌کردیم

علی مطهری نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در نطق میان دستور امروز صحن علنی گفت: حوادث تلخ آبان ماه نشان داد که سران قوای کشور نبض جامعه را در دست ندارند، تصمیم بد گرفته شده درباره بنزین و اجرای بدتر آن این حوادث را به وجود آورد.

مطهری گفت: طبق اعلام نهاد‌های اطلاعاتی کشور توده فقیر جامعه در اعتراضات حضور داشتند که باید به حال آن‌ها فکری کرد.

نماینده مردم تهران اظهار کرد: اگر جامعه در شرایط عادی بود، جای استیضاح رئیس جمهور هم وجود داشت. اما شرایط ما ویژه است. حداقل کاری که مجلس می‌تواند انجام دهد استیضاح وزیر کشور به عنوان مسئول اصلی این اتفاق است و ان شاءالله انجام خواهد شد.

او با بیان اینکه باید به مردم کمک رسانی شود، افزود: سهمیه ویژه بنزین برای نوروز یا مناسبت‌های دیگر می‌تواند از این دست یاری رسانی‌ها و تسکینی برای مردم باشد، همچنین می‌توان در بودجه تغییراتی ایجاد کرد.

مطهری ادامه داد: جایگاه مجلس تضعیف شده و این مسئله بدیهی به مشار می‌رود؛ نتیجه ضعیف شدن مجلس نفوذ استعمار خارجی و ظهور استبداد داخلی است. تجربه دولت دکتر مصدق را به خاطر داریم که در زمان انحلال مجلس به دست مصدق دولت کشور منقرض شد.

وی با بیان اینکه مجلس دهم از دو ناحیه تضعیف شد، گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا، پارلمان را ضعیف انگاشتند. مجمع به شورای نگهبان دوم تبدیل شده است؛ ما با بررسی مصوبه مجلس از نظر انطباق با سیاست‌های کلی، به شورای نگهبان گزارش می‌دهیم. شورای نگهبان هم بدون بررسی مستقیم به مجلس ارسال می‌کند که پارلمان باید مصوبه را اصلاح کرد. اگر اصلاح اتفاق نیفتد، مجمع به تصحیح مصوبه می‌پردازد. این مشکلی است که پارلمان با آن روبه‌رو شده است.

مطهری ادامه داد: استناد به بند دوم اصل ۱۱۰ قانون اساسی برای اینکه مغایرت با سیاست‌های کلی به معنی مغایرت با قانون اساسی است، اشتباه به شمار می‌رود، چرا که شورای نگهبان و مجلس هم این کار را انجام می‌دهند.

نماینده مردم تهران گفت: سیاست‌های کلی دقیقا مانند قانون اساسی نبوده و متمم این قانون هم نیست. مردم زمانی که به قانون اساسی رأی دادند، سیاست‌های کلی در کار نبود. متأسفانه این آفت پیدا شده و بار‌ها هم این موضوع را گوشزد کرده‌ایم که توجه درستی به آن نشده است.

وی بیان کرد: راه حل موضوع مذکور این است که نمایندگان مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌توانند در حین بررسی لایحه یا طرح در مجلس در کمیسیون مربوط و یا صحن مجلس حاضر شوند و نظرات خود را ارائه کنند.

مطهری ادامه داد: تصمیم نمایندگان نهایی خواهد بود و دیگران حق بررسی مصوبه مجلس را ندارند. با این اقدام مجمع تشخیص، دست مجلس بسته شده است.

نماینده مردم تهران از ارسال نامه‌ای به رهبری خبر داد و گفت: بنده نظراتم را در این نامه بیان کرده‌ام و عده زیادی از نمایندگان هم برای جلسه غیرعلنی جهت بررسی این موضوع به هیئت رئیسه درخواست داده‌اند که متأسفانه ترتیب اثری داده نشد.

وی بیان کرد: در حال حاضر لوایح پالرمو و CFT به بهانه عدم انطباق با سیاست‌های کلی نظام در مجمع نگه داشته شده و کشور هم تا بهمن بیشتر فرصت ندارد؛ در غیر این صورت ایران وارد لیست سیاه یا کشور‌های غیرهمکار خواهد شد.

مطهری با تأکید بر اینکه بستن دست مجلس به هیچ وجه صلاح نیست، اظهار کرد: ما از نهاد مجلس دفاع می‌کنیم، خواه در آینده باشیم یا نباشیم.

نماینده مردم تهران بیان کرد: فلسفه تشکیل شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا تصمیم‌گیری‌های فوری برای دور زدن تحریم‌ها بود و الان شاهدیم که وارد هر مسئله‌ای می‌شود. ان شاءالله باید زودتر این شورا منحل شود، زیرا نیازی به این گروه نیست.

مطهری در ادامه به موضوع انتخابات اشاره کرد و گفت: این اتفاق آزمون بزرگی برای ملت است و میزان مشارکت مردم بسیار مهم بوده و مشارکت بالا می‌تواند باعث تغییر رفتار آمریکا و اروپا شود. افزایش سرمایه اجتماعی و اصلاح بهتر امور در داخل کشور از نتایج مثبت دیگر مشارکت بالای مردم است.

وی تأکید کرد: باید به دنبال افزایش مشارکت و صرف نظر از پیروزی گروه‌های مختلف باشیم به این انتخابات باید نگاه ملی داشت.

مطهری با بیان اینکه ضد انقلاب در حال تبلیغ منفی علیه انتخابات است، اظهار کرد: آن‌ها می‌گویند که انتخابات هیچ فایده‌ای نخواهد داشت و شرکت نکنید چرا که راه اصلاح امور بسته است. درحالیکه مردم باید به طور وسیع شرکت کنند؛ برای مثال اگر مشارکت ۷۰ درصدی داشته باشیم واقعا دهان آمریکا و اروپا بسته خواهد شد. به این وسیله گشایشی در کشور ایجاد خواهد شد؛ صندوق‌های رأی تنها راه عبور از مشکلات است.

وی تأکید کرد: تقسیم مردم به انقلابی و غیرانقلابی درست نیست؛ سخن رهبر انقلاب این نبود که این چنین تقسیم بندی شود. نظر ایشان توجه به توان داخلی و اعتماد به نفس بود.

مطهری افزود: باید بگوییم که همه مردم انقلابی هستند؛ در روش امام خمینی (ره) می‌بینیم ایشان انقلاب را به گونه‌ای هدایت کرد که جوان‌های احیانا مشروب خوار هم به انقلاب پیوستند.

نماینده مردم تهران با تأکید بر اینکه ملاک اسلام است و نه انقلاب، گفت: دعوای مرحوم استاد مطهری با گروه فرقان و مجاهدین خلق بر سر همین موضوع بود که آن‌ها می‌گفتند اسلام انقلابی، در حالیکه مرحوم مطهری عقیده داشت باید انقلاب، اسلامی شود و نه اسلام انقلابی.

اعتبار ویژه‌ای در بودجه ۹۹ برای توسعه انرژی‌های نو در نظر گرفته شود

محمد خالدی سردشتی نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با بیان اینکه در عصر آگاهی انسان‌ها و بیداری ملت ها، حقوق عمومی، حقوق حاکم بر دولت‌ها است اگرچه گاهی حکمرانان حقوق ملت را نادیده می‌گیرند، گفت: انسان خردمند در هر شرایطی برای زندگی اجتماعی نیاز به نظم دارد و می‌خواهد همه چیز را بر اساس قاعده مشاهده کند، اما زندگی منظم همه نیاز او نیست بلکه انسان در همه جا تشنه عدالت است و معشوق نهایی انسان عدالت و رسیدن به آن است و نباید در پناه برنامه‌های دولت‌ها بر مردم ستم شود.

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: عدالت در جمهوری اسلام ایران به عنوان یک نظام الهی، نقش مهمی دارد حتی اگر در عمل به طور کامل اجرا نشود، پایه نظام بر عدالت استوار شده و در نظریه‌ها و قوانین بر آن تکیه شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه قانون اساسی ایران به عنوان مهم‌ترین قانون کشور و میثاق ملی است که جمهوری اسلامی بر مبنای آن شکل گرفت، اظهار داشت: اجرای آن یکی از اساسی‌ترین وظایف دولت و مسئولان است به خصوص که اصل سوم رفع تبعیض و ایجاد امکانات در تمامی زمینه‌های مادی و معنوی است و در اصل ۳۴ بر برابری عموم در محاکم تأکید دارد.

خالدی سردشتی در ادامه شرط سعادت اجتماعی در سطح ملی و بین المللی را در گرو اجرای درست عدالت در امور مردم دانست و افزود: مسئولان دستگاه‌ها از وزیر تا مدیر باید برای تحقق عدالت برنامه جهادی داشته باشند که در این زمینه سرکشی به مناطق محروم، فاصله در اجرای خدمات عمومی را آشکار می‌کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس دهم ادامه داد: مشاهده تفاوت در توسعه مناطق مختلف کشور نتیجه توزیع ناعادلانه ثروت عمومی و امکانات و نادیده گرفتن برنامه‌های توسعه کشور و مدیریت سلیقه‌ای است و علیرغم اینکه خدمات نظام در ۴ دهه انقلاب فراوان بوده، اما سیاسی کاری و تأثیر چانه زنی در مراکز تصمیم گیر مشکل ایجاد کرده است.

وی در ادامه خطاب به روحانی بیان داشت: شرایط تحریم قابل درک است، اما در فرایند تنظیم بودجه ۹۹ که این هفته به مجلس آمد، اقشار آسیب پذیر باید در اولویت باشد و ضمن اینکه افزایش ۱۵ درصدی حقوق کارکنان برای همه مثبت است، اما اگر قیمت‌ها کنترل نشود، نتیجه آن فقط کاهش ارزش پول ملی خواهد بود.

خالدی سردشتی در ادامه خطاب به رئیس دانشگاه فرهنگیان تأکید کرد: باید نسبت به راه اندازی دانشگاه فرهنگیان غرب کشور در چهارمحال بختیاری اهتمام شود که یکی از درخواست‌های مهم مردم استان است.

این نمیانده مردم خطاب به وزیر راه تصریح کرد: تسریع در شروع عملیات دوبانده شدن حوزه انتخابیه و راه آهن اصفهان-چهارمحال-خوزستان که از لردگان می‌گذرد دستور دهد.

وی همچنین خطا به وزیر کشور ضمن تشکر از تبدیل بخش خان میرزا به شهرستان و تغییر درجه فرمانداری لردگان، گفت: انتظار دارم فلارد نیز به شهرستان ارتقا پیدا کند همچنین مطمئنا برنامه وزارت کشور یعنی انتخاب یک شهرستان محروم از هر استان و تدوین برنامه توسعه ویژه برای آن نیازمند حمایت همه جانبه است که امیدوارم این برنامه هیچگاه به فراموشی سپرده نشود و زمینه توسعه شهرستان‌های کمتر توسعه یافته را فراهم کند.

خالدی سردشتی در ادامه خطاب به وزیر بهداشت نسبت به ارتقای نسبت تخت به سرانه جمعیت در شهرستان‌های لردگان و خان میرزا تشکرد کرد و خواستار تجهیز بیمارستان‌های منطقه بر اساس قول قطعی و تأمین پزشک متخصص در همه حوزه‌ها شد.

این عضو مجمع نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری در ادامه خطاب به وزیر رفاه تأکید کرد: باید از پروژه مهم کشت و صنعت مربوط به شهرستان خان میرزا که می‌تواند نقش مهمی در توسعه شهرستان داشته باشد، حمایت شود.

وی خطاب به وزیر ورزش ادامه داد: با توجه به شرایطی که در شهرستان لردگان در حوزه ورزش حاکم شده و با توجه به سرانه ورزشی پایین این شهرستان عنایت کنید و به استان چهارمحال و بختیاری به خصوص شهرستان لردگان و خانمیرزا سر بزنید تا ببینید فاصله سرانه ورزشی این شهرستان با شهرستان‌های همجوار چقدر است.

رییس کمیته انرژی‌های نو و هسته‌ای در مجلس شورای اسلامی در پایان درباره حوزه انرژی خاطرنشان ساخت: انتظار می‌رود کارشناسان انرژی کشور بر اساس برنامه‌های انرژی‌های کشور‌های توسعه یافته به خصوص اروپایی بنا به مصلحت به انرژی‌های نو توجه کنند و در برنامه بودجه امسال بتوانیم اعتبار ویژه‌ای برای ارتقای حوزه انرژی‌های نو در سراسر کشور داشته باشیم.

توسعه جامعه در گروی حل مشکلات معلمان است

اقبال محمدیان نماینده مردم رامهرمز در بهارستان در نطق میان دستور خود گفت: مردم خوزستان در کنار صد‌ها حلقه چاه نفت زندگی می‌کنند، اما در نهایت محرومیت، جوانانشان بیکار بوده و فریادشان شنیده نمی‌شود، اما نجیبانه پای عهد خود با رهبرشان ایستاده اند.

نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه یکی از مشکلات اصلی کشور اشتغال، سوءمدیریت، بی تدبیری و عدم توجه به اقتصاد درون است، خطاب به وزیر نفت اظهار داشت: چرا وعده ۲۰ هزار شغل برای نیرو‌های بومی استان خوزستان در توسعه تأسیسات نفتی، عملیاتی نمی‌شود و بیکاری در خوزستان بیداد می‌کند؛ چگونه می‌خواهید به داد مردم برسید، مردمی که سفره شان خالی و نان شبشان را از نانوایی‌ها قرض می‌گیرند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه جامعه‌ای می‌تواند در مسیر توسعه قرار گیرد که مبنا را حل مشکلات معلمان قرار دهد، عنوان کرد: از وزیر آموزش و پرورش می‌خواهم در سند تحول بنیادین با اولویت معیشت فرهنگیان طرح رتبه بندی را برای همه کارکنان آموزش و پرورش سریعا اجرا کند.

محمدیان در ادامه با اشاره به این مطلب که حق مناطق جنگی شامل همه شهر‌های استان خوزستان است، عنوان کرد: مردم از ما می‌پرسند چرا ۱۸ شهر خوزستان از این قانون حذف شده اند مگر چندین بار رامهرمز، بهبهان، شوشتر، مسجدسلیمان، پایگاه پنجم شکاری رامشیر و برخی شهر‌های دیگر مورد بمباران قرار نگرفته و صد‌ها شهید و جانباز تقدیم نکرده ایم از این رو از سردار باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح می‌خواهم با توجه به آسیب‌های ناشی از ۸ سال دفاع مقدس و عقب ماندگی شهر‌های استان، به این مطالبه به حق مردم توجه شود که کارکنان ادارات این شهرستان‌ها نیز از مزایای این طرح استفاده کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه خطاب به ریاست بانک مرکزی بیان داشت: سود بالا و جرائم سنگین بانک‌ها ضربات جبران ناپذیری به تولیدکنندگان وارد کرده که یا گوشه زندان هستند و یا خانه نشین شده اند لذا راه نجات کارخانجات تولیدی، حذف سود مرکب و بخشش جرائم دیرکرد است.

وی همچنین خطاب به تابش رئیس بنیاد مسکن گفت: جهت جلوگیری از تخریب و زیرسازی، زمینه آسفالت ۵۰ روستای شهرستان رامهرمز و رامشیر را با تأمین قیر فراهم کنید ضمن اینکه از بهسازی راه‌های ۱۷۸ روستای حوزه انتخابیه تشکر می‌کنم.

محمدیان همچنین خطاب به وزیر نیرو تصریح کرد: جهت تسریع عملیات اجرایی نیروگاه سیکل ترکیبی رامهرمز به عنوان بزرگترین پروژه توسعه برق پایدار منطقه، دستور جدی صادر کنید تا هرچه سریع‌تر زمینه اشتغال صد‌ها جوان بیکار منطقه، فراهم شود.

این عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان ادامه داد: با فرمان راهگشای مقام معظم رهبری که جای تشکر دارد، طلسم صدساله موقوفه رامشیر با صدور بیش از هزار سند مالکیت، شکسته شد لذا از مدیران اوقاف کشور می‌خواهم با اجرای مرحله دوم ثبت نام، فرصت طلایی برای رفع محرومیت و عقب ماندگی رامشیر را فراهم کنند.

وی اضافه کرد: ضمن حمایت قاطع از دستگاه قضا در برخورد با مفسدان اقتصادی و محکوم کردن توطئه‌های دشمن در اغتشاشات اخیر متأسفانه بر اثر سوءمدیریت در رابطه با گرانی بنزین مشکلات زیادی برای نظام و مردم ایجاد شد.

محمدیان خطاب به رئیس جمهور ادامه داد: نحوه اجرای طرح افزایش قیمت بنزین، عدم اقناع جامعه و سپس اظهار بیخبری و خنده‌های عجیب شما کشور را به آستانه بحرانی فراگیر کشاند که با ایثار، فداکاری و دوراندیشی مقام معظم رهبری، ابعاد آن مهار شد از این رو نارضایتی، شکاف طبقاتی و فقر مردم را درک کنید و صدای آن‌ها را بشنوید.

عضو فراکسیون امید مجلس در ادامه با بیان اینکه مقام معظم رهبری بار‌ها فرموده اند راه حل مشکلات در داخل است، گفت: توجه به اقتصاد مقاومتی یعنی مبارزه با فساد، رفع تبعیض و بی عدالتی یعنی مبارزه با قاچاق کالا و حمایت همه جانبه از تولید داخلی و اصلاح سیستم بانکی که بتواند اشتغال پایدار ایجاد کند مورد نیاز است.

وی در ادامه در خصوص برخی اقدامات انجام شده در حوزه انتخابیه بیان داشت: در بدترین شرایط با تلاش و جدیت، گام‌های بلندی در زمینه‌های زیرساخت‌های شهری و روستایی با اولویت اصلاح شبکه آب، امور عمرانی، آموزشی، صنعتی، درمانی، ورزشی، کشاورزی و برق برداشته ایم و در مسیر جدیدی از توسعه و پیشرفت قرار گرفته ایم و امیدواریم برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، با توکل به الطاف الهی و پشتوانه شما مردم و با همدلی و صمیمیت بتوانیم فردای خوب و روشنی را رقم بزنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در موضوع کلنگ زنی دومین بیمارستان پیوند اعضای کشور در رامهرمز، از مردم و معتمدین و دکتر ملک حسینی، دکتر کامیاب صمیمی، دکتر عبدالجلیل کلانتر افتخار رامهرمز و کشور، امام جمعه، فرماندار و استاندار خوزستان تشکر کرده و از وزارت بهداشت در تحویل ۱۲ دستگاه آمبولانس و تأمین ۲۵ میلیارد تومان جهت احداث اورژانس بیمارستان مادر، راه انداز بخش دیالیز بیمارستان رامشیر و ساخت ۲۱ منزل سازمان نیز قدردانی می‌کنم.

چرا وعده دولت برای بهره‌مندی ۶۰ میلیون نفر از بسته‌های کمک معیشتی محقق نشد؟

روح‌اله بابایی صالح نماینده مردم بوئین زهرا در خانه ملت در نطق میان دستور خود، گفت: ملت شریف ایران، مجلس در جریان افزایش بی‌رویه قیمت بنزین به تبعیت از فرامین رهبری در این خصوص همراهی کرد، به دولت توصیه می‌کنم بجای وعده‌های مکرر در خصوص همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و نظام رتبه‌بندی تسریع کند.

نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سزاوار نیست یک فرد مسلمان ۳۰ سال صادقانه برای این کشور زحمت بکشد و حال جهت ارتقای وضعیت معیشت زندگیش در انتظار اقدام کُند دولت باشد.

بابایی‌صالح تصریح کرد: در مورد بحث افزایش قیمت بنزین، دولت وعده داده بود ۶۰ میلیون نفر مشمول کمک معیشتی شوند، اما متاسفانه خیلی‌ها مراجعه می‌کنند و تقاضای واریز کمک معیشتی دارند، دولت به مجلس گزارش دهد با این پول چکار کرده و چگونه توزیع شده است.

وی خاطرنشان کرد: دولت در بودجه ۹۹ دولت به وضعیت معیشت اقشار آسیب‌پذیر رسیدگی کرده و نسبت به ارتقای سطح زندگی مددجویان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، کشاورزان و کارمندان اقدام جدی نموده و در خصوص سهمیه بنزین تجدیدنظر کند.

بابایی‌صالح خطاب به رئیس جمهور عنوان کرد: برای دومین بار از تریبون مجلس تذکر می‌دهم و خواستار رسیدگی به موضوع سایت پسماند محمدآباد در شهرستان بوئین زهرا هستم و از دستگاه‌های نظارتی و امنیتی تقاضای رسیدگی عاجل را با عنایت به مستندات و مدارک موجود دارم.

وی بیان کرد: سایت پسماند محمدآباد فاقد مجوز ماده ۲۵ آئین‌نامه اجرایی قانون مدیریت پسماند است. این سایت مجوز وزارت نیرو را ندارد. شرکت عصر سبز کاسپین به عنوان پیمانکار امحاء زباله‌های فاقد مجوز ماده ۱۸ آئین نامه اجرایی قانون مدیریت پسماند و فاقد ارزیابی زیست محیطی است.

بابایی‌صالح خطاب به وزیر کشور، افزود: شهرداری قزوین به عنوان مالک حق واگذاری زمین ۱۰ هکتاری را به عنوان بهره‌بردار ندارد، این سایت برای زباله‌های عادی و معمولی بوده، همچنین برای دریافت ۲۵۰۰ تُن زباله‌های صنعتی در سال فقط برای استان قزوین است. اما از تاریخ ۱/۱/۹۴ الی ۱/۸/۹۴ میزان ۴۰ هزار تُن از کل کشور بخصوص شرکت‌های پتروشیمی و بیمارستان‌ها، زباله‌های صنعتی و شیمیایی و عفونی داشته یادآور می‌شوم بنده از سایت بازدید نموده و تذکر می‌دهم دستگاه‌های موجود فاقد کارایی بوده و از ابتدای سال ۹۷ به مدت یک سال مواد شیمیایی استان‌های تهران و ۶ استان همجوار توسط شرکت پیمانکار پذیرفته شده و در امان خدا رها شده است و این موضوع باعث آلودگی آب‌های منطقه شده و در محیط زیست پراکنده شده است و نیترات آب با توجه به آزمایش‌های صورت گرفته از حد مجاز گذشت.

وی در تذکر به وزیر نفت یادآور شد: تنها جایگاه CNG شهرستان آوج که چندین ماه است خراب شده و دستگاه‌های آن سوخته است، برخلاف مکاتبات و تذکر‌های داده شده، متاسفانه هیچ گونه اقدامی صورت نگرفته است، جناب آقای زنگنه به داد مردم شهرستان محروم آوج برسید.

این نماینده مردم در مجلس دهم، در تذکر به وزیر نیرو، اظهار کرد: چرا اقدامی در خصوص نیروگاه سیکل ترکیبی بویین زهرا با توجه به تذکر‌های فراوان و شرایط و امکانات فراهم شده در استان و برای جلوگیری از اُفت ولتاژ صورت نمی‌گیرد؟

وی به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، در خصوص ارتقاء مرکز آموزشی فنی مهندسی بوئین زهرا به دانشگاه با توجه به شرایط موجود تعداد دانشجو و دانشکده‌های مختلف تذکر داد، همچنین خواستار رسیدگی برای جذب کارمندان بدون ضابطه و غیربومی شد.

بابایی‌صالح به وزیر راه و شهرسازی نیز در خصوص تامین قیر راه‌های روستایی حوزه انتخابیه، همچنین تخصیص اعتبار برای پروژه ورودی شهر آوج و ۹ کیلومتر باقی مانده مسیر آوج به رزن و مسیر سه راهی رحیم‌آباد و ضرورت تسریع پرداخت مطالبات پیمانکاران جهت ادامه همکاری تذکر داد.

وی خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افزود: در خصوص شرکت آپادانا مجدد تذکر می‌دهم، چرا یک مدیر شایسته، توانمند سالم و پاکدست انتخاب نمی‌کنید، آقای وزیر شرکت به علت سوء مدیریت و سوء استفاده‌های دیگر در پایان امسال به ۱۷۰۰ میلیارد می‌رسد.

عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در پایان از وزیر بهداشت و درمان بابت تخصیص ۴ دستگاه دیالیز برای شهرستان آوج و ۲ دستگاه برای بوئین زهرا و یک دستگاه سونوگرافی تشکر کرد و تاکید کرد: در خصوص تامین دستگاه سی تی اسکن بیمارستان بوئین زهرا که دستور فرمودید، خواستار تسریع در تحویل آن هستم. /۸۵۶/
ارسال نظرات